1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Suggestie: Ban en FAQ

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Fardo, 28 jul 2005.

  1. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ik heb twee suggesties over 2 belangrijke onderwerpen

    1. Ban/Waarschuwing

    Ik denk dat de problemen hier zijn ontstaan tussen een miscommunicatie tussen leden en crew. Om dit probleem op te lossen lijkt het me handig dat leden ook geinformeerd worden. Dit kan door in het Aankondigingen Fora een Ban/Waarschuwingen lijst te posten ... Waar in staat wie gebant is en wie een waarschuwing heeft gekregen en waarom. Op deze thread kan niet gereageerd worden en mensen met klachten kunnen een admin pm'en of mailen. Tevens is het handig om mensen te laten zien dat ze een waarschuwing hebben gekregen door bijv. een gele kaart (waarschuwing) of een rode kaart (ban) bij hun naam te plaatsen. Tevens lijkt het me logisch dat mensen met een gele kaart een GM ban krijgen. Ze hebben immers zich misdragen. Als iemand zich heel erg misdraagt kunnen ze net als met voetbal direct een rode kaart krijgen.

    2. FAQ

    De FAQ is out-dated update deze eens keer. Het stuk over modchips is verourderd .... deze was in de tijd geschreven dat er nog geen softmods mogelijk was. Tevens is de lijst van admins/mods niet up-to-date en zo zullen er wel wat meer foutjes zitten. Kijk hier eens naar :)
     
    Laatst bewerkt: 28 jul 2005
  2. Gryphon

    Gryphon FritsmaN

    Berichten:
    1.148
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik vind het een puik idee. :D
     
  3. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.940
    Dat met de waarschuwingen onder de naam (of in een aparte lijst) vind ik op zich wel goed, dan weet je (en iedereen met jou) waar je aan toe bent.

    Trouwens als je een OW hebt, blijft die dan voor altijd of vervalt die weer als je je een tijd goed hebt gedragen?
     
  4. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Een gele kaart (OW) zou naar mijn mening net als bij de GM. 90 dagen actief mogen zijn. Voor een normale Ban kan het zelfde gelden... maar ja bij een ban hangt het ook af wat je gedaan hebt ... Naar mijn mening moeten bannen permanent zijn ... en niet nog een tweede kans geven.
     
  5. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het een goed idee Fardo. Maar als ik het goed begrijp vind jij dat je al een GM-ban moet krijgen als je een OW krijgt? Daar ben ik het dan toch niet helemaal mee eens. Een OW is ervoor om de member te laten zien dat als hij verder nog iets fout doet, hij een straf (in dit geval ban) krijgt. Een waarschuwing heet niet voor niets een waarschuwing. Als de member al na z'n eerste OW een ban krijgt heeft hij niet de tijd gehad om zich te corrigeren, al is het maar voor de GM.
     
  6. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Vaak krijgen de mensen al een waarschuwing (blauwe mod tekst) voor ze een OW krijgen ... In dit systeem bestaad er geen OW, maar een soort van gele kaart. Als straf of boete word dan de toezegging tot de GM ontzegd (voor de duur van de gele kaart) ... Zo zullen de mensen zich ook beter gaan gedragen in de mile.

    Verder is het voor de leden duidelijk waarom een bepaalde actie door een mod/admin is gedaan. Nadeel kan zijn dat sommige mensen gaan discussieren en dat lijkt me een beetje tabee... Wel moeten de mods/admins dan wel een duidelijke link zetten naar threads waar de mensen over de schreef zijn gegaan.
     
  7. NL_Wouter

    NL_Wouter The_Guardian

    Berichten:
    413
    Leuk Bevonden:
    4
    laat de mods dan ook hun werk doen... jij bent ze altijd voor met je wannabe mod gedrag
     
  8. Volkoren

    Volkoren Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.096
    Leuk Bevonden:
    3
    Wannabee mod? Hij helpt ons alleen maar. Hij is zelf ook nog mod geweest en weet hoe alles werkt. Niks mis mee. Er is niks mis mee met ons te helpen, door ons een PM te sturen wat die heel vaak doet. Dat zouden meer mensen moeten doen inplaats van in threads te reageren like: "omg slotje!!".


    Over de Banlijst, een ban is erg persoonlijk en zal er waarschijnlijk ook niet komen.
    En over de FAQ, het is waar, die is hard aan een update nodig :)
     
  9. Bonafide Hustler

    Bonafide Hustler Hustler

    Berichten:
    347
    Leuk Bevonden:
    0
    privecy schending heet zoiets om dat systeem erin te doen. ik vind dat je af en toe best een dolle bui mag hebben op een forum. majah wie ben ik, ik ben geen modder-eter ;)

    wat ik wel goed vind is bij xbazar de mensen die iemand nakken door een game niet op te sture ofzoiets, en die wel vermelden.
     
  10. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Daar is al veel over gepraat, en er is tot de conclusie gekomen dat dat niet kan:).
     
  11. Eckie

    Eckie Active Member

    Berichten:
    1.851
    Leuk Bevonden:
    15
    Privacy schending?
    Je post iets op een forum met meer dan 15.000 leden, en op het moment dat je een regel overtreedt en een mod laat aan de community weten dat dat niet toegestaan is noem je dat privacy schending??

    Als ze je met naam, toenaam en adres in een topic zouden zetten, dán is het privacy schending.

    Ik snap niet wat er zo persoonlijk is aan een ban, voor mijn part mag die lijst er komen. Zodra de OW of ban vervalt mag de reden ook weg, en hoor je er nooit meer iets van.
     
  12. Xboxmod

    Xboxmod ^^That's me^^

    Berichten:
    1.087
    Leuk Bevonden:
    0
    Offtopic: Dat vind ik juist weer wel een goed idee, nu moet je alle signatures gaan napluizen om te controleren of diegene wel/niet betrouwbaar is. Maar doe dan niet gewoon een naam, maar bijv ook een link naar de thread, met wie de deal was, welke reden, enz. en stuur eerst een PM. Als dan nog blijkt dat iets niet in de haak is: zet je diegene in de lijst.

    Over deze thread: Eerste lijkt me wel oké, maar met puntje 2 ben ik het ckur eens, de regels moeten ook een beetje met de tijd meegaan, omdat niet duidelijk welke nieuwe 'uitvindingen' zoals biujv. softmods nou wel of niet mogen. Het is natuurlijk wel logisch van niet, maar het staat niet duidelijk in de FAQ.

    Grtz Xboxmod
     
  13. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Zoals ik al zei is daar een hele grote, uitgebreide discussie over geweest, en men kwam toen tot de conclusie dat het niet kon. Als 2 members een slechte deal maken, hoor je het verhaal wat er nou fout is gegaan altijd van 2 kanten. Het zal nooit zo zijn dat er een toegeeft dat ie bijvoorbeeld het geld niet heeft opgestuurd. Daarom zullen ze elkaar altijd de schuld geven, waardoor je nooit een van de twee kan bannen oid. En om ze nou alletwee te bannen... Haal dat idee dus maar uit je hoofd:).
    Ik denk dat het wel logisch is dat de faq eens in de zoveel tijd moet worden ge-update hé. Ik denk niet dat het de bedoeling was van Fardo om daarop te reageren _0/ (behalve dan de mods).
     
  14. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het een goed idee. Die kaarten naast je naam vind ik niet echt boeiend maar het idee van Geel en Rood vind ik erg goed. Geel ---> 90 dagen geen TGM Rood----> Geen XBW.

    En privacy schending slaat nergens op. Als jij de regels hier aan je laars lapt en je krijgt een ban en iedereen kan dat zien is het eerder een "reputatie schending" dan een privacy schending want volgens mij staan er geen persoonelijke gegevens in die post...
     
  15. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar ondersteunt dit forum zo'n gele of rode kaart wel?
     
  16. Xboxmod

    Xboxmod ^^That's me^^

    Berichten:
    1.087
    Leuk Bevonden:
    0
    Snap ik, maar anders was mn post wel erg oftopic ;) (net zoals deze trouwens)
     
  17. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Dat moet gewoon even uitgezocht worden door Spleasure. Er was een tijd geleden ook een systeem dat je elkaar punten kon geven voor behulpzaamheid of gewoon goede posts. Dat was ook helemaal in het forum verwerkt en was naar mijn weten geen standaard functie.

    Ik vind dat gele en rode kaart systeem een erg goede oplossing. En de banlijst al helemaal. Het is al vaker voorgekomen dat iemand spontaan verdween en ik pas later toevallig hoorde dat hij geband was.
     
  18. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Ik vind het een belachelijk idee om eerlijk te zijn.

    Door een gele/rode kaart bij iemand zijn naam te plaatsen, geef je members eigenlijk geen 2e kans, wat dus wel de bedoeling is nadat een OW is gegeven. Members worden dan nog steeds benadeelt door een fout uit het verleden en worden daar ook op afgerekend door andere members. "ik deal niet met hem, hij heeft een OW gehad. Hij zal dus wel niet te vertrouwen zijn." zal veel te vaak voorkomen. Vervelend gedrag hoeft er bijvoorbeeld niet toe te leiden dat iemand niet te vertrouwen is.

    De mensen die een ban krijgen, zie je over het algemeen liever komen dan gaan. Waarom je er dan druk over maken?
     
  19. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar het is toch ook niet de bedoeling dat het kaartensysteem als een blacklist voor de X-bazar gaat functioneren? Ik personelijk zou echt niet alleen afgaan op een kaartje naast iemand zijn naam. De persoon met het kaartje kan toch laten zien met hoeveel deals hij al heeft gemaakt, posts, reputatie etc of hij te vertrouwen is? Ik denk niet dat het echt af zal hangen van het kaartje dat hij heeft.
     
  20. ICE

    ICE Ik was het niet.

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    1
    maar zo'n lijst van mensen met een Ow gaat toch niet werken? stel gebruiker X heeft ruzie met gebruiker Y en wil hem terugpakken. Hij ziet dat Y al een Ow heeft gehad en gaat hem dus uitdagen maar doet dit op zo'n manier dat het lijkt alsof Y is begonnen. de mods zien dit en grijpen in door Y een ban te geven en zo heeft X toch zijn doel bereikt wat zonder zo'n lijst een stuk lastiger is?
     

Deel Deze Pagina