1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Suggestie: Ban en FAQ

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Fardo, 28 jul 2005.

  1. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Lijkt me erg sterk dat een lijst dat zou veroorzaken. Mods en admins zijn ook niet dom hoor.
     
  2. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Die kaarten hoeven toch niet permanent te zijn. Ik ga er vanuit dat die na een tijdje toch worden weggehaald. Nu weet je ook wel wie ooit eens een OW of Ban heeft gehad. En die mensen zullen door zichzelf ook wel opvallen door hun zinloze/beledigende posts.
    Bovendien, dan hadden ze zich maar niet moeten misdragen, het is door hun eigen toedoen.
     
  3. Bonafide Hustler

    Bonafide Hustler Hustler

    Berichten:
    347
    Leuk Bevonden:
    0
    nouja ik bedoel mee te zeggen dat je met zon kaart word gezien als een "crimineel" en kan die regel er wel voor zorgen dat mensen zich beter gedragen, maar dan kan er mischien "spanningen" ontstaan, ik vind dat het spontaan moet blijven. en niet zon regime shit, het lijkt wel of meneer farid de EX mod geen vertrouwen heeft in de members als hij die voorstel wilt voorleggen... en kijk als je het te bont maakt heb je recht op een ban dat zowieso.
     
    Laatst bewerkt: 28 jul 2005
  4. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Liever dat mensen zich goed gedragen en er "spanningen" het gevolg er van zijn dan dat mensen zich niet goed gedragen. En als mensen die zich niet goed gedragen ontstaan er ook weer spanningen sommige zullen dat gedrag juist leuk vinden en andere weer niet. En dan bouw je ook weer een spanning op tegen de groep die het wel leuk vind en de groep die het niet leuk vind. Farid? Als je je misdraagt vind ik gewoon dat je de gevolgen voor je rekening moet nemen. Wil je die gevolgen niet dan misdraag je je niet... Wat The Matrix zei dat kaarten niet permanent hoeven te zijn vind ik ook wel een goed idee. Dat er bij een gele kaart bij een "erge overtreding" een langere tijd aan vast zit dan een "niet zo erge overtreding". Mja, of het kaarten systeem überhaupt mogelijk is?
     
  5. Mezzla

    Mezzla Times Like These

    Berichten:
    562
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn woorden..
     
  6. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Jeb het is een open forum ....dus er is weinig privacy ... tenzij iemand via pm word uitgescholden.... De vraag is inderdaad of VB een waarschuwings systeem heeft ingebouwd. Ik weet dat ze er mee bezig zijn ... maar ik weet nog niet of het al is aangemaakt. Op zich zou het juist wat meer duidelijkheid verschaffen ... een waarschuwing hoeft nog geen "gele kaart" op te leveren .... een gele kaart krijg je pas als je je echt misdragen hebt en vaak genoeg een waarschuwing hebt gekregen via bijv. mod tags
     
  7. Eckie

    Eckie Active Member

    Berichten:
    1.851
    Leuk Bevonden:
    15
    Hoe oud ben jij? Zie je zelf hoe onrealistisch het is wat je zegt? Als je een gele kaart hebt moet je gewoon op je tellen passen, en daar hebben persoon X, Y en Z verder niets mee te maken. Je moet je gedragen, klaar. Als je dat doet zul je nooit onrechtmatig geband worden. (In de grotemensenwereld gaat het argument "X begon" helaas niet op.)
    Precies. Laat zo'n gele kaart na 90 dagen vervallen, niets aan de hand.
     
  8. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Een OW vervalt toch ook niet? Waarom zo'n "gele kaart" dan wel?
     
  9. Eckie

    Eckie Active Member

    Berichten:
    1.851
    Leuk Bevonden:
    15
    Hebben we het hier niet over een nieuw systeem?

    (en voor het waarom moet je de posts erboven lezen, staat er letterlijk in)
     
  10. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224

    een gele kaart kan meer betekenen dan alleen een OW... een gele kaart betekend IMHO een laatste waarschuwing (+ eventueel een ban van de GM) ... om dan weer terug te kunnen keren naar de GM of waarschuwing af te zijn moet je je eerst weer 90 dagen gaan gedragen (net als of je weer een N00B bent) ... als je duidelijke regels maakt houden de mensen zich er ook aan. Ik ken al een paar sites die met zo'n kaarten systeem werken ... Ik zoek straks wel een paar voorbeelden. De meeste members zullen nooit een kaart krijgen .. maar voor de mensen die elke keer een irritante grens opzoeken kunnen nu nattigheid gaan voelen ... een rode kaart is een permanente ban (geen discussie meer mogelijk)
     
  11. FFWD

    FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.370
    Leuk Bevonden:
    3
    www.pesfan.com bijvoorbeeld;)
     
  12. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
  13. FFWD

    FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.370
    Leuk Bevonden:
    3
    Misschien es ff een mailtje sturen of je hun systeem mag lenen voor XBW O-)
     
  14. Robbertje

    Robbertje X360

    Berichten:
    426
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij zijn niet voor niks Nederlanders, we willen het gewoon hebben :+.
     
  15. Cygnum

    Cygnum XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.697
    Leuk Bevonden:
    0
    En dan vooral gratis, want ja, je bent Nederlander of niet?!

    Maar even serieus, waarom het huidige systeem aanpassen? Ik vind het wel best zoals het nu gaat.
     
  16. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    Ziet er wel profi en overzichtelijk uit. Weet niet of technisch haalbaar is, maar zo'n overzichtelijk systeem hoeft niet 'gele' of 'rode' kaarten te heten, je kunt ook OW's weergeven en die regelingen die daarbij van toepassing zijn aanpassen etc. Dit vBulletin systeem is inderdaad klein beetje onoverzichtelijk voor ons en helemaal voor leden als het bans etc. aangaat, dat is wel erg jammer!

    Maar goed, zulke nieuwe manier om duidelijkere waarschuwing en bans uit te delen zullen zeker besproken worden, thanks. :)
     
    Laatst bewerkt: 30 jul 2005
  17. Een handreiking? Zou een eerste stap kunnen zijn.. Ik blijf het vol spanning volgen.
     
  18. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43


    ik zei bijna precies hetzelfde in die thread die verplaatst is 8) :cool:
     
  19. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224

    Deze thread stond hier eerder dan de verplaatste thread :cool: .. maar het is een goed idee
     
  20. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    lol en ik maar denken dat ik een goed idee had en deze thread vanochtend was aangemaakt :cool:
     

Deel Deze Pagina