[Suggestie] Bron van nieuws

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door xtreme-gamer, 10 mrt 2005.

1. xtreme-gamer

xtreme-gamer EMAGDNIM

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo XBW

Wat me de laaste tijd op valt is dat je bij sommige nieuws berichten niet een link krijgt van de bron. Dat nieuws van die interface van de xbox 2 bijvoorbeeld. Ik zo wel even weten waar het eigenlijk vandaan komt. Want zoals bij die interface zijn allemaal on-officiele foto's. Waarom, omdat Microsoft heus niet vergeet om in alle 4 screenshots (c) tekens achter de naam Xbox te zetten. Want dit komt op mij dan een beetje vaag over.

Dus daarom zou ik graag bij volgende nieuws berichten even de bron willen weten. Dan kunnen de lezers van XBW ook het nieuws zelf na trekken.

2. jellejelle

jellejelle PSP Only

Leuk Bevonden:
    10
    XBW heeft zichzelf inmiddels wel bewezen als betrouwbare nieuwsbron en die foto's zijn door MS zelf vrijgegeven na de pers-conferentie op de GDC van J. Allard, misschien voortaan eerst even het nieuwbericht lezen _0/

3. xtreme-gamer

xtreme-gamer EMAGDNIM

Leuk Bevonden:
    0
    Maar dan is een link naar een echte bron ook bij ander nieuws wel handig

4. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Dat zijn de officiele "foto's" die vrijgegeven zijn, je mag van mij Microsoft e-mailen om te klagen over het gebrek aan (c) tekens.

Effe voor de duidelijkheid: Wij posten ALLEEN officiele informatie die wij ZELF verkrijgen van uitgever of ontwikkelaar. We nemen NIKS over van andere sites, behalve erkende nieuws en industriesites, NOOIT van andere gamesites, of het moet echt heel speciaal zijn.

Als er een source is, bijv een nieuwssite zoals Reuters, dan staat het in de post. Als er geen bronvermelding staat, dat is het gewoon content door ons zelf gegenereerd. In tegenstelling tot vele andere sites, genereren wij exclusief ons eigen nieuws en nemen we niks over van anderen zoals de meeste 'portals'. Daarmee zijn wij onafhankelijk van anderen en zullen nog steeds veel en exclusief nieuws hebben als alle andere sites spontaan van de wereld verdwijnen.

Daarom hebben we soms exclusief nieuws van andere sites niet, en hebben we juist wel ons eigen exclusieve nieuws dat anderen niet hebben.

Hoop dat dit een duidelijk antwoord is!

EDIT: Het zou vreemd zijn als er bij onze berichten WEL vaak een bron stond. Dat zou betekenen dat wij simpelweg anderen gamesites hun nieuws ovenemen (stelen, noem ik dat, ook al geen je bronvermelding), en daar doen wij niet aan.

Nogmaals: Wij zijn geen portal en posten geen nieuws van andere gamesites, exclusief nieuws door ons zelf gegenereerd en ontvangen.

Laatst bewerkt: 10 mrt 2005
  5. Mike

Mike Curaçao

Leuk Bevonden:
    3
    In principe is al het nieuws wat je hier op XBW vindt, afkomstig uit persberichten of afgeschermde modules voor de pers op uitgeverssites. En verder is het gewoon regelmatig checken van tientallen, al dan niet honderden websites van developers, uitgevers en sites van games zelf.

Ons nieuws is dus niet afkomstig van andere sites. Dat wij 'betrouwbaar' zijn kun je opmaken uit het feit dat we gisteren pas het eerste officiële nieuws over de Xbox 2 hebben gepost. Andere sites hebben al maanden geleden uitgepakt met allerlei onofficiële geruchten die iedereen van elkaar overnam. Ook nu circuleert er een lijst met hardware details van de Xbox 2 die op diverse andere sites terug te vinden is, maar nooit officieel is bevestigd. En daarom posten wij dat niet.

Kobold: Oops ik edit de verkeerde post

Laatst bewerkt door een moderator: 10 mrt 2005
  6. voog

voog Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ???

En wat is in godsnaam een SURgestie?

7. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27