[Suggestie] DVD-ruilthread?

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Dr Zoidberg, 14 apr 2005.

1. Dr Zoidberg

Dr Zoidberg WuWuWuWuWu

Leuk Bevonden:
    0
    Xbazar is echt perfect om je games te ruilen/verkopen. Misschien is het een leuk idee als je ook een ruilthread opzet voor DVD's?

Soms heb je een DVD, maar na 1 keer kijken weet je zeker dat je hem niet nog eens gaat kijken en staat alleen maar in je kast stof te verzamelen. En soms ben je op zoek naar een DVD waar je op dat moment geen geld voor hebt om hem te kopen. Daarom is het misschien interessant om DVD's te ruilen. Je zet neer wat je zoekt en wat je aanbiedt.

DVD's verkopen wordt natuurlijk iets moeilijker, omdat ze tegenwoordig niet meer zoveel kosten. Ik weet dat het een Xbox forum is, maar je kan immers toch ook DVD's op je Xbox afspelen.

Ik ben benieuwd of er nog meer mensen geinteresseerd zijn in DVD's ruilen?

En ik denk dat je niet bang hoeft te zijn dat er niet meer over de Xbox wordt gepraat. Misschien trek je zelf nog wat bezoekers aan die hier komen voor de DVD's en geinteresseerd raken in de Xbox.

Laatst bewerkt: 14 apr 2005
  2. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
  3. Dr Zoidberg

Dr Zoidberg WuWuWuWuWu

Leuk Bevonden:
    0
    Ik bedoel los van Xbazar (games) een apart gedeelte voor DVD's, zodat er geen verwarring ontstaat.

Marktplaats is denk ik toch wel wat anders, daar wordt eigenlijk voornamelijk verkocht. Ikzelf wil graag DVD's ruilen, omdat verkopen niks oplevert met die prijzen van Media Markt en de FRS tegenwoordig.

Ik ben benieuwd of er uberhaupt animo voor is, want anders heeft het zowieso geen nut.

4. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Je bedoelt een apart subforum speciaal voor dvd's? Nee, dat lijkt me niet onder de kernactiviteiten voor xboxworld vallen.

Er zijn naar mijn weten andere sites en fora voor het verhandelen van tweedehands dvd's. Wij hebben op een gegeven moment besloten om dvd's niet langer toe te staan in xbazar, de reden kun je lezen in die aankondiging. Om dezelfde reden komt er ook zeker geen subforum voor dvd's.

5. Dr Zoidberg

Dr Zoidberg WuWuWuWuWu

Leuk Bevonden:
    0
    Ok, ik begrijp je wel. Persoonlijk vind ik het ruilen/verkopen van PS2, Gamecube etc ook niet echt passen volgens jouw beredenering.

Non-Xbox hokken zou daarvoor wel een geschikte plaats zijn.

(Heb jij een link van een forum waar ze DVD's ruilen? Geen DVD.nl daar kijkt bijna niemand regelmatig naar de posts)

6. MORPHEUS

MORPHEUS SNAKE

Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan me ook wel vinden in James bond 007's mening. Op een gegeven moment waren namelijk ineens de DVD's weg van xbazar, tevens de hardware. Misschien is het een idee om te stemmen onder het volk van Xboxworld :+ Ik stem dan voor :)

7. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Waarom zouden die er niet inpassen? Game-related spul is toegestaan in xbazar dus daar vallen die consoles/games ook gewoon onder.

Nou ineens?, daar is wel een aankondiging aan vooraf gegaan ;)
    Probleem met dvd's en uiteindelijk ook hardware was dat er geen duidelijke scheidingslijn was. En als b.v. een dvd wel mag waarom dan een cd weer niet, etc etc.
    Dus toen is er 1 heel duidelijke lijn getrokken, alleen gamerelated.
    En hoewel ik het zelf ook wel jammer vond, bood tenslotte ook wel eens dvd's aan destijds. Is het wel beter zo.
    Het is een game-site. En een ruil/koop forum moet dat ook reflecteren.

Egh stemmen? hehe sinds wanneer wordt er gestemt in een dictatuur :cool:

8. Roberto

Roberto ....

Leuk Bevonden:
    0
    Dan kunnen we ook een magnetron subforum enzovoorts maken, of niet. Mij lijkt het het beste om alleen xbox games te ruilen en te verkopen, omdat het een xbox site is. Maar je mag dus ook ps2,pc etc ruilen, oke, het zijn games. Maar daar moet het echt bij blijven, anders is dit geen xbox site meer..

9. Dr Zoidberg

Dr Zoidberg WuWuWuWuWu

Leuk Bevonden:
    0
    Darkwing praat over de kernactiviteiten van Xboxworld. Ik denk niet dat PS2, Gamecube etc als kernactiviteit gezien kan worden, toch?

Ook een gedeelte als Non-Xbox hokken hoort daar niet echt bij.

Maar goed, ik vind niet dat die onderdelen eruit gehaald moeten worden. Het gaat mij om de DVD-ruilthread

Ik denk dat er eventueel wel ruimte zou zijn in het Non-Xbox hokken gedeelte. Daar staan immers non-xbox related topics.

Ik snap best dat je ergens een grens moet trekken, maar aan de andere kant zijn er genoeg leden die wel DVD's willen ruilen. En de vergelijking met een CD vind ik niet opgaan. Een DVD kijk je vaak maar 2x in een jaar (dat is misschien nog veel) en een (nieuwe) muziek CD luister je een aantal keren per week/maand. Ik denk ook dat de aankoopbeslissing van een DVD korter is als die van een muziek CD. Bij een muziek CD ken je vaak al een aantal nummers en bij een DVD heb je regelmatig de film nog niet gezien. Daarnaast is er denk ik geen interesse om cd's te ruilen, oude cd's zijn vaak niet interessant. Oude films op DVD zijn daarentegen wel interessant.

Het is geen dictatuur hier, want er is ruimte voor een publieke opinie. ;)

(Misschien hebben jullie wel helemaal geen zin om nog een Bazar-forum te moeten opzetten en controleren. <Bied zich aan> :D)

10. Dr Zoidberg

Dr Zoidberg WuWuWuWuWu

Leuk Bevonden:
    0
    Met die eerste zin wordt het natuurlijk moeilijk om de rest van je reactie serieus te nemen.

Persoonlijk denk ik dat er meer animo is voor het ruilen van DVD's dan het ruilen/verkopen van PC-games.

11. haantje

haantje Valentino Rossi!!#46

Leuk Bevonden:
    1
    Mij lijkt het wel wat, leuk toch als je ook DVD's / Wat hardware kan ruilen......... Verkopen........ Hou het dan wel bij de multimedia markt iig....... maar is zeker een goed idee!

12. MORPHEUS

MORPHEUS SNAKE

Leuk Bevonden:
    0
    Als toch wel veel mensen DVD's willen kopen/verkopen/ruilen hoeft het toch niet zo'n probleem te zijn? DVD kan je zelfs In je Xbox afspelen. Het heeft meer te maken dan met elk van GC/PS2/PC!

Laatst bewerkt door een moderator: 14 apr 2005
  13. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    mjah je kan ze toch ook gewoon op marktplaats verkopen? en de xbox verkoop threads zijn nu al zo duidelijk

14. Dr Zoidberg

Dr Zoidberg WuWuWuWuWu

Leuk Bevonden:
    0
    Het gaat mij meer om ruilen en via Marktplaats iets ruilen gaat niet zo soepel als hier op XBW.

Xbox Verkoop Thread is ook duidelijk, daar moet ook niks aan toegevoegd worden. Een extra DVD-Bazar op Non-Xbox Hokken zou ideaal zijn, dus een apart forumonderdeel.

15. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    We konden hier heel lang hier dvd's verhandelen ruilen kopen etc. Maar uiteindelijk is het weggegaan. Wat ik ook een goede keuze vond. Want dvd's handelen gebeurde heel veel. Er waren ook mensen die hier puur voor de dvd's kwamen. En het is een Xbox forum...

Er zijn genoeg site's waar je dvd's kan ruilen etc, geef maar is een zoekopdracht bij google.

16. Perfect Mark

Perfect Mark Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het is wel zo dat je hier op deze site lekker kunt ruilen. Ik heb nog geen slechte deals hier gemaakt. Bij Marktplaats wordt je te vaak genaaid, daar ga ik echt niet meer ruilen. Hier heb je veel beter contact met de andere geregistreerden. Ikzelf heb wel interesse om DVD's te ruilen. De meeste films kijk je idd niet zo vaak en ruilen is een stuk goedkoper dan huren of kopen.
    En op X-Bazar wordt er altijd lekker doorgeruild. Bij andere sites verandert er niet zo veel. Daar komt bijna niemand, maar als je hier wat post staat het de dag erna op de 3e pagina. Er komt hier dus genoeg volk.

17. polmannetje

polmannetje Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Dat levert toch hits op? En de kans is groot dat de betreffende dvdverkoper ook een xbox koopt en ook games gaat verhandelen? Lijkt mij ook een voordeel?

Ik ben persoonlijk wel voor dvd's want wat Nemesis hierboven zegt; dat cd's en hardware niet mogen klopt wel, maar ik zie het niet gebeuren dat mensen het onderscheid tussen cd's en dvd's niet meer kunnen zien

18. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Alsof die Hits uitmaken, XBW is inmiddels groot genoeg. Ik vind het soms zelfs te druk/te groot.

En het heet toch niet voor niets XboxWorld.

19. polmannetje

polmannetje Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Dan moet PS2 er ook uit :p volgens jou beredenering....
    Hits zijn altijd belangrijk, ook voor gigantische websites die toch wel bezoekers krijgen, hoe meer bezoekers, hoe rijker kobold wordt :p

Naja, dat is jou mening en dit is de mijne

20. SPiRiT

SPiRiT lekker scheuren

Leuk Bevonden:
    2
    dvd's ruilen kan je beter doen op dvdworld.nl of zo, heb je denk ik ook meer kans dat je vind wat je zoekt lijkt mij.

Maar ik vind het onzin om te zeggen dat je geen PS2 (ik bedoel natuurlijk PSnee }:] ), GameCube, GBA etc. zou mogen aanbieden om te ruilen

echte gamers gaan over platforms heen en willen gewoon goede gamez ruilen tegen goede gamez, ik ruil regelmatig een xbox game tegen een game van een ander platform, wat is daar mis mee? moet kunnen vind ik.

Want xbox gaat om GAMEN en games ook, films/dvd's niet (tenzij je misschien je StreetFighterII:the movie kwijt wil, waar ik overigens begrip voor zou hebben...was een shit film) :eek:
    maar je heb inderdaad de non-xbox items, daar kan het toch wel, ik denk alleen niet dat er erg veel mensen op zitten te wachten.

Deel Deze Pagina