1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Suggestie] Frontpage User Rating

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Tsux, 22 sep 2006.

  1. Tsux

    Tsux Active Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    0
    Is het misschien niet leuk om geregistreerde members een cijfer aan game te laten geven?

    Dat je alleen maar hoeft te klikken op een score balkje van 0 - 10. Dan kunnen andere leden/bezoekers meteen zien wat de gemiddelde score is, die gegeven werd door andere members.

    Als er een review van een game is, dan is dat misschien niet zo bijzonder, omdat de review dan al een indruk geeft van de game.
    Maar stel er is nog geen review van de game, dan kun je tenminste nog aan de user rating zien of de game een beetje te pruimen is.
    Bovendien zullen mensen eerder een cijfer geven dan een complete review schrijven.
     
  2. SabZero NL

    SabZero NL Sexyback

    Berichten:
    1.346
    Leuk Bevonden:
    5
    Je bedoeld zoals insidegamer ?
     
  3. tha messenger

    tha messenger limited

    Berichten:
    1.212
    Leuk Bevonden:
    2
    erg goed idee
     
  4. Volkoren

    Volkoren Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.096
    Leuk Bevonden:
    3
    Goed idee.

    Alleen ik ben bang dat dit in v4 komt, en dat Jorrit en Mirik dit niet gaan inprogrammeren in v3, als het er al in komt.
     
  5. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    oeehh!! V4 ,, hoe zal die eruit gaan zzien\o/
     
  6. Tsux

    Tsux Active Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    0
    Even gekeken en inderdaad zoals InsideGamer ja. :)
     
  7. Meanzo

    Meanzo A-Style

    Berichten:
    434
    Leuk Bevonden:
    0
    erg goed idee :thumbs:
     
  8. Freeloader

    Freeloader Active Member

    Berichten:
    263
    Leuk Bevonden:
    0
    En wanneer komt die shizzle?
     
  9. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    Dit is nu al mogelijk, daarvoor moet je echter een kleine review schrijven. Dan komt jouw waardering onder onze waardering te staan. Om mensne gewoon klakkeloos een cijfer te laten geven zonder onderbouweingen en argumenten, klinkt een klein beetje zinloos. Dan heeft alsnog niemand er iets aan en is het alleen een uitnodiging van overdreven buitenredelijk fans of vijanden van het spel om een 10 of 1 te geven waardoor het cijfer helemaal zijn betekenis verliest. :)

    Plus dat cijfers al geen betekenis hebben omdat iedereen een andere perceptie heeft van cijfers. Een 6 is namelijk geen slecht cijfer. Het is een voldoende. Maar daar moet je hier niet mee aan komen zetten want er is niemand meer over die het begrijpt.

    Daarom gebruiken wij ook geen cijfers maar algemene omschrijving. Ook nutteloos, maar minder dan een niets zeggend cijfer. Als je iets wilt weten over een game moet je een review lezen, niet alleen naar een score of simpele uiting kijken.
     
  10. Tsux

    Tsux Active Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben het niet met je eens.

    Ach, als ik eenmaal een beschrijving heb gelezen, ben ik meer benieuwd, naar wat de mensen er van vinden, dan 100 beschrijvingen door te gaan lezen onder het motto "Ik geef de game "uitstekend" want het is super vet". Zeg dan maar niks en geef het gewoon een 8 of een 9. :)

    Wat je zegt klopt, alleen je conclusie is verkeerd. Een voorbeeld, stel:
    30 Mensen zijn compleet 'anti-deze-game' en geven dus een 1.
    30 Mensen zijn 'overdreven fan' en geven daarom een 10.
    Gemiddeld houd je dus per saldo nog steeds een 5 over. Dit cijfer is, ondanks dat je intuitief iets anders denkt, gewoon correct.

    Kijk maar:
    10 Mensen geven een 3.
    10 Mensen geven een 4.
    20 Mensen geven een 5.
    10 Mensen geven een 6.
    10 Mensen geven een 7.
    Gemiddeld dus nog een steeds een 5.
    Dit is dus een voorbeeld van een "You love it or you hate it" game.

    De extreem hoog of laag stemmers, stemmen zichzelf weg als het ware.

    Ik vind dat je het daar ook mis hebt.
    Cijfers zijn net zo gevoelig voor perceptie als predikaten 'Goed' en 'Slecht'. Wat is goed? Wat is slecht? Cijfers zijn zelfs exacter. Omdat een 8 een exact getal is en geen relatief begrip.

    Cijfers zijn absoluut niet 'nietszeggend'. Sterker nog, ik denk dus dat cijfers meer zeggen dat jullie 'Algemene Omschrijving' die vind ik namelijk uiterst onhandig. Bovendien worden bij jullie ook geen scores aan graphics, geluid, replay-value, etc. gegeven. Waarom niet?

    Ik denk zelfs dat het exact omgekeerd is, ik denk dat mensen liever een cijfer hebben, dan een algemene omschrijving.

    Als je ergens de stempel 'Goed' opzetten, vragen denk ik veel mensen zich af "Hoe goed?". Is het een '7 Goed'? Of is het een '8 Goed'?
    Dan denk je misschien, wat maakt dat nou uit? Maar er is een degelijk verschil tussen een 7 en een 8. Een 7 is gewoon standaard goed, dus een 8 is dus 'boven standaard' goed, maar nog net niet heel super (of dus een 9 of 10).

    Ik weet het is mierenneuken, maar we hebben teveel vrije tijd tegenwoordig :9
     
  11. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    goed idee + goede uitleg :thumbs:

    *steunt Tsux :cool: :+
     
  12. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    Je mening is welkom, maar je bevestigd wel mijn punt.

    Iedereen heeft een andere perceptie van duie cijfers, jouw opvatting werkt zoals je hier boven uitlegt. Maar andere mensen kijken er anders naar. Er is geen maatstaaf waarvan je zeker bent dat die zo opgevat wordt zoals je bedoeld, dus is het eigenlijk vrij nutteloos om uberhaupt een waardering te geven.

    Wat voor ons de ideale situatie is, is dat mensen niet geven om een waardering aan de hand van een standaard, maar aan de hand van een bespreking op onze (en andere) websites kunnen beoordelen voor hun zelf of een titel ze interesseert.

    Zoals je in de reacties op onze reviews kunt zien, is het echter zo dat de meeste mensen reageren om het reageren, ook al weten ze van de voren dat de titel hun niet interesseert of ze hem nog nooit gespeeld hebben maar om duistere redenen niet leuk vinden.

    Wat je suggereerd over mensen die een 1 en 10 geven is namelijk fout. Stel dat er al evenveel mensen zijn die een 1 en een 10 geven, wat natuurlijk bijzonder onlogisch is en daar gaat natuurlijk niemand van uit, dan is een gemiddelde van een 5 nog steeds een cijfer dat invloed heeft op het eindresultaat, deste meer 5en (of 1en of 10en) deste meer invloed op een resuultaat.

    En er is niemand die zegt 'ja, maar het spel krijgt van de userscore 1.4 punten minder vanwege de haters' of '1 punt meer vanwege de fanboys'. Kortom, mijn punt gaat op, dat zo'n cijfer nooit betekend wat het betekend om de simpele reden dat jij helemaal niet weet hoeveel haters en hoeveel fanboys er punten aan de game gaven en dat er ook nog mensen stemmen die het spel niet hebben gespeeld, etc, etc.

    Maar goed, dat maakt niet zo veel uit allemaal. Tuurlijk kunnen we cijfers geven en iedereen zijn gang laten gaan. Maar we willen juist niet populistisch de standaard volgen, maar moeite doen om een manier te vinden die er voor zorgt dat we interessante en slimme mensen aantrekken op de site voor goede discussie en informatie, niet de jongens die alleen maar het cijfertje kijken en dan beginnen te schreeuwen over hoe onterecht of terecht het is en jan en alleman beginnen uit te schelden omdat het ze niet aanstaat allemaal. (daar zijn er nog steeds te veel van)

    Ik denk dat dit huidige systeem, imperfect als het is, daar toch mee heeft geholpen en dit soort excessen heeft beperkt. Wie weet wat we in de toekomst bedenken. :)

    Kortom, ik snap dat het makkelijk is die cijfers, maar ik ben niet overtuigd van hun nut. Ik ben wel overtuigd van het nut van een of meerdere reviews lezen en je eigen conclusies trekken. Een cijfer van de reviewer is inmiddels al per definitie irrelevant als je hem niet deelt, wat heel goed mogelijk is. Dus waarom zou dat anders zijn met een cijfer gegeven door anderen. JIJ bent de enige die weet hoe interessant of hoe goed je een spel vond. Wij kunnen alleen maar aan de hand van een bespreking proberen weer te geven wat onze eigen opvattingen van de titel zijn, met de kennis en expertise van ons vak.
     
  13. Edris

    Edris Gamechick

    Berichten:
    632
    Leuk Bevonden:
    0
    en als je een game toevoegd bij je voorkeuren. van deze game heb ik, dan de mogelijkheid om een score te geven?
    er gaan niet veel mensen een game toevoegen om die snel een 0 of 1 te geven en die dan terug wissen uit hun lijstje...
    de score moet dan wel behouden blijven ook al verwijder ik bijv. crash twinsanity. ik heb deze game en die krijgt van mij maar een 3 omdat ik dit spel slecht vind. maar als ik deze game dan verkoop en uit mijn lijstje haal zou mijn score wel behouden moeten blijven.
    die lijst van games eventueel koppelen aan de algemene beschrijving van de game en dan daar ergens bijzetten "gemiddelde score van XBW-members" of zo iets....

    er een review bijzetten is eigenlijk niet altijd gewenst. neem nu "Death Rising" als alle members die dit game hebben ook een reviewtje erbij moeten zetten dan gaan er veel onnozele reviews tussen zitten van "Wow i love it."

    Zelf lees ik zelden meerdere reviews van een spel. ik lees liever de algemene beschrijving en de algemene score van het spel. Een score gegeven door 1 reviewer is toch meestal tegen mijn score in. Zoals enchanted arms. De reviews geven het amper een 7 terwijl de spelers het al gauw een 8 geven.

    nou ja, zo te zien heb je je beslissing al gemaakt maar bekijk mijn voorstel toch eens.
     

Deel Deze Pagina