1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Suggestie] Iedere Game, Eigen Forum

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Tsux, 8 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tsux

    Tsux Active Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    0
    Er is vast eerder al over nagedacht, maar misschien is het zo gek nog niet. Ik zal mijn visie iets gedetailleerder uitleggen.

    Iedere game moet zijn eigen forum binnen het platform forum krijgen. Dus bijvoorbeeld, men neemt het spel 'Top Spin 2'. Deze vormt een apart Forum in het Forum 'XBox 360 Games'. De games staan op alfabetische volgorde onder elkaar, dit voorkomt een hoop zoekwerk.

    Nadeel: Dit is waarschijnlijk ook het enige nadeel en dat is dat de admins iets meer moeite moeten doen om het Forum te handhaven, omdat ze nu, wanneer er een nieuw spel aan komt, een nieuw forum moeten creeeren. En er valt niet over elk spel veel te praten.

    Voordeel: Ik denk persoonlijk dat het forum er ontzettend veel overzichtelijker van wordt. Waar ik me nogal aan stoor is, wanneer er een topic is over een bepaalde game en iemand opent WEER een topic over deze game om een vraag te stellen of om precies hetzelfde te melden. Misschien doe ik het hier zelf ook wel, maar ik kon zo even niks vinden. Ik kan het ze vaak niet verwijten omdat het topic een pagina of 2 verderop staat. De zoek functie levert ook niet altijd op wat je wilt.
    Buiten dat vind ik het ook erg onoverzichtelijk als er 3 verschillende topics over 1 game in het forum staan (bijvoorbeeld Oblivion).
    Voordeel is ook dat mensen specifiekere topics kunnen openen over de des betreffende game. Soms lopen er in een topic 5 vragen door elkaar heen, wat ik alles behalve overzichtelijk vind en het leest vervelend.
    Je kan zo ook aparte topics als Tips en Achievements in de forums van het des betreffende spel starten. Ook kan je bijvoorbeeld een Poll boven aanzetten over wat iemand als Cijfer aan de game geeft. Of je zet de review van de Frontpage bovenaan en kunnen mensen specifiek op de review reageren of hun eigen review schrijven.

    Laat ik het zo zeggen. Alles is gewoon een stuk centraler en overzichtelijker. Mensen hoeven alleen maar de game in het lijstje te zoeken. Dat zou niet zo'n probleem moeten zijn aangezien alles op alfabetische volgorde staat. Het lijstje wordt op een gegeven moment alleen heel erg lang. Maar ja, als er losse topics over iedere game worden geopend, dan wordt de lijst van topics ook heel erg lang...

    Ik zie de nadelen niet zo, maar goed, dat is wellicht een punt van discussie! Misschien is het technisch totaal niet aantrekkelijk i.v.m. serverload, ik weet het niet. Maar opzich, zo slecht is mijn idee toch niet?
     
  2. Arie_Bombarie

    Arie_Bombarie Active Member

    Berichten:
    460
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dan wel dat er alleen voor de games waarover af en toe gepost wordt een subforum moet komen en dan 1 overige games forum aanmaken.
    Op het officiële Xbox forum vind ik het goed werken...
     
  3. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    Meer dan 500 verschillende fora creeren voor zoiets is onbegonnen werk en helemaal onbegonnen werk om na te kijken. Ook compleet nutteloos eigenlijk omdat het centrale thread systeem precies zo werkt, er zijn hele mooi manieren om binnen in die thread te zoeken naar wat je nodig hebt. Namelijk rechts boven 'zoek in onderwerp'. :)

    Je begrijpt dat wij dit natuurlijk niet gaan doen! Dat is onoverzichtelijk en onmogelijk veel werk voor absoluut geen verbetering in overzichtelijkheid. :)

    Ik wil niet zeggen dat een centrale thread oh zo handig is altijd als je een oplossing voor je problemen zoekt, maar wel handiger dan een apart forumsectie voor elke game. Je kunt het in die threads gewoon vragen als het met zoeken niet lukt! Ongetwijfeld wel iemand die je wil helpen. :)
     
  4. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Nee, voor elke game een apart forum? Dat is bergen werk. En compleet nutteloos lijkt mij. Zoals het nu is staat het mij beter aan.
    En trouwens, kan je een keer de tread niet vinden, dan gebruik je gewoon de zoek-functie. :)
     
  5. Meanzo

    Meanzo A-Style

    Berichten:
    434
    Leuk Bevonden:
    0
    mij lijkt het wel handig maar je hebt echt teveel games om dat te doen en dan word het niet echt handig
     
  6. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik snap wel waarom het handig lijkt, maar het lijkt me ook triest veel werk, en uiteindelijk zullen er toch niet meer dan 1 of 2 topics overblijven die nog goed lopen. Er zijn op xbw ook niet zoveel mensen als op xbox.com, daar is het dan weer wel handig.
     
  7. Tsux

    Tsux Active Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat is er dan precies zoveel werk aan? Het is niet zo dat je iedere dag 300 nieuwe games moet gaan aanmaken. Per week zijn dat er misschien 5.

    Voor een voorbeeld zie:
    http://www.achieve360points.com/forums/

    Ik vind het echt wel overzichtelijk. Alles staat netjes weergeven onder verschillende categorien.
    XBox Live Arcade
    Astropop
    ...
    Zuma​

    XBox 360 Games
    2006 Fifa World Cup
    ...
    X-Men: The Official Game​

    Upcoming Games
    Alan Waker
    ...
    WWE SmackDown vs. RAW 2007​

    Dat men het nu te laat vind om het concept van XBW om te gooien okee, dat het nu dan te veel werk is okee.

    Maar het argument dat het onoverzichtelijk is dat neem ik niet aan, want zeggen dat dit:
    http://forum.xboxworld.nl/forumdisplay.php?f=60
    overzichtelijker is dan
    http://www.achieve360points.com/forums/
    Is onzin. :) Ja toch?

    Wat mij betreft kan je zelfs zeggen "ik stel een limiet van 75 games (ik zeg maar wat) en degene die dood zijn haal ik weer weg en breng ik onder in Overige Games". Maar dat is misschien nog meer werk omdat je dan telkens fora moet openen en sluiten.

    Maar goed, het idee wordt bij voorbaat al van de baan geschoven, dus ik denk het niet :)

    Ja ook hier, zoveel werk is het toch niet?
    En zoals in deze post al staat, kijk eens op de fora van achieve360points.com er zijn daar maar 2.000 geregistreerde gebruikers, hier 20.000, moet je zien hoeveel verschillende posts daar over games worden geplaatst. Dat werkt echt wel goed.
    Okee XBW is geen achieve360points en dit is alleen voor Nederland, maar er blijven 360 bezitters bij komen!
     
    Laatst bewerkt: 8 jun 2006
  8. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Hoe ik weet komt er waarschijnlijk een extra forum als er net een grote game uit is dit was ook zo met oblivion.

    Maar om van elke game zo`n aparte topic te maken was aan het begin misschien wel mogelijk maar nu eigenlik niet meer.
     
  9. Tsux

    Tsux Active Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    0
    Oh! Een saillant detail misschien wel.
    Ik heb hier alleen nog over 360 spellen! Niet van de oude XBox dat is inderdaad t*ring veel werk ja...
     
  10. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    mja... Ik zie het niet zo zitten ... ik vind bijv xbox.com's forum ook niet zo overzichtelijk ...
     
  11. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het idee opzich wel goed :) Alleen wat dan volgens mij wel noodzakelijk is, is dat je alleen aparte topics maakt over goed lopende games etc. Bijvoorbeeld een maximum van 20 ofzo...

    Zo onoverzichtelijk vind ik het niet hoor :b:
     
  12. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zie het probleem van Tsux niet echt.. Als je niet helemaal stupid bent, kan je gewoon in een topic zoeken naar het antwoord op je vraag, want 9 van de 10 keer staat dat er gewoon al. Daarnaast, de aanmaak van dubbele topics, gebeurd amper, af en toe wordt er een korte vraag gesteld, die wordt beantwoord, en het wordt weer dicht gegooid..

    Als je kijkt naar het aantal posts/topics in dat andere forum wat jij aandraagt, dan ligt dat postaantal ongeveer lager dan de topics hier. Daar zijn 18.000 members minder.. denk je eens in, hoe fokking onoverzichtelijk het dan in zo'n board zou worden, als het om een flink spel gaat..
    En daarnaast, er over discussiëren is onzin, omdat Kobold het al heeft afgewezen. snap niet zo goed waarom hij het dan niet meteen dichtgooit, maar goed :cool:
     
  13. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    Op dit moment zijn er nog relatief weinig xbox 360 games .. maar in de toekomst zullen er vele bij komen ... Dan krijg je echt een waslijst :eek:

    dan krijg je dus zoiets

    Xboxworld
    - Aankondigingen
    - Suggesties/problemen
    - Bazar
    - Polls

    Xbox Hardware
    - 360 Algemeen
    - Xbox algemeen
    - Live & Networking

    Xbox Software
    - PGR3
    - Oblivion
    - Halo 3
    - G.R.A.W.
    - Top Spin 2
    - Table Tennis
    - PGR3
    - Oblivion
    - Halo 3
    - G.R.A.W.
    - Top Spin 2
    - Table Tennis
    - PGR3
    - Oblivion
    - Halo 3
    - G.R.A.W.
    - Top Spin 2
    - Table Tennis
    - PGR3
    - Oblivion
    - Halo 3
    - G.R.A.W.
    - Top Spin 2
    - Table Tennis
    - PGR3
    - Oblivion
    - Halo 3
    - G.R.A.W.
    - Top Spin 2
    - Table Tennis
    - PGR3
    - Oblivion
    - Halo 3
    - G.R.A.W.
    - Top Spin 2
    - Table Tennis
    - PGR3
    - Oblivion
    - Halo 3
    - G.R.A.W.
    - Top Spin 2
    - Table Tennis
    - PGR3
    - Oblivion
    - Halo 3
    - G.R.A.W.
    - Top Spin 2
    - Table Tennis
    - PGR3
    - Oblivion
    - Halo 3
    - G.R.A.W.
    - Top Spin 2
    - Table Tennis
    - PGR3
    - Oblivion
    - Halo 3
    - G.R.A.W.
    - Top Spin 2
    - Table Tennis
    - PGR3
    - Oblivion
    - Halo 3
    - G.R.A.W.
    - Top Spin 2
    - Table Tennis
    - PGR3
    - Oblivion
    - Halo 3
    - G.R.A.W.
    - Top Spin 2
    - Table Tennis
    - PGR3
    - Oblivion
    - Halo 3
    - G.R.A.W.
    - Top Spin 2
    - Table Tennis
    - PGR3
    - Oblivion
    - Halo 3
    - G.R.A.W.
    - Top Spin 2
    - Table Tennis
    - PGR3
    - Oblivion
    - Halo 3
    - G.R.A.W.
    - Top Spin 2
    - Table Tennis
    - PGR3
    - Oblivion
    - Halo 3
    - G.R.A.W.
    - Top Spin 2
    - Table Tennis
    - PGR3
    - Oblivion
    - Halo 3
    - G.R.A.W.
    - Top Spin 2
    - Table Tennis
    - PGR3
    - Oblivion
    - Halo 3
    - G.R.A.W.
    - Top Spin 2
    - Table Tennis
    - PGR3
    - Oblivion
    - Halo 3
    - G.R.A.W.
    - Top Spin 2
    - Table Tennis
    - PGR3
    - Oblivion
    - Halo 3
    - G.R.A.W.
    - Top Spin 2
    - Table Tennis
    - 360 Overige games
    - Xbox games
    - Live & Networking
    - Hulp gedeelte

    Non-Xbox hokken
    - Xbox magazine
    - Overige consoles
    - PC
    - ASEL
    - Green Mile
     
    Laatst bewerkt: 8 jun 2006
  14. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    Mwah, het huidige systeem is misschien niet ideaal, maar het systeem dat jij wilt is nog minder ideaal. Ik vind dat 360achieve ofzo echt totaal niet overzichtelijk. Je zit je suf te scrollen (of ctrl+f).

    Het grootste probleem nu is dat er voor nieuwe members nog wat onduidelijkheid is (omdat ze bijvoorbeeld de FAQ niet willen lezen, of omdat ze zo dom zijn als het achtereind van een varken). Het sticky maken van topics helpt daar ook bij.
     
  15. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    Nouja, sticky maken van topics heeft ook weinig zin, want dan zullen het er even goed erg veel zijn..
     
  16. Tha)Sven

    Tha)Sven Pillz-E

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Het idee van Stefan is op zich niet slecht, maar dan komt er toch altijd weer een discussie over welke games een apart subforum moeten krijgen. Dus of dat werkt weet ik ook niet.
     
  17. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    Excel :)
     
  18. pabloescobar

    pabloescobar New Member

    Berichten:
    369
    Leuk Bevonden:
    0
    misschien handig om te sorteren naar soort.

    bijvoorbeeld:

    Sport (table tennis, top spin 2, pes5, nhl, nba enzo maar door)

    Racen (PGR3, need for speed most wanted etc.)

    Actie/avontuur (BF 2, cod2 etc.)

    Arcade (uno etc.)


    lijkt me wel handig
     
  19. SupahMaster

    SupahMaster Guest

    Neej man, misschien dat er een kopje Populaire Xbox 360 games moet komen ofzo en dan forums voor 3 verschillende games bijv. Halo 3, Gears of War en UT2K7
     
  20. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    Vind de indeling van xbw juist wel goed. Zoals NGF vind ik juist irritant. Het enigste wat misschien nog wel bij het Gaming Forum kan bij xbw is ''XboxLive Arcade Games''.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina