Is het misschien geen goed idee om de Koopjes thread naar X-bazar te verhuizen en sticky te maken? Zo is het misschien wat makkelijker te zien voor mensen wat de actuele prijzen zijn, en worden er ook minder mensen genaaid. Just my 2 cents.
Op die manier gaan de prijzen van de 2ehands waren wel erg omlaag; Alleen omdat een of ander winkeltje zo nodig wilt stunten. Hmm weenie
Je wil natuurlijk wel een transparante markt en de goedkoopste prijs laten zien. Echter de mensen in Xbazar hebben vaak de volle mep betaalt en willen toch wel iets terug. Het lijkt mij toch wel een goed idee en dan moet iedereen voor zichzelf maar uitzoeken of hij bij 'een winkeltje' z'n games goedkoper gaat halen.
Het wordt dan echter makkelijker om te roepen "Bij Sjaaks rukshop in Hurdegaryp kost 'ie maar 15 euro!" terwijl de rest van Nederland nog veel meer betaald. Ik denk niet dat je op die manier de prijzen moet gaan beinvloeden. Ervanuitgaande dat iedereen die actief is op Xbazar zowel verkoopt als koopt zal het qua geld misschien niet heel veel uitmaken, maar dan kan je de prijzen beter hoog laten dan laag... of iniedergeval op het peil waar het nu op hangt. NIet de bedoeling dat een volledig nieuw spel 24 uur na aanschaf of na release nog maar 20 euro kost
Ik vind ook niet dat mensen genaaid worden. Als iemand 70 euri voor een spel neerlegt, en hem een paar maanden later voor 35 weer verkoopt is dat gewoon een eerlijke deal. Onafhankelijk van het winkeltje op de hoek dat hem al voor 30 heeft liggen. Ik vind eerlijk gezegd meer dat de vérkoper genaaid wordt. Hij biedt zijn spel namelijk aan voor bijvoorbeeld de helft van de nieuwprijs. Als het winkeltje op de hoek dat spel voor 30 euri gaat verkopen gaat men dát ineens als de nieuwprijs zien, en wordt van de verkoper geacht dat hij er nog eens een heel stuk van af haalt. (Je gaat toch zeker geen "nieuwprijs" betalen voor een tweedehands spel?)
mja, ik bedoelde ook niet iedere buurtsupper maar alleen de landelijke ketens (mm, dixons, speelgoedwinkels, erkende internetsites etc.) maar dat is natuurlijk weer niet bij te houden en te controleren. Maar er kwam toch een systeem aan voor xbazar? (enkel 2e hands spellen dan)
Tja, je kan ook overdrijven zeg. Het is nu ook niet zo dat nieuwe spellen zo snel in waarde dalen en dat zal ook echt niet zo zijn wanneer de koopjes thread bovenaan Xbazar staat. Tja daar verschillen wij toch echt van mening. Tweedehands is nou eenmaal minder waard dan nieuw. Hij is gebruikt, je hebt minder/geen garantie, etc. No offence, maar jullie klinken een beetje alsof jullie er baat bij hebben dat de prijzen zo hoog mogelijk blijven. Verplaats je is in een onervaren naieve koper, die een tweedehands spelletje koopt op Xbazar voor 40 euro, en er vervolgens achter komt dat het spel bij een grote keten nieuw voor 30 euro te krijgen is. Mij maakt het verder ook niet uit hoor, het was maar een idee. Ik denk niet dat het verplaatsen van een thread naar een veel toepasselijker forum zo'n impact zal hebben als jullie beschrijven, maar goed.
Een goede leerschool dunkt mij. Daarnaast is het in het dagelijks leven ook zo dat je iets kan hebben gekocht om bij de eerstkomende winkel tot de ontdekking te komen dat het daar goedkoper is (behalve een paar prijsknallers zullen winkels dan niet 1/2/3 bereid zijn de spullen terug te nemen of het verschil te vergoeden) Ook kan een in jouw ogen belachelijke ruil wel degelijk tot tevredenheid van de ruilers leiden. Op een Bazar is het bieden en overbieden zonder voorafgestelde mimima en maxima, zo hoort dat.
ik vind het zowiezo al belachelijk Fuzion Frenchy word nou al niet meer dan 10 euro geboden omdat ie OOIT eens 15 was bij een winkel niet dat ie nu meer waard is maargoed.. ik zie het bij meer spellen Deathrow was ook eens 15 bij frs nu is ie niet goedkoper (in de winkels) te krijgen voor 30 maar er word niet over 15 geboden
Laten we een open veiling introduceren. Je geeft gewoon immer een minimale prijs + einddatum veiling. Je geeft aan of je wel of niet op de lijst staat + wat de verzendkosten zijn en wie deze dient te betalen. Verder is het tot op zekere hoogte vrijblijvend, mocht er echt totaal niet geboden zijn, dan is het dus niet mogelijk om ineens een dag voor sluiten 1 euro ofzo te bieden, om zodoende toch lekker cheap een game te scoren. Verder is het minimale bedrag van stijgen 1 euro (tot 20 euro) en daarna 0,50 eurocent .. Lijkt mij wel leuk.. mX