[suggestie] Multiple Choice Faq vragen bij het registreren

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Peter OtH, 23 sep 2003.

1. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Met deze suggestie is het niet de bedoeling om newbies buiten de deur te houden of te suggereren dat een bepaald verval in het forum etc uitsluitend door newbies zou komen.
    Maar misschien zou het wel helpen om newbies die echt alleen maar registreren om te etteren op te vangen.

Mijn idee is als volgt.
    Bij het registeren (voor zover ik me kan herinneren) moet je dingen als username, e-mail adress opgeven etc etc.
    Zou het geen goed idee om een paar multiple choice vragen erbij te zetten waarvan de antwoorden in de Faq staan.
    1. het kost iets meer moeite (afhankelijk van het aantal vragen) voor een newbie om te registeren (mensen die willen kloten haken waarschijnlijk dan al af)
    2. mensen moeten automatisch de faq al doornemen.

Het zouden niet eens veel of moeilijke vragen hoeven zijn.

Nu nog zorgen dat bestaande members zich gedragen ;)

2. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Op zich goed natuurlijk. Buitenlanders worden immers ook getest op hun kennis van Nederland als ze hier willen wonen etc. Alleen denk ik dat het de registratie wel érg ontmoedigd en dat willen we voorkomen. Er zijn ook mensen die zich registreren uit steun voor XBW, en helemaal niet willen participeren op het forum. Dan laten die mensen het misschien eerder zitten.

3. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    hmm ja dat is wel waar natuurlijk.. Maar het is een afweging, mensen die registeren uit steun zorgen niet voor problemen, mensen zie alleen maar registreren om te etteren wel.. Ik denk dat mensen die willen steunen die extra stap niet zo'n probleem vinden.

4. MisTicMac

MisTicMac Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ja maar er zijn zat mensen met kennis die ook kunnen etteren. dus denk die dat dit de oplossing is. Waar heb je anders mod´s voor die dienen dit de kop in te drukken. Al denk ik wel dat er hier op het forum ook een aantal mods zijn die zich soms ook niet zo netjes gedragen met commentaar en opmerkingen tegen bepaalde mensen. Dat is mijn mening. (dit bericht niet bedoelt om iets uit telokken maar hoe ik het hier soms ervaar)

5. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    Tuurlijk is dit geen oplossing die alles kan ondervangen.. Maar ik denk dat er geen 1 enkele oplossing is die dat kan.
    Het moet een combo worden van verschillende dingen.. Misschien deze suggestie, strenger optreden van mods etc etc..
    Maar wat ik wel merk is dat veelal de faq niet wordt gelezen en als resultaat daarvan threads geopend worden over topics die niet mogen, etc. Dat soort situaties kunnen ook een beetje onderschept hierdoor worden.. Tuurlijk is het geen super oplossing en zitten er zeker nadelen aan, maar als het enigzins helpt is het misschien het afwegen waard.
    Misschien lijdt het tot wat minder members die registeren maar als dat zou betekenen dat daardoor het nivo wel steigt........

6. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Door te zeggen dat het je mening is is het niet direct een niet-discussieerbaar onderwerp hoor :)

7. ~X-Box Junkie~

~X-Box Junkie~ Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    en je weet meteen zeker dat alle nieuwe mensen de faq lezen dus dat ze de regels weten

8. MisTicMac

MisTicMac Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind niet dat ik wat fout zeg als ik zeg dat dit mijn mening is daar mag commentaar op geleverd worden. En staat open voor discussie kijk met goede argumenten ben ik te overtuigen maar als ik kijk naat tread van een vriend van mij die wat vraagd over zijn probleem wat hij met deamon heeft vind ik dat hij redelijk word afgezeken op de vragen die hij stelt.

9. OPL

OPL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben het hier opzich wel eens mee leg ze gewoon een random vraag voor met een situatie en dan moeten zij aankruisen wat er volgens het beleid niet mag of makkelijker; of het wel of niet mag. Dan kan je zien of ze de FAQ hebben gelezen.

10. Offtrack

Offtrack ForzaGT :)

Leuk Bevonden:
    6
    Ja en hoeveel antwoorden wou je doen?
    Met een paar vraagjes met zeg 4 antwoorden...
    Isset zonder de faq te lezen ook in een paar klikken gebeurd.
    Dan isset gewoon ff uitproberen.
    Want ik neem aan dat je bij een fout gewoon terug gestuurd wordt... net als bij het niet invullen van een vakje.
    Dit plan lijkt me dus redelijk zinloos. Want het zal heel weinig verschil maken.

Maar wel mooi dat mensen er over nadenken.

[edit] Bij een grote hoeveelheid vragen die at random langkomen is dat natuurlijk niet... Goed plan :+

Laatst bewerkt: 23 sep 2003
  11. DiaL

DiaL XBW Senior

Leuk Bevonden:
    21
    Zijn mensen die gewoon zich registreren om het forum te verkloten met stomme opmerkingen zo'n probleem? Heb één keer een belachelijke thread gezien van een natte-kut-weet ik veel wat voor username die nozem had, in elk geval, dan wordt ie toch direct gebanned en thread geclosed en dan stopt ie toch? Naja, domme reacties komen mss wel soms voor, maar dat zijn mss gewoon mensen die niets interessants te zeggen hebben:) iemand die echt het forum wil verkl*ten heb je toch na 1x.

Deel Deze Pagina