[Suggestie] Review by Members

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Lucca, 24 nov 2003.

1. Lucca

Lucca Bored

Leuk Bevonden:
    0
    Wat Deathrow een 9,8! Morrowind zo laag?! Top Spin verdiend een 7!

Wie heeft dit niet meegemaakt? Je hebt je oog op een game laten vallen en je leest wat reviews die goed/slecht blijken te zijn, uiteindelijk koop je de game en je bent het totaal niet eens met de review(er). Volgens mij is dit vast een bekend verschijnsel bij veel mede forummers, of misschien wel crew leden.

Mijn suggestie is dan ook dat er een gedeelte bij dit forum komt, de reviews by members, second opinion, een relook. Mensen die het compleet niet eens zijn met de reviews kunnen hun visie op de game loslaten.

Natuurlijk moet er sprake zijn van reviews die goed onderbouwd zijn. Niemand heeft er wat aan dat mensen reviews posten onder het motto van: 'Halo Zuigt omdat ik dat vind'. Er moet dus wel een streng beleid op komen, maar ik zou zelf dolgraag mijn mening willen geven over bepaalde wat verouderde games. Iemand die nu bijvoorbeeld nog een budgetgame wil kopen en geen genoegen neemt met deze ene review op deze site (meeste games zijn gereviewed) kunnen mooi even kijken wat mede forummers ervan vinden.

Natuurlijk kun je overal op internet reviews vinden, maar ik denk dat veel mensen toch hun ei kwijt willen op de site, laat er maar een aparte sectie voor komen. Hopen dat er animo is, want ik wil toch wel heel graag kwijt dat die 9,8 voor Deathrow grote onzin is, want...........

2. Rodger Young

Rodger Young Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    zou wel leuk zijn, maar dan moeten het zoals jij zegt wel serieuze reviews zijn

3. Daanos

Daanos Achievementhoer

Leuk Bevonden:
    0
    Wédden dat ze antwoorden met 'V3...'.

4. Lucca

Lucca Bored

Leuk Bevonden:
    0
    Dan kan het nu in ider geval als proef geinstalleerd worden. Volgens mij werd er een jaar geleden ook al over V3 gepraat, laat iedereen eerst maar daad bij woord voegen.

Ik werk namelijk niet voor een site ofzo, dus het zou mooi zijn als ik hier mijn reviews kwijt kan, ook al zijn de games verouderd

5. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    waarom wil je zelf zo graag een review zetten, je kunt al commentaar geven via het reactie-systeem...

6. Badkiller

Badkiller Hardcore xbwer!

Leuk Bevonden:
    19
    nu jij dit zegt, neem ik dat dan ook aan... ;)

komen ze dan met argumenten of meningen?

zo moeilijk kiezen is het dus niet;)

Laatst bewerkt: 24 nov 2003
  7. Lucca

Lucca Bored

Leuk Bevonden:
    0
    Reactie systeem :confused:, nu mis ik iets.
    Ik doel op uitgebreide amateur reviews, reviews die misschien niet het niveau van de site zitten, maar toch een goede blik geven op de game. Leuk om te lezen en vooral als je het niet eens bent je mening onderbouwd kwijt kunnen.

Het kan misschien tevens als een soort wervingsbureau werken. Misschien zit xbw tekort aan reviewers en als er iemand met kop en schouders boven uit steekt........ Dan doen mensen ook nog eens hun best als ze reviews gaan schrijven, het is een mogelijkheid he.

8. balleknieper

balleknieper .

Leuk Bevonden:
    4
    Je kunt zelf eigen materiaal insturen. Als het goed genoeg is plaatsen ze het..

9. Lucca

Lucca Bored

Leuk Bevonden:
    0
    Ja ok, maar zeg nou zelf veel mensen kun lang niet tippen aan de reviews die hier gepost worden. Ook radicale meningen (wel onderbouwd natuurlijk) zullen toch nooit worden toegelaten.

En het lijkt me sterk dat xbw reviews neerzet van oudere games

10. Nesem

Nesem the realest NESEM

Leuk Bevonden:
    0
    Goed iedee want volgens mij komen die gasten toch ni echt ver als ze een revieuw schrijven met een game. Als je een game langer hebt dan ga je pas dingen zien die ni kloppen. In al je opwinding over een titel kun je te hoge scores geven zoals met halo bv vindt ik echt overrated heb die gekocht en terug gebracht vondt hem al die euros ni waard. Dus kom maar op met je late revieuw want ik heb er zeker wat aan.

11. Fusion

Fusion Someone unfreeze me!

Leuk Bevonden:
    0
    Persoonlijk vind ik het altijd harstikke leuk om
    reviews te lezen van de zogenaamde "amateurs".
    Hoe meer meningen, hoe beter....iedereen ervaart
    een game anders en het is leuk een game te 'zien' vanuit
    andermans oogpunt. Ook van al wat oudere games vind
    ik het leuk.
    Ik ben dus helemaal voor deze suggestie :)

12. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Dat is toch uberhaupt waar een community om draait? Uitwisselen van informatie én discussieren. Een leden-recensie systeem is reeds aan gedacht en als we het inderdaad praktisch handig en leuk vinden komt dat er heus wel. Vooralsnog kan je je heil het beste vinden in de fora zelf, daar je mening lekker spuien en bijna face-to-face je mening zelfs verdedigen :)

Daarnaast, ook al zijn we laaiend enthousiast over een plan, komt het oude prioriteiten verhaal weer naar boven. We hebben het al enorm druk met het up-to-date houden van de pagina en zijn daarnaast bezig met het organiseren van evenementen, contacten met de buitenwereld, de community onderhouden én nog eens het ontwikkelen van een totaal nieuwe website. Iets nieuws voorstellen respecteren we, maar kunnen we niet 1,2,3 uitvoeren noch toezeggen dat we dat inderdaad gaan maken/realiseren.

Hoe leuk je suggestie ook is (geloof me, dit hebben we al zolang in ons hoofd zitten) kunnen we er voorlopig nog niks mee simpelweg omdat er (nog) geen tijd voor is...

Vandaar dat ik je ook vriendelijk vraag het daar bij te laten, en niet verder te 'strijden' voor doordrukking van je zeer zeker leuke idee :)

13. Lucca

Lucca Bored

Leuk Bevonden:
    0
    Ja ok, dat snap ik, maar als er animo voor is, is het toch best handig. In de game fra praten we namelijk nu eignelijk alleen over speciale dingen in games en aankomende games. En veel meer dan 'Rainbow Six is een geweldig spel' en 'Halo is overhyped' komt er eigenlijk niet uit. Dat is overigens geen bezwaar hoor!

14. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Er is helemaal geen bezwaar om je eigen reviews op het forum te plaatsen hoor. Maar om daar nou een apart forum voor aan te maken... lijkt me niet helemaal nodig.

Je kunt je review toch gewoon in de bijbehorende thread over die game plaatsen? Dan deel je hem met iedereen en staat ie gelijk op de goede plek voor de geïnteresseerden.

Er is ook een speciale review thread waar je ook je eigen reviews kunt posten.

Zolang het maar niet op het niveau is zoals in deze thread vind ik alles best :)

15. Lucca

Lucca Bored

Leuk Bevonden:
    0
    Ohw deze had ik niet gezien, ik zal ze hier dan maar eens posten :). Thnx

16. ICE

ICE Ik was het niet.

Leuk Bevonden:
    1
    je kan toch ook een cijfer geven aan het eind van een review, en dan kan je toch zien wat de rest van het forum van het spel vind?

17. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Cijfers zijn juist het minst belangrijk aan een hele review :)

18. Clawviper

Clawviper New Member

Leuk Bevonden:
    0
    Gamer.nl werkt met een userreview subforum. Misschien een idee? Zo kost het niet teveel moeite voor admins om aan te maken en blijft het lekker overzichtelijk. :) Zo'n grote thread met tientallen reviews erin is ook niet alles.

19. Lucca

Lucca Bored

Leuk Bevonden:
    0
    Dat bedoelde ik eigenlijk, veel overzichterlijker en ook erg praktisch

20. Jajojo

Jajojo ÜberCosy!

Leuk Bevonden:
    4
    Ik vind het in principe ook wel een goed idee, mits het door iedereen serieus genomen wordt tenminste en ik betwijfel dat dat gebeurd.

Deel Deze Pagina