[Suggestie] verhaaltje bij nieuwspost

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door FabianNL, 30 mei 2005.

1. FabianNL

FabianNL Guest

Bij elke nieuwspost die er gemaakt word, word er ook standaard een verhaaltje over het spel bij gezet, dit is natuurlijk harstikke leuk als je nog nooit van de game gehoord hebt maar als een spel al weet-ik-hoelang in ontwikkeling is en er telkens nieuws over is staat dus constant weer hetzelfde verhaaltje erbij wat ik (en waarschijnlijk iedereen) echt niet meer gaan lezen dus, vooral omdat het verhaaltje ook nog eens regelmatig achterhaald is. Verder kent elke game een apparte pagina waar in het artikel ook vaak naar word verwezen, is het dan niet handig om daar gewoon dat verhaaltje neer te zetten en dan het nieuws gewoon kort maar krachtig te houden. Zo is het nieuws ook gewoon een stuk duidelijker en het scheelt de redacteuren ook alleen maar tijd ;) Ik weet niet wat de andere erover denken maar ik vind het iig best "vervelend" en ik zie het soms ook onder het nieuws staan dat iemand er een opmerking over maakt dus daarom gooi ik het maar gewoon ff algemeen in de groep. Alvast bedankt iig...

2. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Die informatie staat daar omdat als een nieuwpost over een spel gaat, je in elke nieuwspost informatie over dat spel wil verlenen. Als er nieuwe informatie is dan schrijven we in de eerste paraaf dat er nieuwe info is en als je echt alles wilt weten van een spel, dan lees je dat natuurlijk altijd door.

Als je het niet wilt lezen, tja, dat is aan jou! Ik snap niet hoe het feit dat het er gewoon is, vervelend is. :)

In tegenstelling tot de informatie wegstoppen in de gamepage (je zult er versteld van staan hoe weinig mensen in staat zijn alleen al de releasedatum af te lezen of in het rechter balkje), is dit een geweldige oplossing die niemand dwars kan zitten. Mensen die het niet willen lezen, lezen het niet en mensen die die informatie wel (willen) lezen, leren iets bij over het spel.

Dus; nee, die informatie gaat niet weg. En die hele enkele keer dat hij achterhaald is, (please laat het me weten als dat zo is, of geef een voorbeeld van een reactie hierover of een nie tup to date stukje) die nemen we dan maar voor lief. :)

Het 'nieuws' staat gewoon in de eerste pargraaf, de 'preview' staat onder het logo en de slotwoorden geven duidelijkheid over de release of de media. Makkelijk te begrijpen concept en consistent in elke nieuwspost. :+ Ideaal!

Laatst bewerkt: 30 mei 2005
  3. Egamer

Egamer Je weet waarom

Leuk Bevonden:
    1
    En er komen steeds nieuwe bezoekers bij en die hebben het verhaaltje nog niet gelezen.. ;)

4. Mirik

Leuk Bevonden:
    3
    Sterker nog, normale bezoekers lezen het af en toe niet eens en stellen vervolgens domme vragen in de reacties, dus ik vind het een verplichtte die informatie te leveren, anders krijg je dat nog meer! :)

EDIT: Mijn persoonlijke mening is dat dit niet anders kan. Ik vind het verschrikkelijk als een website zogenaamd nieuws over een spel aanleverd, maar dan totaal niks verteld over een spel behalve dat specifieke nieuws. Hoe kan je dan ooit iets in verband leggen? Stel dat ze screenshots posten, wat heb ik daaraan als ik vervolgens niet iets over het spel kan lezen?

Tja, zo denk ik dan...

5. Egamer

Egamer Je weet waarom

Leuk Bevonden:
    1
    Juist ja, daarom is de Gamepage van XBW ontstaan. Mensen die willen weten wat voor games ze krijgen als ze het willen kopen, gaan ze namelijk de juiste informatie zoeken, bijvoorbeeld hier.

6. FabianNL

FabianNL Guest

het enige voorbeeldje wat ik uit me hoofd weet was een nieuwspost van Splinter Cell volgens mij, was al weer een 2 weken of zo terug, en daar stond dan nog een stukje bij van dat het spel nog moest uitkomen en dat het dus nog niet alles bekend was maar waarschijnlijk het dit en dit zou worden en dat en dat erin zou komen of iets, dat was gewoon echt lachwekkend ongeveer :)

en dan houd ik het maar voortaan gewoon bij de eerste en laatste paragraaf...

maar Kobold, jij wilt het graag in verband brengen met het spel, dat snap ik wel, maar dat kan in mijn ogen ook wel in een paar regels. Zie een nieuwspost bij gamer.nl, hier word vaak in een paar regels iets over het spel gezegt zodat als je de titel niet meteen herkent het toch wel snel duidelijk word wel spel het nou is en dan gewoon het keiharde nieuws waar het daadwerkelijk om gaat, dit vind ik dan ook persoonlijk ideaal! Maar bedankt voor je heldere uitleg en reactie erop

7. Mirik

Leuk Bevonden:
    3
    Precies, een nieuwspost bevat misschien oude informatie na een tijdje als je die opzoekt, maar de gamepage houden we altijd zo up-to-date mogelijk met de releasedate, features, info etc.

Oveigens hebben we wel een plan om ook oude nieuwsposts over 1 onderwerp up-to-date te houden zodat als je een oude nieuwspost leest, je niet die eventueel oude informatie te lezen krijgt, maar de recente.

8. Mirik

Leuk Bevonden:
    3
    No trouble, mijn reactie van hierboven was op die post van Ekamentus, voor de duidelijkheid! :)

Tja, persoonlijk vind ik het niveau van posten op die manier, dus alleen een paar regeltjes, treurig, maar dat is mijn persoonlijke mening natuurlijk. Ik wil graag een website afleveren die van hoog niveau is, waar alle informatie te vinden is op een duidelijke overzichtelijke manier zonder te veel heisa. Dus als je 1 post leest, moet je alles over het spel weten wat er publiekelijk bekend is gemaakt van de uitgever, of in het geval van de Splinter Cell post, iets informatiefs over de serie, uitgever, ontwikkelaar of gerelateerds. :)

Anyways, spijt dat je niet ideaal voor jou is, maar we hopen hiermee niet alleen mensen op de hoogte te brengen van informatie die ze anders onthouden wordt, maar ook gewoon een complete informatiebron aan te leveren. 'One-stop' so to speak.

Niet dat we niet willen dat mensen andere sites bezoeken, sterker nog, dat is perfect, maar daar willen wij niet afhankelijk van zijn. Als alle websites behalve de onze weg gaan, dan heb je aan onze informatie nog steeds iets, maar aan een sumiere beschrijving op een andere website vrijwel niets...Snap je?

Dat is dus ideaal voor de beginnende internetter en de gamer die geen tijd heeft om alle sites na te gaan spitten. :)

9. FabianNL

FabianNL Guest

maar ging voor de duidelijkheid om SP: Choas Theorie hè, was iets van een aankondiging van DC of iets dergelijks, dus het spel was al lang uit en dan staat er een verhaatlje bij van geschreven toen het spel nog níet uit was ;)

maar dat is wel een mooi systeempje dan!

maar andere websites schrijven gewoon bij de aankondiging of bij grote updates een lang verhaal over het spel en vervolgnes bij kleine nieuwsfeitjes zoals enkele nieuwe screenshots gewoon maar een paar regels, als je dus totaal nog onbekend bent met het spel moet je even zoeken naar eerdere nieuwsfeitjes of hier zou je dan heel makkelijk op de aparte pagina kunnen kijken die voor dat spel is aangemaakt, zodat de mensen die al bekend met het spel zijn alleen hun nieuws lezen en mensen die er nog nooit van gehoord hebben kunnen door klikken en alles te weten komen over het spel waar ze nu alleen maar de laatste screensshot van zien.

Laatst bewerkt door een moderator: 30 mei 2005
  10. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Persoonlijk vind ik de lange teksten veel mooier staan :). Omdat ik het nu gewend ben en weet dat er steeds nieuwe informatie instaat vind ik posts op andere websites soms echt beschamend. Dan krijg je bijvoorbeeld 4 regels en dan nieuwe shots terwijl er ook gewoon een lading nieuwe informatie is, en die rafelen ze dan af. Naja gelukkig voor jou zijn onze posts dan nog opgebouwd in een begin en een eind, zodat je, als je opzoek bent naar het snelle nieuws, nog steeds in de eerste alinea het nieuws kunt lezen. Als er nieuwe info is zeggen we dat er altijd bij dus dan weet je ook meteen wanneer je het stukje even kunt lezen :)

11. FabianNL

FabianNL Guest

ik wil als voorbeeldje graag deze nieuwspost geven: Screenshots van The Matrix: Path of Neo

je hebt hier gewoon enkele regels over het spel, namelijk het volgende:
    Zodat denk ik voor iedereen al aardig goed duidelijk is welk spel dit nou ook al weer was en zelfs voor mensen die er nog nóóit van gehoord hadden hebben er al een klein beeld van. Vervolgens worden gewoon de nieuwe screenshots er netjes onder gezet.

Als er ook echt nieuw nieuws is kan dit natuurlijk veel uitgebreider aan bod komen, dat lijkt me gewoon een vereiste dan. Als er ook dan maar een paar regels aan word besteed is het idd gewoon beschamend, maar dit hoeft natuurlijk niet.

(Ik wil nou voor de duidelijkheid niet mijn gelijk krijgen of wat dan ook, maar ik reageer gewon even op de posts, ik hoop dus nu niet dat jullie me als een zeikerd gaat zien die maar door blijft zeiken, want ik ben al tevreden met het antwoord hoor ;) )

Laatst bewerkt door een moderator: 30 mei 2005
  12. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik vind dat hele verhaal over het spel zelf juist handig. En het is altijd duidelijk, boven het logo het nieuws, onder het logo informatie over de game. Maar toch kan het in mijn ogen misschien iets duidelijker door het echte nieuws dikgedrukt te maken of de gameinformatie in een kleiner lettertype te zetten. Zodat het verschil íets meer naar voren komt. :eek: Maar in zijn algemeen vind ik het dus wel handig die info.

13. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Hmm ik weet niet :) volgens mij wordt schuine of dikgedrukte text al snel irritanter dan wat sommige nu ervaren :). Maar goed als je suggesties of tips hebt, bring 'em up :) misschien kunnen we er wat mee.

14. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Mee eens, tenminste als ik uit persoonlijke ervaring spreek. Ik vind schuine text over het algemeen vrij irritant lezen. Kan natuurlijk ook mijn ogen zijn 8)

Misschien een idee om het in een andere kleur (XBW groen) te doen.
    Ik moet wel zeggen dat ik me niet echt erger aan het herhalende verhaaltje, ik scroll daar gewoon voorbij als ik het al gelezen heb.

15. Mirik

Leuk Bevonden:
    3
    Fab: Wij zullen dat niet doen en altijd een complete 'preview' leveren van het spel. :) Bij ons is dat tekstje de eerste alinea.

Voorbeeld: (zie de onderverdeling in korte samenvatting van het nieuws en uitgebreide 'preview' so to speak, en vervolgen ter conclusie de eind details van het huidige nieuws. )

16. FabianNL

FabianNL Guest

kan het dan idd niet vet worden gedrukt dan of idd met kleurtjes of iets dergelijks? Zodat dat iig iets beter naar voren komt, ik vind dat wel fijn iig, moet je alleen wel goed opletten dat het geen speeltuin gaat worden van kleurtjes of ver gedrukte dingen, wat je wel snel krijgt... hm... lastig...

En word dan altijd door iedereen precies de opmaak op precies die manier gebruikt? Zal er iig voortaan op letten ;)

17. Mirik

Leuk Bevonden:
    3
    Precies daarom lijkt me dat geen slim plan, Wordt nog onduidelijker, waar houd 't anders op weetje? :)

Maar no worries, het zit wel in ons hoofd, wie weet doet zich ooit een nog betere manier voor!

18. Borix

Borix Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    en komt er nou ook nog iets bij de nieuwspost wat duidelijk maakt dat het om een xbox 360 game gaat?

19. Mirik

Leuk Bevonden:
    3
    In principe staat dat er al hoor!

Bijv:

http://archief.xboxworld.nl/news/6838/

Die game komt op de Xbox 360, zoals te zien is rechtboven. Als hij op beide komt, staan beide daar. Als hij op Xbox komt, alleen Xbox. :)

Als je bedoel op de mainpage, voordat je klikt. Daar zijn we nog niet helemaal uit.

20. Borix

Borix Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    ik bedoel inderdaad op de frontpage, misschien in het begin van de titel of achter de naam van de nieuwposter, of een klein logootje van de 360 in het gameplaatje.

Deel Deze Pagina