[suggestie] vertrouwbare lijst *bad idee?*

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Darko, 29 apr 2003.

1. Darko

Darko Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    srry oh dat ik dit moet zeggen maar ik vind die lijst vroeger nog wel goed enzo maar nu dat de forum meer members hebben dat de lijst een beetje ''corrupted'' is

met corrupted bedoel ik dan met dat mensen zomaar het zaakje kan oplichten door andere accounts te maken en dan een andere naam van hun opnoemen en dan nog sta ze in die lijst zonder iets hebben geruild/gekocht/verkocht

v.b

Jaap staat niet op de lijst maar hij wilt wel graag
    Jaap is een vuile oplichter;)
    Jaap maakt een andere account die zogenaamd Piet heet
    Jaap log in Piets account en mail TheOne2000 dat Jaap zeer betrouwbaar is en dan staat
    Jaap volgende dag in de lijst en dan kan ie zaken gaan doen

stel Jaap heeft ooit wat gejat van iemand en dan staat ie op de blacklist en dan ?
    dan gaat Jaap weer op Piet's account en dan is het cirkel rondt:p

wat ik hiermee wilt zeggen is dat de lijst een groot verandering
    zoals the GreenMile ofzo dat mensen wat postcounts of dagen nodig hebt als je access wilt

maar voor de lijst moet iets zijn dat je kant zien wie hoeveel kere heeft geruild enzo of iemand met betere idee zodat het forum goed en geregeld is alles?

raadsel voor de experts :

- Hoeveel keren heb ik Jaap opgenoemd zojuist ???!

2. deNeut

deNeut Narf !

Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb ook mijn spel niet gehad na te ruilen met dioga :'-(. Maar of dat zijn fout is ????

3. RumbleBumble

RumbleBumble Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan me nog herinneren dat je vroeger 250 posts moest hebben voordat je iets te koop kon aanbieden. Dat was opzich wel een goede regel. Misschien een idee om die regel weer in te voeren..?

4. nickyb

nickyb ...

Leuk Bevonden:
    0
    9x jaap

5. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Dat wouden we toen invoeren (met 50 posts), echter; toen konden we de toegang tot een forum niet restricten middels post-count. Nu willen we dat eigenlijk niet (GM gaat immers binnenkort ook weer open..) en is X-Bazar gewoon een van onze services die we nieuwe mensen niet willen onthouden.

6. PPM

PPM Blaataap

Leuk Bevonden:
    0
    het aantal post-counts is toch niet echt een goede indicatie of iemand daadwerkelijk betrouwbaar is of vinden jullie van wel?

Het zou de oplichters wel moeilijker gemaakt worden, maar of het echt zal helpen?

7. Saaur

Saaur Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Tsja, als een deal fout loopt stap je toch gewoon met je bewijslast (want je bent wel erg stom als je niet alles bewaart) naar de politie? Zo raak je ook wel van dat gespuis af hoor

8. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Tuurlijk niet, enige 'voordeel' dat je zou hebben is dat een oplichter niet eerst flink tijd zal steken in een forum om de boel vervolgens op te lichten. De 'oplichters' zijn meestal mensen die hier snel wat posten, hoewel dat in de praktijk eigenlijk nogal meevalt.

Maargoed; Er komt geen post-restrictie op X-Bazar dus daar hoeven we het dan ook niet over te hebben :cool:

9. Tronky

Tronky Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Als je wilt stelen zal je altijd kunnen stelen zolang het op vertrouwen gebaseerd is.
    Die lijst is idd niet 100% te vertrouwen.
    Ik heb al een keer een spel gekocht van BertJan123 en hij had zijn email adres, adres en telefoonnummer gegeven en hij zei tegen mij dat hij te vertrouwen was. Ik heb hem vertrouwd en ik had mijn spel drie dagen nadat hij het geld had.
    Maar hij had net zo goed het spel niet kunnen op sturen en zeggen dat er iets met de post gebeurd was ofzo.
    Conclusie van dit alles: eerlijke mensen rulen en oneerlijke niet.
    Dus moet iedereen gewoon eerlijk zijn.
    STELEN IS NIET MOOI!!!!

10. Saaur

Saaur Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Tronky heeft gelijk...eerlijke mensen rulen......magictraders heeft drie punten staan (nouja eigenlijk meer maar drie die ik echt goed vind) waar je van opaan kan:

"Things don't get lost in the mail (at least in the U.S.).
    Face it, it just doesn't happen anymore. You could label a package with just a name and a zip code and it would still probably get to it's destination. If someone trys to give you the excuse that the cards got lost in the mail, they're probably full of it, plus, they are still responsible for making sure you get your cards. If you think something may have been lost, go to your local post office and have them do a trace on your package. If you want to be absolutely sure that your cards get to their destination, send them by certified mail and the person you're trading with will have to sign for them when they arrive.

Ripping someone off is mail fraud.
    This is another reason to save your e-mail messages. Any documented deal in which you agreed to send a certain item in exchange for another by mail, is under the jurisdiction of laws pertaining to mail fraud. If you don't believe me, read Title 18, Section 1341 of the US Code. Those found guilty of mail fraud can be fined and sent to jail for up to 5 years. Contact your local postmaster if you seriously believe you've been ripped off, and he or she will tell you what you can do.

Finally, most people are honest.
    Although there are some rippers out there, online trading wouldn't exist if most people weren't honest. If you just use some common sense and try to follow these guidelines, you should have many successful trades. "

11. RumbleBumble

RumbleBumble Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Waar moet dat heen met de wereld als je gamers niet meer kunt vertrouwen... :) Nee even serieus. Als je een banknummer hebt van iemand, kun je ook achter het adres komen. Maar je moet ook de moed hebben om zo iemand te pakken. Maar volgensmij gaat het er hier op het forum eerlijk aan toe. Ik heb al tientallen transacties gehad, waarvan er nog geen één is misgelopen. Prachtig he X-Bazar :)

12. deNeut

deNeut Narf !

Leuk Bevonden:
    3
    "Things don't get lost in the mail (at least in the U.S.).

Ik heb hem ook niet binnengehad, ik moest hem eerst opsturen van hem, en dan als hij hem zou hebben zou hij zijn spel opsturen, :'-(. Ik heb geen zin om naar eindhoven te rijden om te kijken of ie de waarheid spreekt .

13. HeAvY-GeAR

HeAvY-GeAR Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik denk dat best zou kunne helpen om zon limiet in te stellen,
    want als iemand ( bv Jaap ) een keer iemand bedriegt
    en op de blacklist komt te staan dan is het logisch dat
    niemand meer met hem gaat traden. Dus wat doet Jaap
    hij maakt nieuwe account maar dan kan hij nog niet trade want hij moet eerst de limit halen dat duurt dus weer effe,
    en dan is x-bazar bedrieger vry ( voor een tydje dan ).

maar dit kan er ook voor zorgen dat iemand het niet doet,
    want dan moet hy WEER dat limiet halen.

duz zelf denk dat het best kan helpen

14. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Helaas, dat soort dingen kan je gewoon niet tegenhouden.

Een post-restrictie komt er ook niet.

15. underhunter

underhunter XBW member 706

Leuk Bevonden:
    0
    Wat ik nu heb: Ik heb een deal met fuzzle, hij zou mij het geld (per post) opsturen, en daarna zou ik het spel opsturen. Nou komt dat geld niet bij mij aan. En fuzzle zegt dat hij mij nou op de black list gaat laten zetten. Ik vind het even erg als hem omdat ik nou geen deal meer heb.

16. Darko

Darko Active Member

Leuk Bevonden:
    0

kan je misschien Fuzzle inlichten of ie ff naar deze thread gaat bekijken en terug antwoorden:9 met zijn reden waarom hij jou op de blacklist wilt zoniet dan kan ie niks overzeggen:{

want zolang jij nog niks binne hebt gekrege en nog niks hebt verstuurd hoeft je nog geen zorgen te maken toch?:)

17. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    :'-(

*Heeft medelijden met xbox_neut*

Ik zou er bijna voor willen betalen weet je, maar dat gaat me iets te ver.. RSC word een classic (ff pmtje sturen)

18. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Er zijn nu al een paar threads over dit onderwerp geweest en ik vind het een beetje overdreven allemaal. Alsof er in X-Bazar allemaal oplichters zouden rondhangen. Je moet natuurlijk zelf wel een beetje logisch nadenken en niet gelijk op iedere deal inspringen. Zelf doe ik bijv. geen deals met newbies, dit lijkt misschien lullig maar ik vind het gewoon een stuk veiliger. En als iemand raar reageert bij het maken van een deal gaat deze bij mij ook niet door.

19. Saaur

Saaur Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand trouwens wat voor straffen (dus niet black list, maar jurisische straffen) er hier in nederland staan op dit sort fraude?

20. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Als het om fraude gaat... Ik bedoel; Het kan net zo goed een fout zijn bij de PTT, dat is niet te controleren, slechts door het aangetekend te laten versturen maarja ik vind het persoonlijk echt onzin dat je zoveel geld moet neerleggen om zeker te zijn dat je post aan komt..

Deel Deze Pagina