Suggestie voor netwerk?

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Beyond The Grave, 3 nov 2008.

1. Beyond The Grave

Beyond The Grave Tasty Epic FailCake!

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo mensen,

Ik heb als opdracht gekregen om een netwerk te maken van 4 zogenaamde computers. Dit moet ik zien in te stellen op 1 computer. Nu kan ik dit wss doen met Virtual PC, maar dit kost aardig wat performance. Nu vroeg ik me af of iemand hier nog andere suggesties heeft? (en of het uberhaubt mogelijk is? )

Ik heb zelf namelijk niet al te goede ervaring met VPC, veel crashes mee gemaakt in het verleden waardoor ik de voorkeur geef aan een iets betrouwbare manier van opstellen. Als die er is dan. Ik heb al aardig wat gezocht op google maar ik krijg voornamelijk hits van hoe ik 1 pc moet instellen om op een netwerk te komen, maar dat lukt me wel. Het gaat me echt puur om een netwerk op 1 computer.

Alvast bedankt!

BtG

2. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    VMware is je vriend :) download Vmware workstation , maak 4 virtual machines en maak daar een netwerkje van

3. Beyond The Grave

Leuk Bevonden:
    0
    Hartstikke bedankt voor de snelle reactie. :).

Dan ga ik maar eens even uitpluizen hoe dat nu precies zit met VMware, klinkt absoluut het proberen waard.

4. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    VMWare is 35x beter dan MS Virtual PC. Is maar een schatting hoor, 't kan ook 36x zijn ;)

5. Beyond The Grave

Leuk Bevonden:
    0
    Oke, VMWare it is. Als ik straks thuis ben ga ik er mooi mee aan de slag.

Wat zou volgens jullie de beste en snelste manier zijn om 4x PC in te stellen?
    Per PC moet er wel een multiboot aanwezig zijn (WinXP+Linux)..

Ik denk zelf dat er maar 2 mogelijkheden zijn. 4x de verschillende OSen installeren of 1x de juiste manier instellen en vervolgens imagen en plakken? Vervelende is dat ik geen ervaring met VMWare heb en dus ook geen inschatting heb wat betreft de rieele mogelijkheden.

Iemand nog handige tips? :)

6. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Volgens mij kan je de virtual machines wel copypasten, dus 1x aanmaken en installeren en dan 3x je virtuele hardeschijf en instellingen kopieren en naam veranderen llijkt me voldoende. Kijk anders even op de site van VMWare in de handleiding of er misschien nog een speciale manier is van virtual machines duplicaten.

7. Beyond The Grave

Leuk Bevonden:
    0
    Hey, VMWare is tot nu toe een prima alternatief voor MSVPC. Ik zit echter met een probleempje, ik krijg het namelijk niet voor elkaar om één computer de ICS host te maken. Iemand een idee hoe ik dit zou moeten instellen? Kom er namelijk niet uit en als ik google dan krijg ik voornamelijk resultaten over winServer 2k3 of Win2k e.d. Allemaal dingen waar ik als XP gebruiker weinig aan heb.

Alvast bedankt.

8. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    bedoel je 1 virtual machine?,, waarom zou je uberhaupt een ICS host willen hebben,.. maak een virtual switch, koppel die aan een fysieke netwerkkaart en rout je vm's daardoor heen.

9. Beyond The Grave

Leuk Bevonden:
    0
    Mja dat hoort dus bij die opdracht >_>. Mij leek een switch ook al voldoende maar ik moet toch de Host op ICS zien te krijgen.

10. Beyond The Grave

Leuk Bevonden:
    0
    Misschien een stomme vraag, maar kan iemand mij uitleggen hoe ik in VMware mijn externe HD lees?

En dan heb ik gelijk nog een vraagje wat betreft NTuser.man/dat. Ik heb een model user aangemaakt, ingelogd, uitgelogd (om het profiel aan te maken), ingelogd als administrator, vervolgens weer uitgelogd en ingelogd op de model user, dingen aangepast, uitgelogd, weer ingelogd als administrator, de ntuser.dat naar .man veranderd, vervolgens log ik weer in als model user en de recent aangebrachte veranderingen zijn nog steeds van toepassing ipv dat ze weer gereset zijn naar een cleane desktop. Wat doe ik hier misschien fout? Ik had namelijk begrepen dat het veranderen van .dat naar .man voldoende zou moeten zijn.

Laatst bewerkt: 9 nov 2008
  11. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    door hem naar .man te veranderen maak je hem read-only, als je wilt dat de aanpassingen niet opgeslagen worden moet hij dus.man zijn voordat de model user uitlogt, anders worden de veranderingen weggeschreven. Als je hem dan later naar . man renamed maak je dus de al aangepaste versie read-only :D Dus eerst .man maken en dan pas wijzigingen proberen te maken als model user. je zult zien dat hij dan de aanpasssingen niet opslaat.

volgens mij kun je in Vmware workstation (ga er van uit dat je geen esx server gemaakt hebt :D) je usb controller waar de externe hd aan hangt gewoon toewijzen aan je vm

Laatst bewerkt: 12 nov 2008

Deel Deze Pagina