Suggestie Xbazar

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door mvdstam, 29 okt 2003.

1. mvdstam

mvdstam Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Hoi, ik had net een heel goed idee;

De deals op Xbazar zijn heel fraude gevoelig> bijvoorbeel geld vragen voor een spel wat je helemaal niet hebt, jezelf afmelden als lid van XBW en dan als "iemand anders" verder gaan om vervolgens iemand anders van zijn geld te beroven.
    Als we nou bepaalde personen aanstellen om als "tussenpersoon" te gaan functioneren; De mensen die de deals maken sturen hun geld/spel(len) eerst op naar die vertrouwenspersoon en als die persoon alles binnenhebt stuurt hij het naar de "dealers" op. Dit zal het aantal mislukte deals op Xbazar tot 0% brengen, aangezien de vertrouwenspersoon de games/euro's zal terugsturen als het maar van één kant wordt opgestuurd. Wat betreft verzendkosten zal dit natuurlijk ietsjes hoger worden, maar dat zou dan in theorie eerlijk moeten worden verdeeld onder de "dealers" (dus de vertrouwenspersoon hoeft niks bij te dragen). Ikzelf vind dit een goed idee wat zeker in overweging moet worden genomen, aangezien er steeds meer pipo's rondlopen die andermans geld/games lopen af te pakken. Die vertrouwenslijst is véééél te fraudegevoelig, aangezien je heel makkelijk 2 accounts aan kan maken en dan jezelf zeg maar toevoegen aan die lijst, vandaar dat 'ie is afgeschaft.
    Ik hoop dat dit wat zal bijdragen aan de Xboxworld community!

Groetjes, Max

2. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Hmmm, tussenpersoon. Corruptie all the way (in de meeste gevallen na een tijdje).

3. DS The Best

DS The Best Whitepoison

Leuk Bevonden:
    0
    Ben het wel met je eens, maar wie zal elke keer een game willen opsturen, geld storten etc? Ik denk niet dat daar veel vrijwilligers voor zijn

4. RuffRyder

RuffRyder 360º

Leuk Bevonden:
    2
    Wie wordt dat vertrouwenspersoon dan?

En normaal duurt dat hele gedoe al erg lang (vooral met de Postbank enzo), laat staan met zo'n persoon.

Maar op zich wel een goed idee :).

5. TheOne2000

TheOne2000 Oldschool Xboxer

Leuk Bevonden:
    0
    klinkt leuk maar degene die als tussenpersoon fungeert moet wel tijd hebben om fulltime spellen te versturen, lijkt me niet echt handig.

de elite lijst was wel handig maar ook erg fraude gevoelig, ik vraag altijd een adres bij een rek.nr. en als deze niet in het telefoonboek staat, wil ik eerst een hele goede rede hebben waarom niet, als je een spel stuurt kan je ook afspreken dat je hem stuurt als het geld binnen is zodat de ander iig betaald, als je je geld niet krijgt heb je zijn adres.

meer tips heb ik helaas niet

6. mvdstam

mvdstam Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Er zijn vast wel een paar mensen die ff een game/of overschrijvingskaart v.d. bank op de post willen doen onderweg naar school/werk. Het mooie is dus dat je een heeeeeeeeeel groot probleem oplost met heeeeeeeeeeel weinig inspanning! ;)

7. Shadow89

Shadow89 Shadow

Leuk Bevonden:
    0
    Best een goed idee!
    De vraag is alleen wie de tussenpersoon wil zijn.

8. mvdstam

mvdstam Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Haha, nu ik het bedenk, er zijn nauwelijks verzendkosten, alleen postzegels!

9. mvdstam

mvdstam Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Het idee is dus dat we 10/20 betrouwbare mensen aanstellen voor vertrouwenspersoon, mensen die een X aantal deals achter de rug hebben, misschien???

10. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    Zou perfect werken als tussenpersoon dat allemaal wil doen. Er worden elke dag zoveel deals gesloten op Xbazar dat iemand er zo wat 24/7 bezig moet zijn, denk niet dat iemand er dat voor over heeft. Ook worden de kosten van een spel versturen meteen verdubbeld, weet niet of mensen dat er voor over hebben.

Het idee is goed, zeer goed en zal zeker werken als er een tussenpersoon is die tijd te veel heeft.

11. mvdstam

mvdstam Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Zo veel mogelijk tussenpersonen dus!

12. Rodger Young

Rodger Young Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    lijkt mij wel lollig, maar ik ga als tussenpersoon dan niks meebetalen aan de deal(denk aan postzegels e.d.)

13. Badkiller

Badkiller Hardcore xbwer!

Leuk Bevonden:
    19
    ik wil ook wel... alleen zelfde mening als hierboven, geen extra kosten voor mij......
    en ik wil mn adres ook wel geven...

14. mvdstam

mvdstam Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Zoals ik in de eerste post al zei, alleen de dealers betalen verzendkosten, de tussenpersoon zorg alleen voor de "swap"

15. Nosh

Nosh innit?

Leuk Bevonden:
    9
    Zou dan wel heel lullig zijn als de tussenpersoon zo corrupt als de pest blijkt te zijn :p of ben ik nu weer te negatief?

Goed idee voor de rest, maar dan vind ik dat er bij het kiezen van tussenpersonen moet worden gescreend op betrouwbaarheid.

16. Badkiller

Leuk Bevonden:
    19
    than its no problem for me...... ;)

uhm... iedereen kan die persoon toch eerst chekken??
    kbdoel.. adres is dan toch bij iedereen bekend..

Laatst bewerkt: 29 okt 2003
  17. Ravage

Ravage Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou best wel willen(onze postbode ff pesten}:] )
    Maar dan zou als je een envelop met een spel krijgt wel een briefje met een adres in moeten zitten waar het spel heen moet en geld voor verzendkosten+envelop(zo'n 2 euro)
    Zou een tussenpersoon dan ook al die spellen mogen spelen voordat hij ze doorstuurt, dat lijkt me dan wel wat}:] , natuurlijk alleen maar om te kijken of het spel het wel doet heO-) O-) O-)

18. Badkiller

Leuk Bevonden:
    19
    als ik dat van te voren weet, zou ik mijn game niet opsturen... eigenlijk... maja...

19. mvdstam

mvdstam Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    *Zucht* Lees toch is de eerste post, man!

De tussenpersoon word door de moderators/admins gekozen als ze zeker weten dat die persoon wel te vertrouwen is. Dit kan door:

• Goede posts op dit forum, dat je weet dat het geen imbiciel is:
    • Al star-member geweest: Heeft te maken met bovenstaande,
    • dat die persoon erkend is voor zijn/haar "goodness" op XBW
    • Aantal deals: dat die persoon ervaring heeft met snelle deals
    • Moderator (geweest): dat je weet dat deze persoon erkend is voor zijn goede prestaties op het web, en dus ook betrouwbaar is in the real world ;)

20. Rodger Young

Rodger Young Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    als je toch moet wachten op het andere spel:9

Deel Deze Pagina