[Suggestie] Zien wie online is op Live via xboxworld.nl

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Soulrebel, 27 feb 2004.

1. Soulrebel

Soulrebel G-Unit

Leuk Bevonden:
    0
    hoi,

Zou het niet vet zijn om op xboxworld.nl te zien(v3.0 maybey??) wie er daadwerkijlijk op Live zit te spelen. Dus je kan een lijst hebben van alle xbw members die een gamertag hebben en die momenteel op Live zitten te spelen.???

2. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Lukt al niet een fatsoenlijke up to date gamertag lijst bij te houden. Denk dat dit plan een beetje ambitieus is. Ook geeft xbox.com de mogelijkheid :)

3. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Lijkt mij erg lastig te maken. Dan moet het via Xbox.nl ofzo...

4. Masterfragger

Masterfragger Veluwenaar

Leuk Bevonden:
    0
    Via www.xbox.com kan je toch al kijken wie van je vrienden online is, ik zie hier het nut niet van. (gametag koppelen aan je e-mail adres)

5. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Dan zou onze database met die van Microsoft moeten worden gekoppeld. En dat lijkt me sterk :+

Dus nee: dit zal ook niet in V3.0 te realiseren zijn.

6. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Is beetje tricky, don't get your hopes up. Zou inderdaad wel vet zijn ja.

7. Is de V3 al klaar eigenlijk?

8. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Kennelijk niet, anders had je het wel gemerkt :+

9. Xmaster

Xmaster XBW ELITE LID

Leuk Bevonden:
    9
    Zou idd. gaaf zijn, zo onder je avatar: 'playing Topspin online'
    Maar ik idd. denk niet dat MS deze Live gegevens uit handen gaat geven....

10. mvdstam

mvdstam Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Jah dit IS V3 8)

11. the Outblast

the Outblast hoi

Leuk Bevonden:
    0
    ik zie niet in waarom niet...goede reclame voor live juist....

12. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    ja, maar misschien dat het niet echt kan mbt privacy e.d. dat iedereen kan zien dat je Xbox Live hebt, en wat je aan het spelen bent enzo...

13. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    En denk ook niet dat Xbox.com zit te wachten om database-gegevens uit te delen.

14. Xmaster

Xmaster XBW ELITE LID

Leuk Bevonden:
    9
    Nee? Omdat er gamertag informatie in real time moet worden opgevraagd moet er dus constant contact zijn met de Live servers van MS. Ik denk niet dat XBW de beveiligde situatie kan bieden die hiervoor nodig is...... je moet niet vergeten dat aan onze gamertags ook CC nummers en andere persoonsgegevens gekoppeld zijn, het is dus zaak voor MS om alles strak in handen te houden en onder goede beveiliging. :p
    Wel -wacht maar op Xbox Live v 3.0 - zal er intergratie met MSN Messenger komen, dus daar kun je ook zien wie online is, net als op xbox. com als je je gamertag aan je .NET passport hebt gekoppeld tenminste.
    Als laatste punt zie ik niet wat de toegevoegde waarde hiervan is op marketing gebied..... maar dat kan aan mij liggen :{

15. In de overeenkomst hebben die 500.000 mensen al getekend dat de persoon in kwestie recht heeft op geheimhouding van zijn gegevens en dat deze niet aan derden worden gegeven.

Ik denk dus niet dat het mogelijk is, tenzij er een nieuwe overeenkomst wordt gemaakt en gesloten tussen Microsoft, Xboxworld en de Xbox Liver. Zo'n overeenkomst moet weer helemaal waterdicht zijn (want Microsoft krijgt om de haverklap aanklagers) en dat kost tijd dus geld. En aangezien XBW (in Microsoft's ogen) veel te klein is, zullen zij dit nooit doen. Een voorbeeld wat wel zou kunnen en wat ze nu al waarschijnlijk gaan doen, is zoiets met MSN. Daar bereik je veel mensen mee (zo'n 60 miljoen per dag ofzo?).

En nu zie je ook waarom Microsoft MSN heeft en gratis aanbied. Nu kunnen zij hun doelgroep (van inmiddels 60 miljoen gebruikers per dag) hun producten aanbieden of ze nou willen of niet. (maar nu dwaal ik af naar offtopic)

Deel Deze Pagina