[Suggestie] Zoekfunktie threads

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Fardo, 4 mei 2005.

1. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    De laatste tijd zie ik vaak nieuwe overbodige threads verschijnen van mensen die niet de zoekfunktie gebruiken. Dit probleem hebben ze op andere fora ook gehad en op de volgende manier opgelost. Mensen die een thread openen zonder aandacht besteed te hebben krijgen een week een start post ban ... Misschien dat xbw dit ook een keer kan proberen :eek:

2. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Waarom? Daarmee pak je alleen de nieuwelingen aan die je in principe nog weinig kwalijk kunt nemen... ik ben meer voor een constructieve aanpak van degenen die al langer lid zijn en nog steeds in de fout blijven gaan.

3. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Daar heb je indedaad een punt... Ik bedoelde ook eigenlijk de oude rotten ... ach... ik ben weer aan het smurfen ;)

4. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Dat vind ik misschien nog niet zo'n gek idee. Al lijkt me direct bij de eerste keer een beetje overdreven. Misschien bij 3x een thread openen die nutteloos is, of een thread waar er al veel van bestaan, een OW geven. Als het daarna nog niet opgelost is, kan misschien een startban van 1 week (uiterlijk, misschien korter) gegeven worden.

edit: Ik bedoel met nutteloos in de zin van totale onzin (zoals er laatst met de r was).

Laatst bewerkt: 4 mei 2005
  5. Master Of Blades

Master Of Blades aka BonkMeister

Leuk Bevonden:
    4
    Tsja, DW heeft wel een punt, nieuwelingen horen de FAQ door te lezen, maar dat doen ze toch niet. Zo nu en dan gebeurt het toch bij mensen die langer lid zijn. 1 keer een waarschuwing en de tweede keer een maatregel instellen, lijkt mij de beste optie. Direct maatregelen treffen is denk ik weer teveel.

Bovendien zit er ook verschil in waarover het topic gaat. Je kan gewoon een thread maken over iets waar er al een over bestaat (Bijvoorbeeld Forza Motorsports), maar ook iets waar twijfels over bestaan, doordat het misschien een klein beetje met een bestaand topic te maken heeft. Vaak heeft de starter de zoekfunctie al gebruikt. Dit laatste kun je iemand minder verwijten dan het eerste geval.

Maar is het niet mogelijk om, wanneer iemand een nieuw topic aanmaakt, bovenin een bericht te zetten van: Heb je de zoekfunctie gebruikt en bestaan er geen topics over? Mochten er toch topic over bestaan, riskeer je een waarschuwing of erger. Zoiets, dan duid je de starter er nog even extra op. Ik weet verder niks wat de mogelijkheden zijn met zo'n forum, maar misschien is het handig om dit aan te duiden, waar een thread-starter niet overheen gekeken kan hebben.

6. Eellie

Eellie The E stands for Eellie

Leuk Bevonden:
    4
    Ik merk dat heleboel mensen overbodig een thread openen omdat ze een vraag hebben. Ik heb dat ook wel eens gehad en dan heb ik geen zin om een thread van 200 posts door te lezen. En het is vaak ook het geval dat t erg lang duurt voordat je antwoord krijg als je op een thread een vraag stelt (niet altijd, maar soms het geval). Is het daarom niet mogelijk om een soort *vraagthread* te open die bv maar 3 of 4 dagen openblijft en daarna verwijderd wordt.

Het is maar een suggestie! Het kan zijn dat ik helemaal fout zit hoor, maar ik denk ik breng een ideetje.
    Dit bedoel ik dus niet voor als mensen een nieuwe thread aanmaken voor een heel onderwerp in het algemeen (bv voor een spel)

Laatst bewerkt: 4 mei 2005
  7. X Heer

X Heer SNK Playmore

Leuk Bevonden:
    0
    Is een idee, maar dan voor de veteranen. Ik ben zelf zo'n veteraan, ik was een van de eerste op de site geloof ik. Wouter was nog administrator.

8. shd

shd Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het enige dat ik lees op deze site is threads die gesloten worden, soms terecht en vaak ook niet.
    Hoe je mensen moet beperken in hun communicatie.
    Dat je gebanned kunt worden, of dat je een ban gekregen heb.
    En nu dit weer.

De lol die ik in het begin beleefde bij deze site is tegenwoordig ver te zoeken, daarom reageer ik hier bijna nergens meer op, en ben ik ook bijna niet meer aktief op de site.

Misschien is het een idee om eens iets te gaan verzinnen hoe je de site leuker en interactiever kunt maken i.p.v strafregeltjes verzinnen.

Zo maar een idee.

9. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    shd, je vergelijkt de situatie nu met die zoals ie was 2 jaar geleden, en concludeert vervolgens dat jouw plezier op dit forum is verminderd vanwege het strengere beleid. Dat is natuurlijk niet helemaal fair. Je moet je realiseren dat deze site in 2 jaar explosief is gegroeid, en dat daar ook een boel mensen bij zijn gekomen met een wat lagere leeftijd, die niet allemaal even goed om kunnen gaan met de werkwijze van een forum. Het is niet meer dan logisch dat wij dan de teugels iets moeten aanspannen om de orde te bewaren.

Ergens heb je wel gelijk hoor, en uiteraard proberen we dit forum zo leuk mogelijk te houden, maar je kunt het niet vergelijken met hoe het 2 jaar geleden was.

Dat neemt niet weg dat Fardo's suggestie in principe helemaal nergens op slaat ;)

10. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224

en bedankt 8)

Maar goed ik was gister net zo helder... dus thread mag dicht ;)

11. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.947
    Dus Fardo is de eerste die zo een start post ban krijgt? :D ;)

12. Maqua

Maqua Groen

Leuk Bevonden:
    0
    haha :D

Krijg je eigenlijk wel automatisch de faq te zien als je je aanmeldt?? Dat moet toch te doen zijn met een pop-up of iets dergelijks

Laatst bewerkt: 5 mei 2005
  13. royspijker

royspijker Master

Leuk Bevonden:
    0
    ik ben het met Eellie eens.

14. balleknieper

balleknieper .

Leuk Bevonden:
    4
    Als je weet waar de zoekfunctie-knop zit. Dan is het je vast ook opgevallen dat je binnen een topic kunt zoeken. Dus dan hoef je geen topic te openen met je vraag.

15. xtreme-gamer

xtreme-gamer EMAGDNIM

Leuk Bevonden:
    0
    Eellie ik ben het helemaal met je eens. Ik gebruik die zoekfunctie ook niet meer.
    Maar een alternatief: Open een thread en een Mod zoek er wel de juiste thread bij, en die oude gaat opslot. En waarschijnlijk heb je dan wel antwoord op je vraag.

In ieder geval zo lijkt het wat al die mensen doen die niet 200 thread willen door zoeken.

16. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Dus zo denk jij er over?
    Dan krijg jij van mij de eerstvolgende keer dat je een topic opent waarbij duidelijk is dat je de search niet hebt gebruikt een threadstart-verbod.

Dit is natuurlijk absoluut geen instelling.

17. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.947
    Is het niet misschien een idee dat jullie zoiets invoeren als bij het Halo2 subforum.Dat threads dus eerst door jullie goedgekeurd moeten worden voor mensen die korter dan 3 maand aangemeld zijn :)

18. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Nee dank je, ik heb het al druk genoeg ;)

19. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    ik ben het met Master of Blades eens, dat (als dat mogelijk is) er een soort banner bovenaan de site moet komen, als je een topic opent, met die Zoekdingest ;) dat lijkt mij wel een goed id, dan hoeven de mods/admins etc niet continu threads te sluiten of threads goed te keuren, doordat een beetje normale persoon, gewoon doet wat hem gevraagd word....

waar ik zelf wel vaak last van heb, is dat ik de zoekfunctie niet echt goed kán gebruiken, omdat ik de verkeerde zoektermen gebruik... daardoor zijn er al een paar van mijn topics gesloten....

Wat ik nog steeds jammer vind, is dat mijn Sig topic is gesloten :D was er vet trots op :p d8 ik eindelijk iets leuks gevonden te hebben ;) No offence hor.... *)

20. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Ik neem mijn woorden terug ... door deze persoon was ik deze thread gestart

Laatst bewerkt: 8 mei 2005

Deel Deze Pagina