Hier en daar lees ik op het forum dat de spellen op de Xbox geen surround sound ondersteunen, maar dat die functie alleen is ingebouwd voor DVD films true/false ?
False, volgens mij hebben zo'n beetje alle spellen Dolby Digital ondersteuning, en dus niet alleen bij films.
dolby digital is iets anders dan dolby surround! voor beide systemen heb je meer dan 2 speakers nodig. Dolby digital is beter omdat daar o.a. de achterste kanalen stereo zijn ipv mono. Dolby digital 5.1 zal in de Xbox wel omgezet worden naar dolby surround. Alle spellen ondersteunen tot nu toe DD 5.1
Ik heb zo'n 7 of 8 jaar oude Sony Dolby Pro Logic set. En daar staat m'n xxxdoos dus ook op aangesloten en het klinkt TOP moet ik zeggen. Zal dan wel geen Dolby Digital zijn, maar ik ben hier DIK tevreden over. Weet nog wel dat ik die set 6 jaar geleden op m'n TV aansloot, toevallig stond de TV op Lingo...en dat was een hele ervaring, Lingo over die Dolby Pro Logic set. Heb Lingo nog nooit zo leuk gevonden.
Dan heb je je Xbox waarschijnlijk op dolby surround staan en gewoon met de stereokabeltjes aangesloten. (Dat is genoeg voor dolby surround) Hoor je dan ook achtergrondgeluiden? Als het goed is wel namelijk...
Ja hoor! Dat vond ik namelijk altijd al zo vreemd, aangezien ik gewoon normale tulpstekkers (2) naar m'n stereo heb lopen, maar het klinkt gewoon geweldig. Waarschijnlijk is dat Dolby Digital nog weer mooier, maar op het moment heb ik zeker niet te klagen, gezien m'n set zo'n 7 of 8 jaar oud is! Op en top gelukkig. Ben alleen nog benieuwd hoe ik die kabeljungle achter m'n TV, Video, Xbox, Stereo aan elkaar ga flansen nou ik die Xbox direct op m'n TV ga aansluiten ipv. via m'n video, maar we komen er ongetwijfeld uit.
Ik hoorde van de week van iemand dat er ook spellen zijn die DTS ondersteunen en dat er achterop de verpakking dan ook het echte DTS-symbool staat. Was bij het spel Pirates ofziets Ik heb eigenlijk geen idee of de spellen die ik tot nu toe gespeeld heb, ook echt in DTS zijn...
DD 5.1 Heb zelf de advanced scart cable aangeschaft, en een optical cable (glasvezel), en werkt als een trein via de receiver. Maar als je bij de audio settings van de Xbox DD5.1 op enabled set, dan springt automatisch het stereo ook naar Dolby surround. Het klinkt perfect, maar toch anders dan in films, want de dialogen in de cut scenes bij Halo komen niet allemaal via de center speaker, en spraak komt altijd via center bij films, maar we mogen niet klagen over de sound denk ik
Wilde zelf die ook kopen, maar mijn versterker heeft optical OUT ipv IN. Die moet ik hebben, nu dacht ik om een versterker te gaan halen. Maar dat vind ik een beetje overdreven, heb nu via audio OUT van mijn versterker naar mijn TV (via een jack-plugje) aangesloten. Vind ik ook heerlijk hoor. Geen problemen mee!
Op doos van Pirates: the legend of black cat staat een dts symbool. Kweenie of dit het goeie is, heb me namelijk nooit in verdiept en er toch geen audio systeem voor rood blokje met dts en wit balkje eronder met interactive.
Hier las ik het volgende: Is DTS sound supported on the Xbox? The Xbox passes through DTS sound for both DVD Video and Xbox games. Because of the tremendous advantages of the real-time Dolby Digital encoding capabilities of the Xbox it’s unlikely that a game studio would choose to use DTS. Dolby Digital is the audio format of choice for Xbox. Dus DD 5.1 zou in dit geval voor de games beter zijn? Normaal gesproken is DTS beter dan DD 5.1.