Surround,welke wel en welke niet.

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door masterape, 20 okt 2002.

1. masterape

masterape Guest

Ik ben van plan een (dolby)surround systeem aanteschaffen voor mijn TV+xbox.Maar welke kunnen nu allemaal op de xbox worden aangesloten en TV?Ik ken bijv. de 2.1 surround systeem van trushmaster,maar is er ook nog iets beters voor een redelijke prijs,liefst dolby surround?En hoe duur zijn ze hebben ze een goeie kwaliteit?Graag ook een URL al kan dat?

2. De Maki

De Maki Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt sowieso een set nodig met een optische aansluiting.

Wat is je budget? en waarom stel je deze vraag niet in het grote dolby topic van Beuker(sr) :confused:

3. masterape

masterape Guest

Oeps,sorry.Ja mijn budget is niet super hoog,maar ik wil er ook niet veel aanbesteden.Ongeveer 100 euro,maar alles is welkom ik kijk wel.

4. dj_purno

dj_purno DJ

Leuk Bevonden:
    0
    Het goedkoopste Creative setje dat een optical in heeft, die is geloof ik 230 euro......

5. masterape

masterape Guest

Alweer oeps]:-

6. dj_purno

dj_purno DJ

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk toch echt dat dat het goedkoopste setje met optical in is.....

7. De Maki

De Maki Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Kan me voorstellen dat je ff schrikt van de prijzen als je een budget van 100 euro in gedacht had, maar ik zie in je signature dat je boel te koop hebt staan :+

8. masterape

masterape Guest

Haha klopt,maar ja moet ik het eerst zien kwijt te raken.Maar vraagej wat is precies een optische kabel?En ik heb hier in Eersel een set gezien genaamd A-box.Die kun je op je TV aansluiten.Kun je dan al speel je op de xbox dat geluid ook horen,al zit ie op je tv aangesloten.Want al wou je die op je xbox aansluiten had je een mini-jack aansluiting nodig,en die zit volgens mij niet op de xbox.

9. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Yup, schijnt soms wel in aanbieding te zijn voor 150 euro (hier op forum gehoord :{), dan heb je ook nog het Thrustmaster setje (Xboxworld.nl > Hardware > 5.1 sound system), die is ook 220 euro.

10. masterape

masterape Guest

Toevallig een URL?En iemand ervaring mee het 2.1 soundsysteem?

11. De Maki

De Maki Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als je surround geluid wilt hebben van je X-Box heb je een advanced scart cable nodig (kost ook nog eens iets van 30 euro ofzo) en daarop zit een optische aansluiting.

Een optische kabel is gewoon een kabel met een andere vorm van informatie-overdracht. Het werkt met licht, zoals de naam al doet vermoeden :)

Maar kijk ook maar eens in dit topic voor veel meer info. Gewoon op pagina 1 beginnen en op het einde weet je werkelijk alles ;)

Laatst bewerkt: 20 okt 2002
  12. masterape

masterape Guest

Lol daar ben ik 3 dagen mee bezig?Maar bij het 2.1 setje zit daar al alles bij?

13. De Maki

De Maki Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb werkelijk geen idee, maar houd er wel rekening mee dat een 2.1 setje geen surround is he :p

14. dj_purno

dj_purno DJ

Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad, 2.1 is gewoon STEREO alleen zijn het in plaats van 2 middelgrote speakers 2 kleintjes en een subwoofer(tje) die je ergens weg kan moffelen... snappie?

15. Angelfire

Angelfire 360'ed

Leuk Bevonden:
    0
    Een 2.1 systeem hoeft niet kleinschalig te zijn hoor. Ikzelf heb aan me PC bijvoorbeeld de Labtec APX 4620 hangen, en dat mag dan wel 'maar'een 2.1 systeem zijn, de subwoofer is even groot als 4 xboxxen op elkaar gestapeld.

16. dj_purno

dj_purno DJ

Leuk Bevonden:
    0
    daar heb je inderdaad ook nog verschil in ja.... maar we hebben het hier over het trustmaster 2.1 systeem, en dat is wel kleinschalig!

17. Kees

Kees Bring out the gimp!

Leuk Bevonden:
    0
    Als het de kleinschaligheid betreft heb je met de Creative Inspire 5700 een heel goed systeem. Dobly Digital 5.1 en een DTS-decoder.

Rond de 300 euro's geloof ik.

18. BounceMeister

BounceMeister Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Wat de topicstarter vraagt, is dolby surround, daarvoor heb je geen advanced scart cable nodig. Dolby surround gaat gewoon over 2 draadjes, net als stereo.

Wanneer de topicstarter echter bedoelt dat hij Dolby Digital wilt, dan heeft hij dat wel nodig. Dolby Digital is echter 5.1 geluid, niet 2.1.

2.1 slaat gewoon op 2 speakertjes en een subwoofer voor de bass.

Kijk eens in de thread "antwoord op surroundvragen".

Voor 100 euro kun je net de voor 5.1 benodigde kabels kopen, dan heb je nog niet eens de speakers en versterker.

19. masterape

masterape Guest

*Pieter gaat helemaal beduusd in een hoekje zitten,er heerst een the thing(film) spanning*Nou ok maar ik d8 dat het 2.1 systeem 1 grote en 4 kleine boxjes had?

20. Emile

Emile oude garde

Leuk Bevonden:
    0
    als ik voor een surround setje ga, dan ga ikk wel meteen voor het beste van het beste (niet echt hoor, maar wel goed spul). In ieder geval 5.1 Dolby digital, DTS...

Deel Deze Pagina