[XOne] Sweex router + Alcatel Speed touch Home ?

Discussie in 'Games' gestart door mobibay, 9 jan 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mobibay

mobibay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Graag hulp bij het volgende :
    Heb een Sweex Wireless router (+ printerserver) aangesloten op Alcatel Speed Touch Home ethernet modem (ADSL/ISDN).
    Ik had eerst een NIEUWE Xbox met Chameleon 4 ombouw chip - na aansluiten Xbox en gekozen te hebben voor XboxLive ging deze direct de update uitvoeren en moest ik accountgegevens invullen. Dit werkte allemaal prima - daarna bleek dat ik omdat ik bij XS4all zit de DNS moest aanpassen en IP op automatisch moest zetten. Bij de laatste controle liep het mis 'could not connect because of software/hardware modification'.....
    Nu de reden van de xbox aanschaf het Live gedeelte was heb ik gisteren een nieuwe xbox opgehaald. Na aansluiten en te kiezen voor Xbox Live krijg ik de melding 'Xbox live couldnt connect please try again later'...
    Gebeld met de helpdesk en deze melde mij dat ik wat poorten open moest gaan zetten - ook een poort te weten UDC 88 (of 80?) - deze kan ik niet openzetten want die is conflicting met mijn router !!
    1. Is het niet vaag dat ik met mijn eerste xbox ik DIRECT de update binnen kreeg ?
    2. Weet iemand een oplossing voor bovenstaand probleem ?
    Gaat om precies te zijn over SWEEX WIRELESS Router + 4 poort switch + printerserver
    Belangrijkste Eigenschappen:

Standaard IEEE 802.3. 10Base-T, 100Base-TX
    4 UTP poorten, 10/100 Mbps
    Wireless Lan Access Point volgens het 802.11B Protocol
    Printserver welke het LPD protocol ondersteunt
    Firewall ter bescherming van het intranet
    WEB Based Management GUI - Hiermee krijgt u snel toegang om de configuratie te wijzigen van de router
    Ondersteunt Static & Dynamic IP, PPPoE, en PPTP clients voor xDSL connecties
    Ondersteuning van IPRouting en NAT
    Consumentenadviesprijs: € 115,00

Ik hoor het graag
    Groeten
    Mobibay

2. Mac

Mac xboxgaming.nl

Leuk Bevonden:
    0
    Ten eerste moet je geen Xbox ombouwen!

3. mobibay

mobibay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ey goed man !
    thanx

4. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Je xbox is gemodificeerd en word niet ondersteund. Je xbox is nu gebanned van live... Als je op live wilt spelen moet je een nieuwe ongemodificeerde xbox kopen .. voor vragen over routers kan je hier kijken

Laatst bewerkt: 9 jan 2004
  5. mobibay

mobibay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Daarom heb ik gisteren ook een NIEUWE xbox gekocht !

6. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    De oplossing van je probleem met je router en modem staat trouwens in de centrale router thread voor zover ik weet zijn er geen problemen met een sweex + alcatel

7. mobibay

mobibay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb mijn vraag gekpied en daar gepost - had het verkeerd gedaan door new thread aan te klikken .....maar ik ik heb inmiddels zo'n 20 pagina's doorgespit van de 37 en zie d eoplossing niet echt staan hoor ? Wel heb ik net gebeld met de helpdesk van Sweex - deze meld mij dat het Disable'n van Firewall setting niet genoeg zou zijn en dat ik hier iets met een DMZ optie zou moeten doen - kwam er op neer dat ik het Ip adres welke mijn router aan de xbox toekend moet vrijgeven zodat deze ongestoord info kan uploaden en downloaden. Klinkt wel aannemelijk , kan het alleen vanavond pas testen. Blijft het vreemd dat de eerste xbox wel direct connectie had met xbox live. Xboxliver zegt hierover (helpdesk) kan komen door een update van xboxlive ....mmmja.

8. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    sorry ik bedoelde deze Tweak Speedthough ... je kan niet connectteren op live omdat de MTU gecapped is ... Waarschijnlijk hadden we geen reactie gegeven, omdat je oude xbox gemodifiiceerd was ... daar reageer ik gewoon niet op

9. mobibay

mobibay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ok Fardo , ik heb het doorgelezen maar snap het niet helemaal.
    Kan ik het oplossen via mijn router (Sweex) of kan het alleen door de Alcatel te tweaken ? Ben nu een klein beetje thuis in het menu van mijn router (instellingen) bij Alcatel heb ik nooit wat hoeven doen /instellen dus hoe dat uberhaupt werkt of hoe je er komt is mij een raadsel! Maar het blijft toch vaag dat ik met de eerste Xbox (de foute zeg maar ;-) ) wel de update binnen heb kunnen halen . De opstelling was en is hetzelfde. Heb zelfs de router gereset etc...
    1. Kan het verhaal kloppen van de Sweex helpdesk of ga ik bot vieren ? (firewall eerst enable 'en en dan de xbox vrijuit toegang geven)
    2. MTU instellingen - vind ik die op de router (zo ja waar ongeveer) - ze nee hoe kom ik daar bij Alcatel ?
    3. Kan het toch te maken hebben met het opzenzetten van de poorten - zo ja waar doe je dat nou precies ?

** Heb in de tussentijd wel een 'home netwerk' aangemaakt in XP - inmiddels weer verwijdert omdat ie bij elke website vroeg om weer te connecten of offline te werken ....wellicht is dit niet helemaal verwijdert ?

***heb ook geprobeert om de xbox direct op de alcatel aan te sluiten - toen blijf xboxlive echt 5 minuten lang hangen bij het zoeken naar het Ip adres - heb hem toen maar uitgezet - dit terzijde.

10. mobibay

mobibay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    nog even ter aanvulling en wellicht zegt dat iets over de 'cirkel' waar ik in zit ...
    Als ik Xbox aanzet en in het scherm kies voro xboxlive gaat ie zoeken naar een update ...dat lukt dus niet en dan meldt ie 'cannot connect to xbox live - please try again later' ...dan moet ik op Ok drukken. Als ik dat doe gaat ie weer exact hetzelfde doen en weergeven. De enige manier om in Netwerk cofiguratie te komen is : Router aan en uit zetten + modem dan xbox aanzetten en naar xbox live laten zoeken ...dan gaat ie aangeven dat ie de DNS niet klopt ....Dat doet ie omdat er door het snelle aan en uitzetten geen verbinding is met internet. MAW alleen dan kan ik met instellingen spelen en settings bekijken.
    Als ie dan weer connected is (ik kan dan dus met me notebook internetop) dan blijft ie weer zeggen 'cannot connect to xboxlive try again later '....
    om simpel van te worden !
    Moet toch in de router zitten dan ?
    Ow ja ik zie in mijn router admin scherm dat de xbox een IP adres toegewezen krijgt - dat kopt dus allemaal - ook niet onbelangrijk!

Laatst bewerkt: 9 jan 2004
  11. mobibay

mobibay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zal hier niet meer posten maar in rubriek Routers !

12. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Goed zo. ;)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina