Ik heb sinds 31 dec 2009 een iMac 27". De reden dat ik hem kocht was voornamelijk het grote scherm en de redelijke specs zodat ik ook nog kon blijven gamen, Mac OS X vind ik ook een gebruikersvriendelijk OS. Maar in december heb ik mijn Xbox gekocht en die heb ik via een converter op mijn iMac 27" kunnen aansluiten, helaas kan ik alleen Xboxen op 720p, de helft van mijn beeldscherm resolutie. Aangezien ik de iMac nu vooral gebruik voor schoolwerk, internetten en films downloaden en remuxen (blu-rays), vind ik de specs een beetje onnodig (gamen doe ik immers niet meer erop). Mac OS X doet me ook niet zoveel, Windows 7 werkt ook prima. Ik zit er nu aan te denken om een medium pc te kopen, dus die wel snel is, verder maakt het me niet zoveel uit, met een beeldscherm. De bedoeling van mij is om met de verkoop van mijn iMac 27" en de converter (kost circa 130 euro nieuw in de winkel) het beeldscherm en de computer te financieren. Het liefst zou ik een 32"+ tv willen hebben, maar voor computer lijkt me het vreselijk irritant zo'n groot scherm voor mijn neus. 2 schermen vind ik overdreven, gewone tft computer monitors van 27"+ zijn al gauw zo'n 500 (samsung) of rond de duizend als je een kwaliteit merk hebt zoals Dell/Apple. Klein computer scherm (iets van 19-23") en een 32" tv zou ook kunnen, tweedehandse tft lijkt me niet zo'n probleem. Iemand tips voor het beeldscherm? De computer moet snel zijn, met de 3.06 ghz c2d en 6 gb ram loop ik nog regelmatig te hakken, wat ik er raar vind aangezien het toch wel redelijk specs zijn. Ik speel 20-25 gb films af op mijn iMac 27" en dat gaat zonder problemen (ook geen ventilator geblaas/beeld geschok etc.), ik heb het liefst dat dit ook vloeiend gaat op de pc. Bij mijn broertjes hoor je de ventilator veeltste luid, altijd hoor je wel constant gezoem en tijdens games en films afspelen is dit nog luider en erg irritant. Ze hebben een Dell Inspiron 560 met Dual Core processor. Ik weet niet of zelfbouw nou zo'n goed idee is bij een computer die max 800 euro gaat kosten. Je hebt dan uiteraard wel goede onderdelen en niet zoals standaard retail computer middelmatige onderdelen en een paar dingen (zoals videokaart/processor) die er bovenuit blinken. Is zelf bouwen of samenstellen een beter idee dan een leuke uitzoeken bij Dell bijvoorbeeld? Zijn er nog andere merken waar jullie erg over te spreken zijn? Ik denk in totaal max 1500 euro uit te geven aan het beeldscherm/tv en de computer. Alles het liefst nieuw. Ik hoop dat er wat mensen zijn die me kunnen helpen met kiezen. Aangezien ik nog niet echt specifieke eisen heb, vond ik het niet echt passen in het nieuwe computer draadje.