[XOne] Sygate Personal Firewall Pro

Discussie in 'Games' gestart door StormX, 23 dec 2002.

1. StormX

StormX from Storm Inc.

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb mijn Xbox aangesloten via een Switch die naar mijn Server gaat

Op die server draait bovenstaand programma om alle hackers tegen te houden.

Nu gaat bij het connecten alles goed
    Maar toch kan hij Live niet vinden

Als ik nu op de firewall Allow All aanvink, kom ik WEL op live
    Maar dat mag niet, want dan staat gewoon de voordeur van mijn netwerk open.

Ik heb al geprobeert een Rule te maken die alle traffic op mijn Xbox's Mac address allowed, maar nog werkt het niet.

Iemand tips??

2. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Twee ideetjes:

1) Fix het IP nummer van de XBox en laat alle verkeer van een naar dat IP nummer door in je personal firewall.

2) Kijk eens in de logging van je personal firewall om te zien welke poorten nou precies door de XBox connectie worden gebruikt. Ik weet dat ie o.a. poort 88 wil hebben... Die moet je dus ook openen.

3. StormX

StormX from Storm Inc.

Leuk Bevonden:
    0
    bedankt voor de hulp allereest

Ik heb hem een statisch IP gegeven.

Maar hij wil niet door LSA geaccepteerd worden.
    Ik heb toch echt allow all voor dat IP aanstaan.

:-(

ook als ik het Xboxs MAC adress opgeef ipv de IPadress werkt het niet

4. StormX

StormX from Storm Inc.

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn conclusie is voorlopig dat een Firewall jou Xbox als illigaal ziet.

Je zal hem uit moeten zetten als je wil Liven.
    Je xbox stelt trouwens automatisch alle port forwards in (in Xp tenminste)

Vergeet hem niet aan te zetten als je klaar bent, ik krijg gemiddels 20 aanvallen per minuut.

5. Nurt Cobain

Nurt Cobain the real RocknRolla

Leuk Bevonden:
    0
    Mmmz ik gebruik een router met ingebouwde firewall, misschien ook een idee?

6. StormX

StormX from Storm Inc.

Leuk Bevonden:
    0
    HEHE Oplossing!

Maak een Rule aan als volgt:

General:
    All Network cards
    Allow This Traffic

Hosts:
    IP: 207.46.247.6, [hier je eigen IP van je internet lijn]

Ports and Prt.:
    UPD
    Remote: 88,1257,3074
    Local: 88,1257,3074
    Both

Appl.
    All

Zet je Xbox op een statisch IP
    en gooi alle bovenstaande poorten open naar dat IP.

Tada!! Xbox Live

ik weet niet in hoeverre mijn netwerk nog veilig is, maar dat ga ik nu testen.

Succes!

Laatst bewerkt: 24 dec 2002
  7. StormX

StormX from Storm Inc.

Leuk Bevonden:
    0
    Zeker, maar ik wil ook mijn printer kunnen delen en een FTP server neerzetten, en in de toekomst eigen gameservers.

vandaar dat een router niet kan. :)

had eerst wel router (draytek) en dat werkte prima idd.
    Moest wel eerst de firmware updaten

8. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Dat gaat uitstekend met een router. Ik doe nml precies dat wat jij graag wilt, met een ..... Draytek router. Hahaha...

9. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Ja, dat was dus oplossing (2) die ik hierboven al aangaf. Fijn dat je even hebt gemeld welke poorten nodig zijn.

Overigens zou ik de M$ zijde niet fixen. M$ wil nogal eens wat veranderen in hun netwerk en voor je het weet kiezen ze een ander IP nummer en werkt je Live verbinding niet meer.

Als je Sygate dat toelaat dan is het beter om gewoon de poorten 88, 1257 en 3074 naar alle internet systemen open te zetten. Jouw netwerk bevat normaliter niets op die poorten wat gevaar kan opleveren, dus zit dat wel snor.

Overigens is je netwerkje met de rule zoals jij die beschreef nog steeds goed beschermd. Op een standaard Windows (2000 of XP) machientje is het doorgaans al bijna voldoende om poorten 135, 137, 138 en 139 dicht te gooien en dat doet elke fatsoenlijke (personal) firewall als allereerste.

10. StormX

StormX from Storm Inc.

Leuk Bevonden:
    0
    Ja je heb volkomen gelijk.

Je kan ook All Hosts aangeven.

Als je maar die poorten opengooid voor al het verkeer.
    Ik vond die porten trouwens zoals je al zei in de traffic log, met Blocked filter aan.

11. Unhooked

Unhooked Adrenaline driven

Leuk Bevonden:
    0
    Nu we het toch over routers hebben. Ik heb een probleem. Ik heb een adsl modem van Mxstream. deze heet een USB kabel die ik in mijn comp moet pluggen. Deze kabel heeft een deel waar ik mijn internet verbinding in kan stoppen. Mijn router heeft echter alleen maar van die internet (of wat het ook zijn) ingangen. Kan ik mijn modem op de rputer aansluiten of moet ik deze omruilen voor een router waar wel USB in kan pluggen. Ik hoop dat mijn verhaal een beetje duidelijk is want ik ben een volkome n00b in dit soort gebeuren.:D

12. StormX

StormX from Storm Inc.

Leuk Bevonden:
    0
    Je heb een speciaal USB router nodig.
    Draytek heeft er een maar die is wel veel duurder.

13. Unhooked

Leuk Bevonden:
    0
    is er geen speciaal kabeltje of zo iets. en anders hoe duur gaat zo'n router kosten??

14. StormX

StormX from Storm Inc.

Leuk Bevonden:
    0
  15. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Euh... Allereerst betwijfel ik of je wel een router hebt. Heeft jouw router een boekje, en zo ja, hoe heet dat ding volgens het boekje?

Ik vermoed eerder dat je gewoon een hub hebt. In dat geval ben je een stuk goedkoper af wanneer je een netwerkkaart in je PC stopt en vervolgens internet connection sharing (ICS) gebruikt.

Dus de Alcatel (Mxstream) modem gaat via USB naar je PC. Je PC weet dat dat je internet verbinding is. Vervolgens definieer je op die (USB) netwerkpoort dat je ICS wilt gebruiken. De netwerkkaart krijgt IP adres 192.168.0.1. Die kaart sluit je via een ethernetkabel aan op je hub. Vervolgens prik je de rest van je computer / Xboxen, enz ook in die hub en klaar ben je.

Nadeel: 1) Je PC moet aan staan als je wilt Live-n of met een andere PC internetten. 2) 'Tis een beetje ingewikkeld.

Voordeel: Een stuk goedkoper! Een netwerkkaartje kost pakweg 25 of 30 eurootjes.

16. Unhooked

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb wel degelijk een router: het is een SMC 7004VBR (broadband router) Maar als ik het goed begrijp is deze niet goed voor mijn modem??

17. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Dan eindigt je geluk hierzo.

Je begrijpt het (helaas voor je) helemaal goed. Je router heeft zoals je al schrijft alleen maar ethernet aansluitingen. Je kunt ofwel de Alcatel vervangen met een ethernet modem ofwel een USB router kopen. Ik zou het eerste kiezen (een ander ADSL modem, dus). Dat is dunkt me goedkoper dan een USB router.

Ik zag zojuist een hele bende ADSL modems op marktplaats.nl staan voor ca 50 tot 100 euro (en van alles wat daar tussen zit).

18. Unhooked

Leuk Bevonden:
    0
    oké, bedankt voor de tip

19. Lourens

Lourens aaaaaaaiiiiiiiiiiiii

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb hier al een aantal keer de naam Draytek gezien als goede router.
    Ik heb dus zo'n router en vraag me af of iemand al weet (100% zeker, als dat kan) of de Draytek Vigor 2200E geschikt/compatibel is voor XboxLive. Dan komt de Xbox namelijk gewoon op poort nummer 4. Heb gekeken op xbox.com en jawel de Draytek's staan er niet tussen.

Iemand enig idee hoe het zit met die router en XboxLive?

Deel Deze Pagina