Okay, misschien dat ik eigenlijk de search had moeten gebruiken.. maar hier komt mijn opzet. Je kan met een crosslinked UTP kabel 2 boxen aan elkaar aansluiten om vervolgens via systemlink tegen elkaar te kunnen gamen. Nu bedacht ik mij hetvolgende, als je je xbox aansluit op je kabelrouter (er van uit gaande dat deze router een dhcpserver in zich heeft en dus je box een (intern) ipnummer geeft ) en iemand aan de andere kant van het internet doet dat ook. Dan heb je 2 xboxen op het internet aangesloten. dus als volgt: xbox1 -> router1 ->internet<- router2 <- xbox2 Vervolgens zorg je ervoor dat router1 al het netwerk verkeer van xbox1 naar router2 stuurt, router2 stuurt dit verkeer weer door naar xbox2. Hetzelfde doe je ook voor router2. In theorie heb je dan een systemlink, alleen is de utpkabel ertussen iets langer. Alleen vraag ik mij af, klopt mijn theorie? M.a.w. is het de moeite waard om het te proberen, of zal het nooit werken?
Doe ff niet zo raar ja. Dit is volgens mij nog niet voorbij gekomen hier. Weet er zelf niets vanaf dus het is wachten op de experts.
dit is toch precies hetzelfde idee he als tunnel software een virtueel netwerk maken en trouwen je kan de xbox geen intern ip geven dan moet ie omgebouwd zijn als het goed krijg je steeds een nieuw ip als je je xbox opstart.
Als je een dhcpserver draait dan krijgt je box gewoon een ipnummer uit de pool. En de tunnelsoftware is uitgebreider omdat je naast het spelen eerst met een server verbindt. Daarna zorgt die software ervoor dat alles goed verloopt. Je hebt dus nog steeds je pc nodig.
Die tunneling software is dus echt wel nodig, anders was die nooit ontwikkeld Gamespy is tunneling software + een prog om servs te vinden
maar wat denk je daarnaast meer er aan te hebben ? snelheid gaat hoogs waarschijnlijk niet omhoog de upload al helemaal niet misschien heb je wat minder lag maar als je veel mensen wilt hosten blijf je een hoge upload snelheid te hebben
Jah, maar stel je wilt tegen bijv. een vriend een potje rallisport spelen. Je belt 'em op (zoals dat amrikaanse filmpje van die 2 gasten die NFL gingen spelen, maar ipv een comset gebruik je een bakelieten telefoon) en zegt, kom, we gaan ff racen. Vervolgens start je je iptablesscripts (even ervan uitgaand dat je linux als routers draait) die bovenstaande theorie werkelijkheid maken en hoppa!, racen maar. Geen geklooi met gamespy sessies en dergelijke.. En als je bij dezelfde provider zit, zal het aantal hops tussen de 2 boxen minder zijn dan bij elk ander gamespy spel. Nu hoeft het aantal hops niet gelijk te betekenen dat de snelheid minder is, magoed.. u get the point.. maar het gaat er mij dus even om, dat je gewoon tegen een vriend kunt spelen ipv. op een server een game joinen.
Leuk bed8.... Maar hoewil je dat de xbox de juiste router vind aan de andere kant van het internet.... Systemlink werkt niet met een tcp/ip protocol.... je hebt dus een server nodig die alle pakketjes van de xbox omtoverd naar een packetje voor het internet....en andersom natuurlijk om de ontvangen packetjes geschikt te maken voor de xbox.....
Nee]:- ]:- dat is het niet het probleem wat ik aan stipte De server moet headers voor de pakketjes zetten en afhalen.... anders weet het pakketje de weg niet naar de juiste router toe..... er moet dus onderandere een tcp/ip header voor het pakketje gezet worden
Inderdaad, ik zit hier met wat collega's er nog over door te filosoferen.., maar opeens kwam het idee bovenborrelen dat als je 2 xboxen direct opelkaar aansluit je helemaal geen ipnummers dan wel tcpip gebruikt. Hier komen we niet verder dan een VPN te installeren op de 2 servers, magoed, zover gaat mijn kennis ook niet.. we zoeken verder.. iig bedankt voor het meedenken en alle hulp
Waarom wil je dat allemaal weten.... ga je een software prog schrijven om te tunnelen ofzo??? met VPN krijgt je het iig niet voor elkaar, vpn werkt ook gewoon met ip's....
die packets worden veranderd door xbconnect en gamespy zodat ze sneller door het internet gaan. lees maar es
Hmm, gister is een reply niet helemaal gelukt, maar ter volledigheid. Er komen udp pakketen van 0.0.0.0 tijdens een systemlink en inderdaad: die zijn niet te routen, maar wel te tunnelen. Nu eens kijken of zoiets als Freeswan gaat werken.