Taalgebruik Forum

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door NiNo, 15 jan 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NiNo

NiNo Guest

Ik kan me (alleen ik of? :confused: ) erg storen aan mensen die met vol de BrEEzAh lopen uit te hangen. Het is niet zó moeilijk om gewoon abn te praten i.p.v. met woorden als cheapo en maarrr (2 voorbeelden die ik in een topique tegenkwam). Dus mensen praat alstublieft gewoon Nederlands! Af en toe een spelvaud kan geen kwaad maar opzettelijk BrEEzAH is erg irritant.

Met Vriendelijk Groet, NiN0

2. Eckie

Eckie Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Okeej je kan het ook overdrijven: "topique"?
    Zo'n ding heet gewoon een topic! :+

Maar verder: ik ben heter op zich wel mee eens dat de welbekende BrEeZaH-taal ontzettend irritant is, maar dat heb ik persoonlijk nog geen 1 keer gezien op dit forum.
    Daarnaast heb je nog mensen die opzettelijk 'gangster' taal gaan praten zodat een deel van het forum het niet kan lezen, dit vind ik ronduit triest.

Maar om op het gros van de forumgebruikers terug te komen: volgens mij wordt er helemaal niet zo veel (zoals jij het noemt) de BrEEzAh uitgehangen, en ik heb er dus niet echt last van! :eek:

3. NiNo

NiNo Guest

Ja met name het ge-"gangsta" en breezah is erg irritant, het is erg nutteloos en ook niet echt bepaald leesbaar. En het is tijdverspilling (zeg nou eerlijk wat duurt langer om te typen : marrrrrr of maar). En topique is maar iets van GoT/fok hoor :+. Het officiele woord is nog steeds topic :D

4. Rinus

Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Helemaal mee eens!

5. Eckie

Eckie Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Maar even 2 the point -> Hoe vaak wordt er nou helemaal ge-gangsta-t en ge-BrEeZaH-t? :confused:

6. Rinus

Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Het gaat niet alleen over gangsteren en breezeren:confused:, maar ook dingen als.

toen hebt ik na die die winkel gebeld, en die zeije da ik mar langs mos komme!

Dit soort berichten veroorzaken hoofdpijn en je moet ze 3 keer doorlezen voordat je het een beetje begrijpt.

7. Eckie

Eckie Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Mjah okeej...

Kan je die dan niet ff bannen ofzo? :+

8. RiFF

RiFF Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  9. Eckie

Eckie Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Hmmm ja misschien een ander punt: interpunctie. (<- hmm dat was een onbedoelde woordspeling :{)

Mensen denken vaak in hun hoofd de interpunctie er wel bij, maar dat schrijven ze dan niet op, waardoor het stuk text totaal onleesbaar wordt. Zéér irritant idd... |:-

10. jermain

jermain

Leuk Bevonden:
    18
    geef 's een voorbeeld hiervan... :{

11. Eckie

Eckie Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    We hebben hier een discussie over het algemene taalgebruik op het forum, en ik heb geen zin om dat op mensen persoonlijk te gaan spelen.

12. jermain

jermain

Leuk Bevonden:
    18
    nee daar gaat het niet om of het persoonlijk word... maar dat gegangsta... kijk stel je hebt het over mij dan kan ik er misschien aan werken of jullie educaten zodat jullie het ook begrijpen... :D

13. Eckie

Eckie Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Het probleem was dat er mensen opzettelijk een voor sommigen onbegrijpbare taal praatten. Aan jouw instelling te zien doel ik hier bij dus niet op jou, maar bedankt voor het aanbod. Als ik nog eens een Gangsta/ABN woordenboek nodig heb weet ik je te vinden. :+

14. jermain

jermain

Leuk Bevonden:
    18
    ja oke maar als je een voorbeeld geeft dan begrijp ik wat je bedoelt... want je kan woorden als duchi dangi bedoelen maar ook mapima ofzo...

15. Eckie

Eckie Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    duchi -> schatje

de andere 2 ken ik niet :+

16. jermain

jermain

Leuk Bevonden:
    18
    nee ik zei "duchi dangi" dat hoort bij elkaar dushi is idd schatje in het antilliaans... duchi dangi is lekkere bitch maar zo noemen ze het dan in amerika... je weet toch slang...

17. NiNo

NiNo Guest

hier DAT bedoel ik nou, dat is geen normale zin |:-

18. NiNo

NiNo Guest

Inderdaad, en het is écht geen moeite om abn te typen....

19. RuffRyder

RuffRyder 360º

Leuk Bevonden:
    2
    DaT BReeZaH-TaaLTJe..
    Ik bedoel..
    Dat breezah-taaltje is erg irritant mja. 8)

Maar eehh.. Je heet zelf NiN0..?! :9

20. Daanos

Daanos Achievementhoer

Leuk Bevonden:
    0
    Ach man zeik niet zo, je snapt wat hij bedoelt. En volgens mij ken jij het begrip BrEeZaH niet echt, want jou naam NiNo is pas écht breezer (he skit, mijn msn naam ook...:cool:). Dus zeur niet zo, als mensen echt achterlijk NL gaan typen waardoor het niet te begrijpen is is het pas echt hinderlijk.

Jij begrijpe mij?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina