1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Tablets

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Taab, 15 jan 2011.

  1. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.303


    [gb]TABLET PC'S[/gb]

    [​IMG]

    [gb]Inleiding[/gb]

    Hierbij een nieuw topic om de trend van dit jaar te bespreken. Tablets. Aangezien er al topics zijn over iOS en Android is het met name de bedoeling om de hardware van de verschillende tablets te bespreken. Welke kun je nu het beste kopen? Zijn er überhaupt echte verschillen? Hebben we al die sexy features wel nodig? Kunnen we al deze sexyheid wel aan?!

    [gb]Wat is een tablet?[/gb]

    Een tablet-pc is een computer die in de hand kan worden gebruikt. Hij kan worden gezien als een grote, krachtigere PDA, of als een kleine laptop. Het begrip is een geesteskind van Microsoft, maar het idee stamt al uit de jaren '60. De eerste tablet-achtige pc verscheen in de vroege jaren '90 op de markt.

    De tablet-pc wordt bediend met een speciale schrijfstift, ook wel stylus genoemd, waarmee op het scherm geschreven kan worden. Deze manier van bedienen deelt de tablet-pc met de PDA. Echter, terwijl op een PDA in kunstmatige 'graffiti'-symbolen moet worden geschreven, kan de gebruiker van een tablet-pc zijn eigen handschrift gebruiken.

    Het belangrijkste verschil met een laptop is het (meestal) ontbreken van een toetsenbord, al kan wel een los toetsenbord worden aangesloten. PaceBlade heeft een eigen ontwikkeld geïntegreerd toetsenboard wat door middel van aanraking kan worden bediend maar ook verborgen. Een typische tablet-pc is ongeveer 21x27x2 cm groot en weegt tussen de 1 en 1,5 kg.

    Een tablet-pc kan door middel van Wi-Fi en/of lan verbinding met een lokaal computernetwerk of het internet worden verbonden.

    Verder is een tablet-pc eigenlijk een volwaardige personal computer. Alle software die op Windows XP of Windows Vista draait, werkt ook op de tablet-pc.

    Het bedrijf Axiotron bracht in 2007 een op de Apple Macbooks gebaseerde tablet-pc uit, de Modbook. Het scherm van de laptop is vervangen door een scherm dat reageert op een stylus.

    Op 27 Januari 2010 presenteerde Apple de iPad, die de internet-tablet populariseerde.
    Bron: Wikipedia.

    Op de CES beurs zijn veel nieuwe tablets gepresenteerd. Op dit moment zijn een aantal tablets zeer interessant:

    [gb]Motorola Xoom[/gb]

    http://www.motorola.com/Consumers/U...vices/Tablets/ci.MOTOROLA-XOOM-US-EN.overview

    [​IMG]



    [gb] The Notion Ink Adam [/gb]

    http://www.notionink.com/

    [​IMG]



    Eerste reviews.

    [gb] Samsung Galaxy Tab [/gb]

    http://galaxytab.samsungmobile.com/

    [​IMG]



    [gb] Apple iPad (2) [/gb]

    http://www.apple.com/nl/ipad/specs/

    [​IMG]



    Geruchten over de iPad 2: http://www.engadget.com/2011/01/14/exclusive-the-future-of-the-ipad-2-iphone-5-and-apple-tv-and/

    Samengevat:
    Over de iPad 2 weet Engadget te melden dat het 3G model, met dezelfde Qualcomm radiochip, ook GSM én CDMA ondersteunt. Het scherm krijgt een aan Retina verwante technologie met een hogere resolutie, maar niet zo hoog als de iPhone 4. Engadget heeft nog geen bevestiging dat de A5 processor ook in de nieuwe iPad komt, maar ze vinden het wel waarschijnlijk.

    De iPad wordt dunner en krijgt aan twee zijden een camera. Ook komt er een SD-kaart slot in de zijkant te zitten. Voor mensen die de nieuwe iPad over enkele weken verwachten, heeft Engadget slechter nieuws: de introductie zou gepland zijn voor april, precies 12 maanden na de initiële launch. (bron: onemorething.nl)

    [gb] Dell Streak 7 [/gb]

    http://www.dell.com/us/p/mobile-streak-7/pd

    [​IMG]



    [gb] Blackberry Playbook [/gb]

    http://us.blackberry.com/playbook-tablet/

    [​IMG]



    [gb] Aantal Windows 7 Tablets: [/gb]

    MSI Windpad 100

    [​IMG]

    Key features:

    • 10-inch display
    • Windows 7 Home Premium
    • Multi-Touch
    • Intel's (INTC) Oak Trail Atom Processor
    • 2GB of RAM
    • 32GB SSD
    • SIM card slot
    • 8 hours of battery life
    • Connectivity: Wi-Fi, Bluetooth, and a 3G module will be on some versions
    • 2 USB ports
    • 1.7 lbs
    • Web camera
    • HDMI port
    • Price: $499
    • Availability: Early 2011

    Asus Eee Pad EP121

    [​IMG]

    Key features:

    • 12-inch display
    • Windows 7 Home Premium
    • High Resolution Touch Sensitive Screen
    • Multi-Touch
    • CUL V Intel Core 2 Duo Processor
    • 2GB of DDR2 RAM
    • 32, 64 or 128GB SSD
    • 10 hours of battery life
    • Connectivity: Wi-Fi, Bluetooth and 3G
    • USB ports
    • 1.3 megapixel Web camera
    • 1.48 lbs
    • Memory and SIM card slots
    • HDMI port
    • Headphone/Mic Jacks
    • Price: $1,000
    • Availability: December 2010

    Pegatron Masterpad

    [​IMG]

    Key features:

    • 11.6-inch display
    • Windows 7 Home Premium
    • Multi-Touch
    • Intel Atom N450 processor
    • 2GB RAM
    • 32 or 64GB SSD
    • 5 hours of battery life
    • Connectivity: Wi-Fi, Bluetooth and 3G
    • 2 USB ports
    • 1.3 megapixel Web camera
    • 2.18 lbs
    • Memory card slot
    • mini-HDMI port
    • Price: Not available
    • Availability: Late 2010

    Hewlett-Packard (HPQ) HP Slate

    [​IMG]

    Key features:

    • 8.9-inch display
    • Windows 7 Home Premium
    • Multi-Touch
    • 1.6-GHz Intel Z530 Atom processor
    • 1GB of DDR2 RAM
    • 32GB or 64GB SSD
    • 5 hours of battery life
    • Connectivity: Wi-Fi, Bluetooth and optional 3G
    • USB ports
    • Front and rear Web cameras
    • 1.49 lbs
    • Memory and SIM card slots
    • HDMI port
    • Headphone/Mic Jacks
    • Price: $549 for 32GB model, $599 for 64GB model
    • Availability: Late 2010

    Hanvon TouchPad B10

    [​IMG]

    Key features:

    • 10.1-inch display
    • Windows 7 Home Premium
    • Multi-Touch
    • 1.3GHz Intel Celeron ULV processor
    • 2GB of DDR2 RAM
    • 250GB hard drive
    • 3.5 hours of battery life
    • Connectivity: Wi-Fi and Bluetooth. 3G connectivity not included
    • 2 USB ports
    • 1.3 megapixel Web camera
    • 1.98 lbs
    • Memory and SIM card slot
    • Mini HDMI port
    • Headphone/Mic Jacks
    • Price: $974
    • Availability: Unknown

    ExoPC Slate (Manufactured by Pegatron)

    [​IMG]

    Key features:

    • 11.6-inch display
    • Windows 7 Home Premium
    • Multi-Touch
    • 1.66 GHz Intel Atom Pineview-M N450
    • 2GB of DDR2 RAM
    • 32GB or 64GB SSD
    • 4 hours of battery life
    • Connectivity: Wi-Fi, Bluetooth and 3G card slot
    • 2 USB ports
    • 1.3 megapixel Web camera
    • 2.09 lbs
    • Memory and SIM card slots
    • HDMI port
    • Headphone/Mic Jacks
    • Price: $624 (32GB model), $724 (64GB model)
    • Availability: October 2010

    ViewSonic ViewPad 100

    [​IMG]

    Key features:

    • 10-inch display
    • Windows 7 Home Premium (it's a dual-boot device that also runs Android 1.6)
    • Multi-Touch
    • 1.66Ghz Intel Atom N455 processor
    • 1GB DDR3 RAM
    • 16GB SSD, can expand to 32GB using the MicroSD slot
    • 4.5 hours of battery life
    • Connectivity: Wi-Fi and Bluetooth. 3G connectivity not included
    • 2 USB ports
    • 1.3 megapixel Web camera
    • 1.9 lbs
    • SIM card slot
    • VGA port
    • Headphone/Mic Jacks
    • Price: $845
    • U.S. availability unknown, available in Europe in October 2010

    (bron Windows 7 Tablets: http://www.cio.com/article/614623/7_New_Windows_7_Tablets_In_Pictures?page=1#slideshow )






    Dit zijn maar een aantal interessante opties. Ik wacht nog even op de iPad 2, maar de Xoom en Adam zien er ook interessant uit. In Windows 7 heb ik persoonlijk geen vertrouwen, maar dat komt eigenlijk alleen maar door Windows Mobile van 5 jaar geleden of zo. De huidige Windows 7 op mijn PC ben ik zeer tevreden mee.
     
    Laatst bewerkt: 25 jan 2011
  2. Tripletth

    Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

    Berichten:
    1.543
    Leuk Bevonden:
    402
  3. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.303
    Oh ok, ik zat al te kloten, thanks!
     
  4. pacboyslim

    pacboyslim jump for joy

    Berichten:
    1.961
    Leuk Bevonden:
    10
    handig topic, dit wordt het jaar van de tablets. Op m'n werk hebben we een iPad, maar wil er dit jaar zelf ook een tablet aanschaffen. iPad 2 is vooralsnog de grootste kandidaat. Maar voor een leuk alternatief sta ik ook open. Samsung Galaxy Tab leek me leuk, maar is het hem toch net niet... Maar ja, er komen er zoveel de komende tijd. Ook Dell, BlackBerry, etc..
     
  5. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Kijk nog eens goed naar de specs van de iPad ;)

    Firmware iOS4 ondersteund veel nieuwe opties !
     
  6. Distoration

    Distoration Da diii

    Berichten:
    3.115
    Leuk Bevonden:
    32
    Misschien handig om het in de standaard openingspost layout te bouwen en een stukje te schrijven over de windows7 tablets, want daar ben ik ook wel in geintresseerd:)
     
  7. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Blijven leuke speeltjes die tablet's, maar aangezien ik nu al een MacBook Air en een iPhone 4 heb is zoiets imo nutteloos.

    Dit jaar word zeker wel het jaar van de tablet's, als je alleen al ziet hoeveel er op de CES zijn aangekondigd etc. 8)
     
  8. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.303
    Startpost in format gezet en een aantal Windows 7 tablets toegevoegd. Als jullie het niet erg vinden, zet ik niet alle 50 de aangekondigde tablets in de post ;)
     
  9. Distoration

    Distoration Da diii

    Berichten:
    3.115
    Leuk Bevonden:
    32
    is goed, maar de samsung galaxy tab afbeelding klopt niet, want daar staat een windows teken op;)
    [​IMG]
    Deze moet je hebben
     
  10. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Haha, Tablet PC. En wat is het eerste plaatje wat ik zie in de startpost?

    Momenteel nog niet het geld en interesse in een tablet. Ik wacht liever tot er meer verschillende tablets op de markt zijn verschenen en het duidelijker is wat voor een functie ze zullen hebben. Momenteel is het nog allemaal een beetje vaag waarvoor ze precies zijn.

    edit:

    Oh ja, natuurlijk ben ik ook aan het wachten op Windows 8. W7 schijnt erg kut te zijn op een tablet.
     
    Laatst bewerkt: 15 jan 2011
  11. BlackTerror

    BlackTerror Delicious

    Berichten:
    1.118
    Leuk Bevonden:
    4
    Wacht er denk ik nog 1 of 2 jaartjes mee tot ik een Tablet ga aanschaffen.
    Nu zijn ze een leuke gadget, alleen heb nu net een iPhone en op dit moment vind ik het geld nog niet waard.

    Maar ik denk dat het over een paar jaar echt wel een must-have (gadget) is (voor mij dan).
     
  12. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Zeker wanneer 4G eens een keer uitkomt. Lekker overal internetten(xbw trollen met je nieuwe ip) :9
     
  13. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.303
    Ik las op iPhoneclub dat mensen helemaal niet geïnteresseerd zijn in 4G, omdat 3G meer dan snel genoeg is om mee te internetten. Aangezien 3G tot 7.2 Mbit/s gaat lijkt mij dat eigenlijk ook wel. Het probleem is de landelijke dekking van 3G. Waarschijnlijk op het moment dat 3G net landelijk goed begint te werken, gaan mensen over op 4G en begint het gezeik van landelijke dekking opnieuw.

    Het grootste probleem met nu een tablet aanschaffen is dat je eigenlijk weinig vergelijkingsmateriaal hebt. Je hebt alleen de promofilmpjes, maar weinig echte reviews omdat de meeste van die dingen nog niet uit zijn. Als je kijkt naar de Xoom ziet het er prachtig uit, maar ik wil hem wel eerst in mijn handen hebben voor ik hem besluit te kopen. Ik heb namelijk nog nooit een goed Motorola apparaat in mijn handen gehad. Bovendien moet ik echt nog overtuigd worden dat Honeycomb echt beter werkt dan iOS.

    Apple heeft echt sterke minpunten bij mij gescoord door alle krantenabonnementen via de App Store te willenm laten lopen en 30% van de inkomsten incasseren. Er zijn talloze argumenten voor en tegen, maar ik vind de argumenten tegen toch iets overtuigender. Je krijgt namelijk helemaal niks extra's door die abonnementen via de App Store te laten lopen. Al het werk en opslag e.d. blijft bij de kranten liggen namelijk. Apple kan dit nu misschien maken omdat de iPad vrijwel alleenheerscher is, maar binnenkort gaat dat veranderen. Dan zal blijken hoe sterk de Apple naam is.

    Toch wil ik eerst de iPad 2 zien, voordat ik een tablet aanschaf. De enige reden dat ik nog geen iPad heb, is dat ik een camera aan de voorkant wil. Het is een miniscuul argument, maar het heeft de balans net de andere kant op getipt ;)
     
  14. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Een iPad is toch ook een 'Personal Computer'?
    M.a.w. een Mac is ook gewoon een PC :+
     
  15. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Tot nu toe blijkt de iPad toch steeds weer de beste te zijn. De Samsung Galaxy Tab is tergend traag, de BlackBerry Playbook heeft geen eigen Wifi of 3G en dus heb jij altijd een BlackBerry telefoon erbij nodig en veel andere Android tablets zijn gewoon goedkope troep.

    Ben eigenlijk alleen benieuwd naar de Motorola Xoom, die Windows tablets vallen gelijk al af, puur door het desktop OS interfacem et enkel wat tablet features.

    Imo draait het bij tablets zeker niet alleen om de specs, de interface / bediening/ software is zo veel belangrijker. Daarom werkt de iPad zo goed, er is maar 1 variant specifiek voor 1 hardware combinatie.
     
  16. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.303
    Daar kan ik het alleen maar mee eens zijn. Vandaar dat ik ook geïnteresseerd ben in die drie tablets: iPad 2, Xoom en Adam. De laatste omdat ze zelf een skin hebben gemaakt op basis van Android OS speciaal voor de tablet.
     
  17. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Lees nu net vrij veel geruchten over dat de iPad 2 mogelijk een resolutie krijgt van 2048x1536pixels.

    [​IMG]
    http://www.macrumors.com/2011/01/15/ipad-2-screen-likely-to-have-2048x1536-resolution/
     
  18. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.303
    Iemand heeft op basis van alle circulerende geruchten een 3D sketchup gemaakt van de iPad 2. Zo zou hij eruit kunnen zien. (bron: iphoneclub).

    iPad 2?
     
  19. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Daar teken ik voor :)
     
  20. Michael_T

    Michael_T XLink KaI: Michael_T

    Berichten:
    1.258
    Leuk Bevonden:
    0

Deel Deze Pagina