TE veel gamen?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Phrenesis, 2 okt 2003.

1. Phrenesis

Phrenesis Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Hey mensen, mijn ouders zeggen dat ik te veel game. En dat het niet goed voor me is. Ik speel nu op schooldagen gemiddeld 3 uur per dag en in het weekend wat langer.
    Maar heeft er iemand van jullie echt klachten die veroorzaakt worden door het gamen?

2. Neom

Neom Crazy Gamer.........

Leuk Bevonden:
    0
    volgens mijn psychiater heb ik geen problemen die aan het gamen te wijten zijn 8)

3. Monkeyk

Monkeyk MoNkEyS LaW

Leuk Bevonden:
    0
    lol volgens mijn vrouwtje ben ik een topsporter :) weliswaar in het gamen maar goed je kunt maar beter ergens topsporter in zijn:)

4. Masster Chief

Masster Chief Eat my bullets!

Leuk Bevonden:
    0
    Dat ben ik met je eens Monkeyk, je kan er zelfs ng geld mee verdienen ook.

5. Phrenesis

Phrenesis Active Member

Leuk Bevonden:
    1

6. Q-Dancer

Q-Dancer Guest

Dat ben ik met je eens Monkeyk, je kan er zelfs ng geld mee verdienen ook!

7. deNeut

deNeut Narf !

Leuk Bevonden:
    3
    Als je gewoon veel gamed is er niks aan de hand, zolang je nog een goed sociaal leven hebt en aan een sport doet/beweegt.

8. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Sommige mensen krijgen last van hun rug of handen, vanwege het veel en lang in de verkeerde houding zitten. Maar als je daar gewoon goed oplet dan kan het alleen goed voor je zijn.

9. Phrenesis

Phrenesis Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb een goed sociaal leven en ik sport 4x per week. Dus met mij zit het wel goed. Maar is er iemand hier die wel ergens last van heeft? Ik wil weten of gamen echt slecht voor je kan zijn. Of dat het gewoon gelul is.

10. Zilverpijl

Zilverpijl GT: MVP4Riaz

Leuk Bevonden:
    11
    Geen echte klacht, maar ik heb wel eens gehad dat ik een soort van kramp in mijn vingers kreeg omdat ik te lang achter elkaar gamede. Maar dat is gelukkig maar 1 keer gebeurd.:)

11. XaeroFuN

XaeroFuN Sex: No thank u

Leuk Bevonden:
    0
    wat dacht je van RSI :)
    (geen id wat et is? google.nl > wat is RSI)

ik computer/game al veels te lang, jaren..
    ik heb echt zware rsi klachten,
    en natuurlijk komt dit het meest door een verkeerde houding achter je pc,
    maar ik weet zeker dat ook heel veel mensen verkeerd zitten al gamend voor de tv..
    klinkt miereneukerig, maar w8 maar totdat je er last van hebt :confused: :)

maar als je 3uur p/dag gamed, en af en toe een beetje pauze neemt, dan kan dat best wel hoor:):)

12. Deazer

Deazer Espionage

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij is lang gamen ook al niet te goed voor je ogen. Pauze's helpen daartegen.

13. MORPHEUS

MORPHEUS SNAKE

Leuk Bevonden:
    0
    Maakt geen hol uit. Je krijgt daarintegen een beter reactievermogen

Af en toe een pauze nemen is idd niet slecht. Als je iig maar niet te dicht bij je TV zit. :)

14. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Zijn wel gevallen bekend van mensen die na een sessie van 2/3 dagen dood achter de computer vandaan kwamen.

Zoals al gemeld, let op je houding. Bij passieve foutieve houdingen heb je altijd kans op trombose (stolsels bloed in je aderen), waarna verlammingsverschijnselen of zelfs dood kan volgen.

15. Phrenesis

Phrenesis Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Dus gamen is niet slecht voor je? Je moet het dus alleen op de goede manier doen en dat doe ik duzzz.

En ik heb geen passieve houding. Ik zit/lig altijd heel comfy op mijn bed. Ik heb een heel groot kussen en die leg ik op mijn bed en dan is het een soort bank. Ik heb ook nooit last van dat mijn been slaapt ofzow dus ik zit wel goed.

Laatst bewerkt: 2 okt 2003
  16. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    RSI is idd een veel voorkomende serieuze klacht.. ik zelf begin steeds vaker me rechter bovenarm te voelen, doorlopend naar mijn nek.. nog geen idee of het rsi is of niet..

Maar te veel gamen is idd slecht voor je lichaam.. Het staren naar een tv is sowieso niet al te gezond.. Maar als je veel sport dan maakt het op zich niet al te veel uit.. Alleen je houding daar moet je goed op letten.. het gaat juist om dezelfde herhalende beweging, daar krijg je de klachten door.. dus dan maakt het niet uit of je sport of wat dan ook, als jij iedere dag 3 uur lang dezelfde beweging maakt kan je klachten krijgen..

17. TheGreatMo

TheGreatMo www.thegreatmo.tk

Leuk Bevonden:
    0
    ik denk dat je ouders meer zeiken om je Huiswerk dan omdat het slecht is. Als je ieder uurtje 15 min pauze neemt, dan gaat het makkelijk. :)

Je kan alleen moeilijk een RSI programmetje op je xbox zetten* ;)
    *dit kan echter wel met je pc...

18. Phrenesis

Phrenesis Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Nee over mijn huiswerk zeiken ze niet. Dat laat ik altijd voorgaan.
    En ik heb ook (nog) nergens last van. En ik neem ook pauzes. Dan een uurtje op mijn xbox en dan weer ff op mijn pc, dan weer xbox enz enz enz.8)

19. vassilli

vassilli Guest

Ik heb wel eens kramp gekregen van te lang achter elkaar games met de XXL controller. En ik heb erg vaak last van men rug, maar dit kom door een foute houding. Die ik automatisch aan hou.:confused:

20. Phrenesis

Phrenesis Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik krijg nooit kramp in mijn hand van mijn grote controller. Maar wel van de kleine controllers van de ps2 en de gc. Als ik daar ff een uurtje op speel heb ik kramp in mijn handen. De grote controller van de xbox past precies in mijn handen. Ik krijg er geen kramp van.

Deel Deze Pagina