te weinig reclames

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door boessie3, 13 apr 2003.

1. boessie3

boessie3 Milo NL

Leuk Bevonden:
    0
    vinden jullie ook niet dat er meer reclames van de zwarte doos uit moeten komen??
    bijv. van live of gewoon van de nieuwste spellen.:9

die ps2 die zie je continu in reclames maar
    de xbox????

waarom is dit eigenlijk???
    kwestie van geld misschien????

2. [JeLL!e] HALO

[JeLL!e] HALO Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Bill Gates heeft geld zat volgens mij

3. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Benelux is niet important he :) Sowieso is het huidige seizoen niet echt aantrekkelijk om reclame in te maken.

Reclame van Live? Waarom reclame maken voor iets dat toch nauwelijks in de winkels te vinden is?

4. Spartan117

Spartan117 New Member

Leuk Bevonden:
    0
    Rond de kersttijd zagen we veel reclames. Dat heeft de Xbox toentertijd ook best goed gedaan volgens mij. Écht grote spellen komen er momenteel niet uit, dus vind ik het best logisch dat er dan ook niet veel reclames te zien zijn.

Ik denk verder dat het juist goed is dat ze XboxLive niet overpromoten, ik kan me herinneren dat de hoeveelheid beschikbare kitjes in het begin erg laag was en daarnaast staat het geheel toch nog in de kinderschoenen. Dan kunnen ze daar wel veel reclamegeld in pompen, maar kleine gebrekken worden vervolgens net zo hard en grootschalig weer aan het licht gebracht door kranten en andere 'Vakbladen' als de
    consumentengids. Die negatieve publiciteit kan Microsoft niet gebruiken en dus houden ze dat volgend mij nog op een laag pitje.

Ik vind verder dat ze in de toekomst hun reclames wel meer moeten richten op de individuele games. We hebben nu vanaf de launch vrijwel alleen maar reclames gezien voor de Xbox zelf. Wat mij betreft hadden ze toen ook wel Halo, Dead or Alive 3 en Project Gotham los mogen adverteren, zo hadden ze dan én de kracht van de Xbox kunnen laten zien door in-game beelden, én zo creeren ze ook gelijk een paar echte kenmerkende gezichten, die niet alleen voor alle Xboxers, maar ook voor de rest van de gamers herkend worden. Net zoiets als GT3, MGS en GTA3 voor de PS2, en Mario, Zelda, Pokémon voor de Gamecube. Want ik vind dat de Xbox nog geen echt gezicht heeft...

Verder mogen ze de humor uit de eerste reclame wel weer een beetje terugbrengen, 'Champagne' roelde echt zwaar, jammer en onzin dat 'ie verbannen is...

5. Zilverpijl

Zilverpijl GT: MVP4Riaz

Leuk Bevonden:
    11
    Ze onderscheiden zich met LIVE juist van de concurrentie, dus daar moeten ze juist reclame voor maken. Technische problemen lijken me vrijwel uitgesloten, deze waren anders allang aan het licht gekomen.

6. Samonsuke

Samonsuke ==========

Leuk Bevonden:
    0
    Promotie voor Live! kan best hoor, er zijn inmiddels weer nieuwe ladingen Live kits binnen en bijna elke winkel heeft ze. Maar vaak is het helemaal niet duidelijk dat zo'n winkel live kits verkoopt want dan liggen ze gewoon achter de balie, omdat het ook een redelijk groot pakket is natuurlijk. Daarom lijkt het me juist handig dat ze veel reclame gaan maken voor Xbox Live zodat mensen weten dat het bestaat en misschien ook wel gaan kopen.

7. Volgens mij weet niemand (behalve de mensen die op deze website komen) dat de XBOX inmiddels 200 euro is, online spelen mogelijk is, kleine controller uit is (mensen zeggen namelijk nog steeds: ik koop geen XBOX omdat de controller te groot is).

Europa is idd geen belangrijke markt, maar ze moeten Europa een belangrijke markt maken. Als ze nou eens alles deden wat ze in Japan doen en Japan lekker laat zinken, dan weet ik zeker dat de verkoopaantallen zullen verdubbelen.

8. Zexy.Poo.Maker

Zexy.Poo.Maker OK, I´ll Sign Ur BR

Leuk Bevonden:
    0
    Ik woon in Tilburg en liep daar Dixons binnen. Ik zag daar iets van 10 Live! kitjes staan ;).

Maar de reclame komt volgens mij alleen met feesttijden, je weet wel kerst enzo. Best wel slim, want dan geven de papa's en mama's veel geld uit :+.

9. Ruttyx

Ruttyx Oh inverted world

Leuk Bevonden:
    5
    Ja maar de playstation 2 maakt gewoon continu reclame, ook al komen er geen bijzondere games uit zoals nu. Kijk maar is naar een willekeurige Champions League wedstrijd...
    Ome Bill zo ook meer geld in het reclame gebeuren moeten stoppen!

10. Parasite

Parasite Ryu Hayabusa

Leuk Bevonden:
    3
    je ziet bijna nooit reclames van consoles...ja soms van de PS2..en rond de kerst periode van de XBOX
    de commercial van Metroid Prime heb ik wel supervaak voorbij zien komen..ik heb die commercial na 3 weken nog een keer op tv gezien:)

11. Xmaster

Xmaster XBW ELITE LID

Leuk Bevonden:
    9
    Nou, toen ik gisteren bij de Intertoys was was het wel duidelijk dat ie 199 was. Een Enorm geel bord: 'Xbox, Nu 199 Euro!' :p

12. Ruttyx

Ruttyx Oh inverted world

Leuk Bevonden:
    5
    Voor zo'n bord viel ik wel mei 2002, toen ik langs de Free record liep en zag dat de , toen in mijn ogen beste kwaliteit console, 180 eurotjes goedkoper was geworden.
    Een week later stond ie in m'n kamertje:)

weer back on-topic bitte.

13. HeAvY-GeAR

HeAvY-GeAR Active Member

Leuk Bevonden:
    0

helemaal gelyk,
    al die grote concurentie begint
    in azie dan warum alles opzoeken in azie.
    als ze zich gewoon richten op vs en europa
    dan zal het ook beter gaan

14. gaming4ever

gaming4ever bla bla bla

Leuk Bevonden:
    0
    Er is wel reclame, zo sponsort xbox bijvoorbeeld concerten van tiesto en robbie williams (ook niet nix dus) en wordt er veel gratis wegverloot. Je ziet ook veel folders enzo liggen in winkels omdat die gerichter zijn, zo krijgen alleen mesnen die ernaar zoeken en willen vinden reclame. Toch moet er ook tv reclame zijn en grappig zoals de eerste, daar wordtt over gepraat en dat zorgt voor goede mond op mond reclame (of zoiets). En in game beelden zullen misschien niet mogen, bijvoorbeeld beelden van spellen waarbij mensen onthoofd worden enzo.

15. alibi

alibi Guest

ik heb (wel een tijdje geleden ) in antwerpen in de bioscoop, in de relame voor de film, 2 reclames gezien van Xbox! (geeft je wel een cool gevoel op een of andere rare manier!:) )

maar er mogen idd meer TV reclames komen. ik zie wel veel promotieblaadjes in de intertoys,frs, digifan e-plaza enz liggen!
    tv-reclames zijn wel duur natuurlijk. misschien willen ze toch op andere manieren hun reclamewerk doen. door prijsvragen op internet bijvoorbeeld.

16. Ruttyx

Ruttyx Oh inverted world

Leuk Bevonden:
    5
    Die zijn er al veel(bij msn dan) Vandaag weer xbox nieuws op msn. Bijna elke dag! Das wel beters natuurlijk!:):):)

17. gaming4ever

gaming4ever bla bla bla

Leuk Bevonden:
    0
    Het zal niet zo zijn dat het te duur is, ze hebben toch zat geld, ik denk dat ze gewoon gericht reclame maken, daar ben ik de naam van vergeten, hadden we pas bij economie..

18. Croman

Croman Burning out...

Leuk Bevonden:
    0
    Direct advertising? En ik denk dat dat wel klopt, dat ze via andere manieren reclame maken waar ze de doelgroep beter bereiken.8)

19. huubmeilink

huubmeilink Guest

meer reclames!! ook bijv in discotheken enz...

20. DaNoS

DaNoS Geboren Held

Leuk Bevonden:
    0
    Precies, das nou weer een goed idee....
    ff een chill out bouwen met flatscreens waar een xbox aan hangt... :9
    Mazzel 8) DaNoS

Deel Deze Pagina