Te weinig snelle links naar forums op de home!

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door woolyonline, 3 sep 2004.

1. woolyonline

woolyonline I will kill you!!

Leuk Bevonden:
    0
    Op de homepage van xbw staan onder xbw forum te weinig links vind ik (10 is wel weinig) waarom vind ik dat, er worden dagelijks veel treads gemaakt, hieronder veel zinloze, er zijn volgens mij veel mensen die alleen de treads op de homepage bezoeken(ik ook) zo gaan door zinloze treads je forum met je probleem snel van de home, dit veroorzaakt weinig zinvolle reactie's waar je wat aan hebt, ik stel voor om 15 tot 20 links naar nieuwe treads te maken! *)

greetz wooly

ps: kunnen jullie de zinloze er eigenlijk niet tussenuit halen??

2. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Persoonlijk vind ik 10 wel genoeg. Je kan altijd op het forum kijken voor nieuwe threads en/of posts wat misschien een paar seconden meer werk is.
    Zinloze threads filteren zal denk ik niet gaan. Hoe herkent een script of een thread zinloos is? Het zal niet zien of een dergelijke thread al bestaat of dat het om een opsomtopic gaat en hem vervolgens niet weergeven.

3. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Die lijst is meer om een brug te creëeren met de frontpage en de community. Wil je een echt overzicht, dan kan je hier terecht. Helaas staan daar ook de X-Bazar topics bij, misschien zouden we een apart filtertje aan moeten brengen.

4. FabianNL

FabianNL Guest

maar in dat lijstje staan juist alle nieuwe topics, dat vind ik er zelf zo fijn aan, als je zoekt op alle nieuwe post zie je ook alle draadjes die je al lang kent maar gewoon een nieuwe reply in is (die ik niet interresant vind) en dat heb je bij het andere lijstje niet dus die mag van mij ook best groter of maak anders net zo lijstje gewoon hier op het forum (dus een appart filtertje die ook op dat lijstje staat)

5. Vinnie 78

Vinnie 78 Vinnie vinyl

Leuk Bevonden:
    0
    Is het niet mogelijk om zinloze threads en closed threads helemaal te verwijderen??

6. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    nope dat is bewijs en wat voor de 1 zinloos is is dat voor de ander niet

7. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    En dan, voordat een thread gesloten is, of zelfs verwijderd is, staat deze nog wel in het rijtje met nieuwste threads.
    En wat ik niet snap, je wilt wel op de hoogte zijn van alle nieuwe (serieuze) threads, maar om er moeite voor te doen, ho maar. Je kan ook even kijken als je op het forum zit, bij het gedeelte wat je interesseerd, bijv. games, door daar naar toe te gaan en gelijk te zien hoe de stand van zaken is met threads. Eventjes meer werk, en zie je gelijk de hele titel, of ie gesloten, open is et cetera, maar dat is mijn opinie.

Maar goed, jullie vinden de laatste 10 te weinig en willen er 20. Waarom is 20 wel voldoende, want iemand die nog minder een bezoekje aan het homepage of forum brengt vindt misschien de laatste 20 te weinig. En mensen die regelmatig de homepage bezoekt zit niet te wachten op een lange lijst met laatste topics. Het is maar hoe vaak je op de site kijkt en daarom is 10 ook een mooi middenweg, vind ik. Maar goed. Er is een optie (als ik me niet vergis), met nieuwe berichten. Als zoiets er ook is met nieuwe threads zijn we in princiepe klaar.

8. FabianNL

FabianNL Guest

"Als zoiets er ook is met nieuwe threads zijn we in princiepe klaar."

Dat moet je idd hebben, dan heeft niemand problemen want dan zie je gewoon alle draadjes die je nog niet kent en dus heeft iedereen het lijstje wat ie zoekt (dus nooit te lang of te kort of iets) maar dan moet er wel net zo als nu de Xbazar topics er worden uitgefiltert als dat kan...aub :p

9. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Een Active Topics lijst is niet echt iets om 'lui' voor te zijn. Het werkt juist erg lekker als je maar even snel wil kijken of er weer wat leuks bij staat. De verschillende fora zijn er voor gemaakt om wat orde te scheppen, als iemand die orde minder belangrijk vind dan te zien wat er nieuw is, dan hoeft dat denk ik geen probleem te zijn.

10. FabianNL

FabianNL Guest

word hier nou ook nog iets mee gedaan of niet aangezien ook de mods het volgens mij geen slecht idee vinden en ook (sommige) members er duidelijk voor zijn?

11. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    "Aangezien de mods het geen slecht idee vinden"? Oh? Waaruit concludeer je dat? Ik vind het aantal nieuwe threads op de frontpage meer dan genoeg. Het is niet zo dat er elk uur 10 nieuwe threads bijkomen, met het huidige aantal houd je prima overzicht wat er nieuw is bijgekomen.
    Niet te snel je conclusies trekken, als 5 mensen reageren dat ze voor zijn betekent niet gelijk dat iedereen voor is. En dan nog betekent het niet dat er automatisch iets mee gedaan wordt.

12. FabianNL

FabianNL Guest

Die staat er iig niet negatief tegenover...

en deze komt zelf met het idee dus neem ik aan ook "voor"

zijn toch al 2 mods dan :D
    ok, misschien nog niet echt veel maar aangezien er niet meer reacties waren heb ik maar deze conclussie getrokken :+

en het plan was ook niet om de lijst groter te maken (ja, in eerste instantie wel maar dit is ondertussen verandert) want het idee was om hetzelfde te maken als er nu is met "Nieuwe Posts" en dan met "Nieuwe topics".
    En waarom er niks mee doen als er aardig wat mensen voor zijn? Zal zonde zijn om er niks mee te doen dan, je kan het iig altijd uitproberen.

Je zegt ook dat er niet elk uur 10 nieuwe topics bijkomen? Dat klopt best maar ik heb geen tijd (werk en school (en dus huiswerk)) om elk uur op deze site te kijken en ik neem aan (en mag hopen voor alle members hier) dat ik niet de enigste ben en na een paar uur (of zelfs een halve dag van school en huiswerk misschien) zijn er wel meer dan 10 topics gemaakt (is ook wel te hopen ook voor jullie)

13. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Nee, wouter heeft nooit gezegd dat er meer threads op de frontpage moeten komen, hij heeft alleen gezegd dat het handig is dat er nieuwe thread op de frontpage worden weergegeven.
    Dat betekent dat er in de code moet worden gesleuteld en dan zou Jorrit moeten gaan hacken in vBulletin en daar willen we zo min mogelijk aan zitten, de vraag is of het mogelijk is en of er meerwaarde in zit, en die meerwaarde zie ik er zo snel niet van in.

Dan ben je dus echt veel te snel met het trekken van je conclusies ;)

Dat betekent zoals ik zei het hacken van de code van vBulletin en dat is én een hele opgave en iets dat we zoveel mogelijk proberen te voorkomen. Als er geen absolute noodzaak voor is doen we het ook niet.

Dat valt best wel mee hoor. Ik heb rond half 8 voor het laatst gekeken, dat is ongeveer 4 uur geleden en in die tijd zijn er welgeteld 6 nieuwe threads bijgekomen. Meer is echt niet nodig, als blijkt dat er meer nieuwe threads zijn bijgekomen kun je die via de zoekfunctie makkelijk traceren.

14. FabianNL

FabianNL Guest

ok, als het ook nog eens veel werk gaat worden ivm vBulletin dan word het idd wel ff iets lastiger allemaal. Want die moeite (ik neem tenminste aan dat het dan ook echt veel werk is) is het idd ook absoluut niet waard.
    Wil je wel ff bedanken voor je duidelijke uitleg! :)

en denk dat hier ondertussen wel een slotje op mag ook hoor ;)

Deel Deze Pagina