De strijd tussen PS3 en Xbox 2 kan of heeeeeeeeeel spanned worden iets zoals de oude 16 bit oorlog tussen Sega en Nintendo of het kan juist zo zijn dat een van de twee met zo'n suprieure console komt dat de ander wordt weggevaagd. Persoonlijk denk ik dat het tweede niet zal gebeuren, sterker nog ik denk juist dat de twee consoles heel dicht op elkaar gaan zitten.. waarom?
Nou beide Sony en MS willen een multimedia console uitbrengen naar het idee van Phillps de CD-I in mix met de huidige PC alleen veel beter en veel functioneler door de online mogelijkheden (dus daar zal het verschil ten eerst al niet in te vinden zijn). MS heeft op dit punt al een hele belangrijke voorsprong op het gebied online dankzij Xbox Live (Ik bedoel kom op Xbox live is 10 keer beter dan PS2 online) maar een hele sterke console zal er misschien toch niet in zitten want dan kan MS zichzelf kosten technisch gezien zich erg in de vingers snijden wanneer zij met een veel duurdere console komen dan Sony.
In principe zou MS het moeten winnen dat is duidelijk (ze hebben immers het geld en de kennis en hebben ze geen kennis hebben ze genoeg geld om kennis te kopen) maar het hangt allemaal van de consument af en die heeft weining zin om 1000 Euro of zo neer te leggen voor en console en daarom zal het juist zo dicht bij elkaar liggen. MS kan simpelweg niet een hele suprieure console inelkaar zetten want dan wordt ie te duur dus het verschil zal in de nuances liggen.
Ik denk dat als het heel close is de DOA serie gewoon voor beide consoles uitkomt. En ik denk niet (stel dat er een DOAU2 uit zou komen) dat waar DOAU2 op uitkomt niet zal afhangen van het feit dat DOAU1 op xbox is uitgekomen want ze kunnen heus wel een paar extra dingen verzinnen voor de misschien volgede DOAU als ze daar zin in hebben. Maar persoonlijk denk ik dat ze DOAU uitbrengen om de online funcities te testen slimme zet want ze maken de volgende DOA gewoon wat completer en ze hebben dan al kennis van eventuele online bugs.
Maar ik heb well genoeg gesproken nu weer ff iemand anders.
Laatst bewerkt: 23 apr 2004