Tegen ombouwen!

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door berry moeskops, 11 feb 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. berry moeskops

berry moeskops MIJN CORRADO VR6

Leuk Bevonden:
    0
    Hey iedereen,
    Ik zit een beetje met een probleem want ik heb namelijk een best goede vriend die ook een xbox heeft, hij kocht (bijna) nooit games ervoor en ik vond dat dus nogal zonde want hij deed ook bijna niets meer met zijn xbox want de games waren te duur, (hij krijgt bergen zakgeld en heeft een goed verdienend baantje (€25 per week). Totdat hij zijn xbox liet ombouwen nou heeft hij veel meer spellen dan ik en geeneen origineel!!!
    Hij heeft het zo gedaan dat hij elk spel op zijn harde schijf kopieerd en nou vraagt hij wat spellen te leen aan mij.
    Ik vind dat niet goed want ik ben ZWAAR tegen kopieren, hij zit nu te zeiken van: ''Waarom mag ik geen spellen van je lenen? Wat ben jij voor een vriend?'' Ik vind dit zwaar kut maar ik ga voor geen goud kopieren.

Ik wou graag even jullie mening horen hierover wat ik nou precies moet doen en wat jullie vinden van kopieren.

Berry

2. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Ik denk dat een uitdrijving hier wel op zijn plaats is!

3. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Als ie je vriendin wil kussen en hij doet dat onder het mom van 'ben toch je vriend?' lach je hem toch ook uit?

Zou ik doen iig

4. Duketown NL

Duketown NL The Duke

Leuk Bevonden:
    0
    Tja...

Als een vriend van mij het zou vragen (en ik alleen orginele games zou hebben) zou ik hem wel de games lenen, maar wel een kleine vergoeding vragen. Jij hebt er tenslotte wel voor betaald, daar hoeft hij toch niet van te profiteren.

5. mr.ed

mr.ed ^^XboX k!ck$ @@r$^^

Leuk Bevonden:
    2
    lijkt me vrij logisch, jij werkt hard voor je games en hij zou ze dan zomaar gratis mogen krijgen....

6. Alex V

Alex V V RACING

Leuk Bevonden:
    1
    Zeggen dat je alleen wilt ruilen... of dat je ze niet mag uitlenen van je ouders ?

7. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Uitlenen niks mis mee toch :) Vrienden moet dat toch best kunnen, denk dat een persoon niet volkomen slechts is wanneer hij of zij de Xbox heeft omgebouwd. Is voor de jeugd ook meer uit financieel oogpunt denk ik, ondanks dat ze er waarschijnlijk toch minder plezier mee zullen hebben...

8. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    ik ben ook tegen copieren,want ik had een ps2 en die ging naar de ***** met gta vice city me enigste game erbij!

9. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    ok je kan veel games erop dan zetten maar je hebt kans dat ie kapot gaat daarom heb ik hem niet laten ombouwen

10. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Ik denk dat die vriend die spellen wil lenen om er vervolgens ff vlug een kopietje van te maken. Kan me voorstellen dat je daar problemen mee zou hebben.

11. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Je kan niet als normale gebruiker Xbox games kopieren :). Dát zal het probleem niet zijn (of de topicstarter moet dit niet weten), het is kennelijk op principe. Waar natuurlijk niks mis mee is, maarja om er nou zó'n drama van te maken, gaat misschien wat ver. Ook ik heb vrienden waar het een en ander niet helemaal legaal is, daar ga ik niet minder mee om dan met anderen :)

12. Eagle4

Eagle4 trigger happy madman

Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet het niet zo goed hoor....spellen uitlenen is toch niet raar ofzo? Ben je soms bang dat je er niks voor terug krijgt? En ik ben absoluut niet tegen kopieren doe het wel met mate :p anders gaat de game - industrie failliet en dan komen er helemaal geen games meer en je xbox ombouwen is zonde vind ik.

BTW.. dat voorbeeld met die vriendin slaat nergens op Cole Trickle (khad geen quote gebruikt want het is niet het belangrijkste in mn reply)

13. Duketown NL

Duketown NL The Duke

Leuk Bevonden:
    0
    Niet alleen bij de jeugd. Voor sommige mensen waaronder ik ook is het wellicht door omstandigheden een kwestie van kiezen; Ombouwen of helemaal met de xbox stoppen. En tja, in dat geval verliest de industrie er toch geen geld op dus vind ik het minder erg.

14. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Hmm, ergens heeft de topicstarter wel gelijk, hij betaald de volle pond voor zijn games, en hij moet ze maar even aan zijn vriend lenen die er geen reet aan betaald.. Daarbij komt bij dat zulke mensen de prijs van games opvoeren, door games niet meer origineel te kopen.

Als ik de topicstarter was zou ik voor iedere game die die wilt lenen 5 euro vragen, en daar zelf een nieuwe game voor kopen!

15. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Hoezo niet?

Argumenten als: 'Ben toch je vriend?' zijn mijnsinziens bij een verzoek uit den boze.

Een vraag mag je altijd met nee beantwoorden.

16. Duketown NL

Duketown NL The Duke

Leuk Bevonden:
    0
    Hij kocht die games sowieso al niet. De industrie heeft er qua hem geen geld op verloren, hij was sowieso al niet klant.

I agree

17. NeMeHoB

NeMeHoB XboX oWnaGe !!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben niet tegen kopieren en wel om het volgende:

Veel gamez zijn te duur, daar ga je geen 67 euri voor betalen. Die gamez, ik noem een worms3d o.i.d. mag je van mij kopieren (moeten ze maar een goede game maken). Een goede game (GTA, Final Fantasy) worden goed verkocht en koop ik ook wel origineel...

Ik denk dat op het moment dat brakke gamez alleen maar gekopieerd worden omdat toch er niemand voor lapt... de slappe gamez eruit gefiltert worden. Dan houd je alleen de goede gamez over... deze worden namelijk toch wel verkocht!

Laatst bewerkt: 11 feb 2004
  18. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Duketown: Dat is wel heel erg kortzichtig, zeggen dat je tóch geen klant bent :) Kennelijk wil je gebruik maken van het aanbod, wees een vent, en betaal voor het spul. Zekers te weten dat je er meer plezier uit haalt.

19. shd

shd Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    een goed verdienend baantje (€25 per week).

Nou zo'n baan zoek ik ook nog, loop je helemaal binnen.

Maar zonder dollen, vrienden kunnen van elkaar accepteren als de een iets wel wil en de ander niet.

20. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    dan moet het spul waarvoor ik betaal wel goed spul zijn, anders betaal ik niet :cool:. dat is logisch (ssllt)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina