The Inquirer meldt dat het niet al te best gaat met de Xbox verkoop in Japan. Sinds de introductie, in februari dit jaar, zijn er 274.000 consoles verkocht. Niet echt weinig, maar nog steeds minder dan concurent Sony, die de afgelopen twee jaar tien miljoen Playstation 2 dozen over de Japanse balie wist te schuiven. Alhoewel Microsoft een flink aggresieve marketing toepast, heeft het nog een lange weg te gaan voordat de Xbox een echte tegenstander voor andere consoles wordt. Het probleem lijkt vooral te liggen aan het gebrek aan goede lokale ontwikkelaars, welke een killer-game zouden kunnen ontwikkelen voor op de Xbox. De Japanners zien veel liever een role-playing spel zoals Final Fantasy, dan een Blinx the Cat van Microsoft, aldus The Inquirer. Rond het jaar 2005 komt de Xbox 2 uit, waarschijnlijk snapt Microsoft dan wel dat een console niet staat of valt met een snelle graphics-chip of processor, maar dat het zaak is om de juiste games op jouw console te hebben draaien. Misschien dat het pas overgenomen softwarehuis Rare zo'n game zou kunnen ontwikkelen voor de Xbox, al denkt concurent Nintendo daar anders over. Bron: Tweakers + Inquirer
Japanners houden niet zo van rare actie. Terwijl Starfox (NGC) inde Vs 9.5 krijgt wordt de game in japan gedist door de pers....
wat balt mij Japan nou , het is allemaal wel leuk en aardig die cijfers maar mij gaat het om de mogelijkheid om te ngamen ...
tja als je niet houdt van Rpg's en van platform games dan maakt het inderdaad geen ruk uit of de xbox in Japan loopt.
Tuurlijk komen er veel goede platformers en rpg's uit japan maar er komen ook zat goede rpg's en platformers uit het westen bv: rayman,banjo kazooie,fable,morrowind.
Toch wel weer opvallend dat tweakers.net wel rapporteert over de tegenvallende resultaten en de wijzigingen ter voorkomen van kraken (allebei als negatief voorgesteld), maar niks schrijven over dat Live! live gaat en wat daar qua servers en hardware allemaal voor komt kijken (wat namelijk positief zou zijn). Anywayz bij deze dan: "250 Xbox Live servers, 4 data centers, and 12 gigabytes/second of bandwidth in support of Xbox Live are all ready to go!" http://xbox.ign.com/articles/372/372013p1.html
Ik denk dat het wel degelijk belangrijk is voor Microsoft (en ons) dat de Japanners de XBOX zouden aanschaffen. Waarom doen ze al die moeite dan?
mij niet.. nou de xbox is er al een tijdje en hier zijn toch nog steeds games te koop?!?!! ja nou dan...
het gaat echt downhill voor xbox in japan, dit bericht vanochtend gelezen: - Konami has removed Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty from their Xbox Japanese release list, Konami mentioned that if the hardware installed base for Xbox achieved a certain level, they will continue to publish game titles for the platform. Right now Konami will continue to publish Xbox game titles in North America and Europe. gelukkig voor ons dat Microsoft echt heel hard aan het werk is in europa en amerika, dat Rare is heel goed voor de publiciteit en er gaan ook, al zijn sommige tot begin volgend jaar vertraagd, heel wat goede spelletjes uit komen.
microsoft hard aan het werk voor de xbox in europa?? merk er hier niks van. juist in japan worden er miljoen uitgegeven aan marketing voor de xbox. alleen zijn die jappen niet te overtuigen.
Het is heel belangrijk dat de Xbox ook populair wordt in Japan. (Of zelfs in heel Asia).. Zelfs als we dan even vergeten dat Asia het mekka van de gamers is, zeggen de population stats voldoende: Er wonen 728,887,000 mensen in Europe Er wonen 828,774,000 mensen in de U.S. Er wonen 784,445,000 mensen in Africa Er wonen 30,393,000 mensen in Oceania (Australie, etc.) Er wonen 3,682,550,000 mensen in Asia Snel bekeken wonen er in Asia dus +/- 1,300,000,000 mensen meer dan in alle andere continenten bij elkaar.. Daarom is het zo belangrijk dat de Xbox ook in Asia goed loopt.. Daar wonen gewoonweg de meeste mensen.. De PS2 en GC is populair in alle continenten.. De Xbox is populair in alle continenten behalve Asia.. Dus de PS2 en GC zullen altijd een voorsprong houden als de Xbox niet populair gaat worden in Asia.. Check ook het taart grafiekje maar eens..
meer mensen in Asia Maar de koopkracht van 90% van de Aziaten (en Afrikanen) is vele malen geringer dan die van de gemiddelde Amerikaan of Europeaan. Hier kan vrijwel iedereen zich een spelconsole veroorloven (bij wijze van spreken). Er wonen ca. 1 miljard mensen in India, maar 98% leeft op het randje van (of heeft geen stroom). Dus absolute aantallen zeggen niets. Maar de Japanse markt zal wel belangrijk zijn. Gaat om aftroeven Sony op de thuismarkt, daar is het MS om te doen.
Daar had ik niet aan gedacht.. Je hebt absoluut gelijk.. Maar toch vindt ik de aantalen indrukwekkend.. Denk dat er meer mensen zijn in Asia die een console thuis hebben staan dan dat er Europeanen en Amerikanen zijn die een console thuis hebben staan..
Ja, maar als ze de japanse versie al niet uitbrengen, wie zegt dan dat ze hem wel helemaal gaan vertalen en PAL gaan maken voor ons. Een Japans spel dat niet in Japan maar wel in Europa uitkomt heb ik nog nooit meegemaakt.