NTSC-UK, 02-03-04 A massive boost in demand for console threatens to deplete stocks. Stocks of the GameCube console are almost depleted in the United States following strong demand through the Christmas period and the start of the New Year, according to Nintendo, which says it is working to bring in supplies from elsewhere. Around 50 per cent of retail stores in the USA have run out of stock of the console entirely, according to Nintendo spokesperson Perrin Kaplan, who told news agency Reuters that the company was now working to bring stock in from other territories and ensure that production in Japan was ramped up as high as possible. The stock problem comes after a few very strong months of sales for the GameCube, which began a spectacular sales recovery in the USA following a price cut to $99 last September. The console outsold its nearest rival, Microsoft's Xbox, for the majority of the fourth quarter of 2003, and has continued to sell strongly into 2004. According to Kaplan, sales of the GameCube hardware in January were up by 60 per cent year-on-year, while sales of software were up by 101 per cent. The situation contrasts sharply with events early last year, when Nintendo was forced to halt production of the GameCube temporarily in order to clear out mounting warehouse inventory of the console. Source - Gamesindustry.biz Inderdaad een vrij pikant nieuwsbericht aangezien het een tijdje allesbehalve voorspoedig verliep voor Nintendo in Amerika. Hoewel ik met zekerheid kan vaststellen dat de X-Box nog altijd de nummer 2 console is op het gebied van verkoopcijfers (in Amerika) is Nintendo bezig met een indrukwekkende inhaalrace en begint het zowaar fors in te lopen. Wellicht kan dit gunstig uitpakken voor de X-Box bezitters, Microsoft zal er nu echt aan gelegen zijn om de topgames binnen afzienbare tijd te publiceren. Een titel als Fable is al te lang vooruitgeschoven en kan de X-Box wat broodnodige lucht geven.
Hmmm ik heb zo'n voorgevoel dat de NGC de Xbox nog inhaald voor de zomer dit jaar.. Wat wil je voor zo'n prijs met een doelgroep die domweg iedere game spelen die ze goedkoop kunnen krijgen..;/
ik vindt gamecube eigenlijk helemaal niet zo goedkoop voor 100 euro ( het is maar een gc + 1 joystick ), dan mogen de gasten bij MS ook wel doen dan. dat inplaats van een xbox + games + 2 joystick 200 euro. maar het is gewoon afwachten.
Niet geheel nieuw nieuws. Vind het wel goedkoop hoor. Dalijk koop je een cube met spel erin voor 70 euro ofzo. En als je nagaat wat je het gebruikt. Xbox speel je veel mee, kijkt er films op enzo, dus is de 200 euro meer dan waard, in tegenstelling tot pc's die nog 10x zo duur als de cube zijn.
Beetje rare vergelijking, aangezien de Cube een tijd lang voor dezelfde prijs in de winkel lag. Nintendo moet de machine rendabel maken, daarom vind ik het ook zo netjes dat de prijs rond de 100 euro ligt. Een X-Box zou eigenlijk ook rond die prijs in de winkel moeten liggen, als een stukje klantenservice. Overigens moest je voor die DVD controller een aparte prijs betalen, dus zo goedkoop was die ingebouwde DVD speler niet (wat een schaamteloze uitmelkerij). Wat bedoelen ze eigenlijk met "bestemd voor een doelgroep die domweg iedere game speelt die ze goedkoop kunnen krijgen"? Is deze stelling niet inherent aan de gemiddelde consument? Inhaken op aanbiedingen? Ik zie niet in waarom je dit als iets negatiefs zou kunnen uitleggen. Volgens mij was het ook helemaal niet zo bedoeld, maar het lijkt me sterk dat alleen de Cube een soortgelijke doelgroep voor ogen heeft. Neem nou maar van mij aan dat de X-Box ook veel aanbiedingen in petto heeft.