telegraaf wat moet je ermee

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Johannus, 23 jul 2003.

1. Johannus

Johannus tom joh

Leuk Bevonden:
    2
    een paar dagen geleden verkeerde ik nog in de gelukkige situatie dat ik onder een parasol op een flink badlaken liggen heel veel 'moois' kon bekijken aan de spaanse costa... Natuurlijk hoord daar van tijd tot tijd een krantje bij die we dan van tijd tot tijd in de camping winkel kochten...

Nu wil je eens wat anders dan het duffe A&D wat je ouders (en jij dus ook) altijd lezen en koop je de telegraaf. Normaal gesproken lees ik deze nooit, maar er vielen me toch wel een paar, zowel lachewekende, bizarre en gewoon puur 'slechte' dingen op aan deze krant die me soms deden twijfelen of de krant zichzelf en uberhaupt wel serieus nam :p

Zo lees je in de woensdag/donderdag editie van vorige (op vakantie hou je geen data bij) een bericht dat gaat over: 'Doofstomme vrouw kijkt toe hoe doofstomme man verdrinkt' (of iets dergelijks) 'De vrouw probeerde uit allermacht voorbijgangers aan te klampen maar kon niemands aandacht trekken, uiteindelijk lukte het haar een voorbijganger aan te klampen die 112 belde. De brandweer wiste de man uit het water'.

In dezelfde krant een berichtje van 3 regels: 'Man verkracht vrouw': 'in blablablaba heeft een man een vrouw verkracht, hier na gooide hij haar in het water PUNT. (en geloof me, die punt was groter dan een normale telegraaf punt dus ze deden het PUUR om de humor van de PUNT... :p

Dan, vrijdag editie, voorkant: 'Pelbare Kiwi's' (tja harstikke boeiend.. wel grappig O-)

en natuurlijk kan een (vrij lachwekkend geschreven berichtje) over een meisje die haar vader en moeder ziet verdrinken, terwijl ze het zoonte waarvan de roeiboot in zee is omgeslagen proberen te redden, niet ontbreken.... het zoontje overleefde het :eek:

dit was een natuurlijk maar een kleine greep uit het geweldige nieuws dat deze krant brengt (persoonlijk ben ik ook niet geweldig gedient van een, op z'n kop hangende robbie williams op de voorkan :{ etc. etc.) Maar ik vraag me toch af of zoiets zich nog een 'krant' mag noemen of beter het echte nieuws (wat er ergens verborgen ook nog wel instaat) kan vergeten en een 'dag tijdschrift' ofzoiets kan worden...

verder, vooral zo doorgaan jongens van de telegraaf O-)

2. Mike

Mike Curaçao

Leuk Bevonden:
    3
    De Telegraaf brengt het nieuws inderdaad op een spectaculaire manier om mensen het nieuws op een presenteerblaadje aanbieden en het leesbaar en leuk maken voor iedereen. Het is een echte sensatiekrant. Als je het nieuws liever droog en serieus wilt lezen dan moet je een krant als het Algemeen Dagblad of het NRC Handelsblad pakken.

Een beetje variatie mag er wel wezen... :) Ik lees eigenlijk nooit de krant, alleen de Spits als ik moet treinen.

3. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Jaja dus volgens jou is dat geen nieuws? Alleen de slechte en serieuse dingen zijn nieuws?

Persoonlijk heb ik de Telegraaf al 2 jaar en hij bevalt me meer dan prima. We hadden hier eerst de Volkskrant maar daar werd ik echt gek van.. alleen maar linkse propeganda en dom saai nieuws zonder plaatjes etc. Telegraaf spreekt mij veel meer aan, ze hebben ten eerste gewoon nieuws dat iedereen ook heeft. Maar daar tussen staan gewoon leuke berichtjes die je niet overal leest. Ik hoeft niet te weten dat de president van oeganda een politieke machtsstrijd heeft. Ik ben veel meer geinteresseerd in bijvoorbeeld die vrouw waarvan de rolstoel wordt gestolen of die dief die struikeld en bewusteloos valt.

Het is net als het journaal en hart van nederland. het journaal vind ik niks aan, maar hart van nederland vind ik leuk. Daar hebben ze normaal nieuws, en gewoon nieuws over brugers die hier wonen. Dat vind ik leuk. Je ziet dat die andere programma's ook steeds meer humor en normale berichten gaan plaatsen, omdat mensen dat gewoon leuker vinden om te zien dan die serieuse zooi.

Ik vind de telegraaf heel cool. Kan natuurlijk beter en dat prive stuk mag eruit van mij, maar voor de rest leest het leuker dan de volkskrant, AD of het Parool.

4. Mike

Mike Curaçao

Leuk Bevonden:
    3
    Toevallig ben ik net Hart van Nederland weer aan het kijken, maar ik hou zelf ook van sensatie en sluit me verder helemaal aan bij de mening van Jordi. :)

5. Johannus

Johannus tom joh

Leuk Bevonden:
    2
    Ja, natuurlijk zijn dat soort verdrinken wel nieuws maar op een andere schaal vind ik. Als een grieks gezin in griekenland is verdronken hoef ik dat niet bij buitenlands nieuws te lezen.. maak dan een rubriek: humoristische berichten ofzo :p... Wel vind ik het gewoon goed dat al die berichten zo'n lekker droog karakter hebben.

En dat Prive stuk vind ik af en toe ook nog wel lache, al moet het natuurlijk niet een te grote plaats in gaan nemen. (maar het staat er toch ook alleen vrijdag in dacht?) Soms is lezen over de grappig dikke zoon van Rita Corita die (omdat hij oa. geen koffie meer dronk) 100 kilo is afgevallen best grappig :eek:

6. Mike

Mike Curaçao

Leuk Bevonden:
    3
    Moved --> Actualiteiten

Iedereen mag aan deze discussie deelnemen. :cool:

7. Wendy

Wendy Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Sorry hoor maar ik vind de Telegraaf maar dom. Nieuws (wat dus belangrijk is) moet serieus gebracht worden anders kan je het niet belangrijk opvatten. Ik kijk liever gewoon het nieuws op de televisie en laat de krant voornamelijk voor wat het is of neem een kijkje in de volkskrant:)

8. Johannus

Johannus tom joh

Leuk Bevonden:
    2
    en ik maar zoeken in de greenmile |:- waar is m'n tread gebleven :p

9. Eckie

Eckie Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Re: Re: telegraaf wat moet je ermee

Hij geeft 3 voorbeelden over artikelen waar mensen dood gaan, dus dit is een argument van niets. Die dingen zijn slecht en serieus.
    Jij bent zó paranoïde dat je overál linkse propaganda in ziet...
    Koop dan de Story. In een krant hoort nieuws. (En nee, iemand die bewusteloos flikkert noem ik geen nieuws, dat gebeurt tig keer per jaar.)
    Dat noemt men commercie. De publieke zenders dreigen ten onder te gaan doordat er soaps onder de titel 'nieuws' worden gebracht. Ik vind het triest. Als ik wil weten wat er in de wereld gebeurt kijk ik het nieuws, als ik iets leuks wil zien kijk ik een comedy.
    Mjah ik ben persoonlijk nogal fan van het wetenschaps-deel van de volkskrant en dat vind ik ook lekker lezen. Niet leuk misschien, maar daar pak ik dan weer een boek voor. Ik vind het wel intressant, en daar is een krant mijn inziens voor.

10. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Hart van Nederland is al helemaal erg.
    "Familie Blablabla helemaal van de kaart na het overlijden van hun kat Tommie."
    Werkelijk, is dat nou landelijk nieuws, dat hoef ik toch niet te weten.|:-

Nieuws moet serieus zijn, anders koop je maar een roddelblaadje.

11. Eckie

Eckie Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Dat is wel érg serieus hoor The Matrix! Ik ben meer het volgende gewend:

"De Familie van Rooij kreeg vanmiddag de schrik van hun leven. Hun kat Tommie was overleden. Het arme beest was een dag eerder om het leven gekomen door een aanrijding. Buiten deze ongelukkige gebeurtenis kwamen zij er vanmiddag achter dat de naam van hun o-zo-geliefde huisdier in de rouwadvertentie in het plaatselijke telegraaf-tijdschrift met een 'y' was geschreven, in plaats van met 'i-e'. De van Rooij's overwegen een kort geding aan te spannen.

...

En dan nu Piet Paulusma, met het weer."

:cool:

12. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Re: Re: telegraaf wat moet je ermee

Dát verklaart ook direct jouw vreemd wereld perspectief ;) Heb vorig jaar ook de Telegraaf 'moeten' kopen op vakantie bij gebrek aan beters, en wil er mn reet nog niet mee afvegen :{

13. coolnhl

coolnhl Heads UP!

Leuk Bevonden:
    0
    je kont afvegen }:]

14. Johannus

Johannus tom joh

Leuk Bevonden:
    2
    Het nieuws wat in de telegraaf komt is volgens mij gewoon wat het overgrote deel (of iig een heeel groot deel) van Nederland wil lezen. Dat betekent dus geen serieuze shit, maar dingen waar de mensen om kunnen lachen... soort omdat het leven al kut genoeg is misschien (voor sommige mensen :{ ) . Ze verleggen de 'belangrijkgraad' gewoon een stukje en bekijken het vanuit een ander oogpunt: Hoe kunnen we de mensen blij maken en stiekem toch een beetje op de hoogte houden van de situatie in de wereld, zodat ze nog wel een mening kunnen vormen en niet als domme, kakelende kippen overal met mee lullen. (die mening is dan helaas compleet hetzelfde is als de mening van het gros van de bevolking)
    pffff hoe ik me niet kan ergeren aan mensen die doodleuk mee lullen over bv. hoe de aanslag op pim fortijn eigenlijk een zware aanslag op de democratie was en dat het nooit meer goed gaat komen in ons voorheenzo onschuldige lande :confused: baaaah

Zo is nieuws entertainment geworden in plaats van informatie. Volgens mij is dit fout....

15. Mike

Mike Curaçao

Leuk Bevonden:
    3
    Je legt het precies goed uit, maar alleen geef ik je geen gelijk wat je stelling betreft. Het nieuws wordt op een leuke manier gebracht, maar dat betekent niet dat het nieuws niet overkomt. Ik weet wel degelijk wat er gebeurt en kijk heus wel tussen het 'leuke' door zodat het echte nieuws bloot komt te liggen.

Ik denk dat De Telegraaf het dus gewoon op een slimme manier heeft aangepakt.

16. Johannus

Johannus tom joh

Leuk Bevonden:
    2
    en stel dat je dan net de pagina met het hoofd van de zoon van Rita Corita hebt (die 330 kilo weegt of woog :p) gadver.. zijn hoofd is mijn poep nog niet waard :p

17. Johannus

Johannus tom joh

Leuk Bevonden:
    2
    jah, voor veel mensen is de telegraaf waarschijnlijk een uitkomst.. ik zou ook best een telegraaf abo willen (voor erbij ofzo als ik later rijk ben :{ ) Al was het alleen maar om me af en toe compleet kapot te lachen :p

18. the master

the master On Live I am thebest

Leuk Bevonden:
    0
    net over hart van nederland dat noem je toch geen nieuws vb ik zat een keer te kijken (tv stond nog aan) hoorde ik het nieuws vrouw ontmoete vriendinnnen weer na 60 jaar ofzo is dat boeiend nieuws om heel nederland te vertellen nee ik dacht het niet

19. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Re: Re: Re: telegraaf wat moet je ermee

Als je leest wat hij schrijft dan zal het je MISSCHIEN opvallen dat hij probeerd te vertellen dat die items niet echt nieuwswaarde hebben en/of grappig over worden gebracht ofzo. Bij dat laatste mijn fout maar zelfs daarin heeft ie geen gelijk.

En dat baseer je op? Misschien moet je de Volkskrant eens goed lezen. Ik heb de Volkskrant zelf toch ook gelezen en ik werd er echt fucking misselijk van. Maarja dat jij nou al zo geïndoctrineerd bent dat je het niet eens ziet kan ik ook niks aan doen

Laat me je even vertellen wat een zogenaamde Krant is:

krant (de ~, ~en)
    1 regelmatig verschijnend blad in groot formaat met nieuws, opinie, advertenties, enz. => courant, gazet, nieuwsblad
    2 de onderneming die een nieuwsblad uitgeeft

Een krant is dus een blad met nieuws erin. Dat het jou niks interesseert dat er iemand bewusteloos flikkert vind ik ok. Ik lees liever nieuws wat leuk en minder leuk is. Zo lees ik bijvoorbeeld de serieuze dingen en lees ik daarna iets wat weer leuk/grappig is. Waarom zou een objectieve krant die niet melden? Is dat geen nieuws dan? Is het geen nieuws dat er bijvoorbeeld een auto met een baby erin staat en dat een agent ze bevrijd?

Als het nou zo was dat er in de telegraaf geen belangrijk nieuws stond ok, maar al het belangrijke nieuws dat er in de wereld leeft staat er gewoon in. Het verschil is dat ze er in de andere kranten uren over praten terwijl de telegraaf alles een beetje kort en bondig houdt en de rest verplaatst over andere pagina's. Zo weet ik dus gewoon snel wat er aan de hand is en leest het lekker weg. Ik weet dus bijvoorbeeld wat er allemaal is gebeurd, maar ik weet ook dat er bijna een kind is verdronken ofzo. Ik wil namelijk ook weten wat er in Nederland gebeurd en wat er leeft onder de mensen.

De story en de prive lees je trouwens voor roddels en niet voor nieuws maarja.

Is hun eigen domme schuld he? De publieke omroepen zijn gewoon te koppig om uberhaupt te willen veranderen. Ze voelde zich eerst juist beter dan al die "roddel" programma's, maar nu schijten ze ineens in hun broek omdat mensen toch liever wel naar iets vrolijkers kijken. Mensen kijken schijnbaar liever naar een paar vrolijke presentatoren die fris het nieuws brengen afgewisseld met andere items die mensen boeien. Ik vind het hartstikke goed dat er eens mensen in het nieuws zijn die je normaal nooit op het nieuws zult zien. Bijvoorbeeld een oud mannetje dat 1000 km gaat afleggen voor een goed doel ofzo, denkt maar niet dat je dat ooit bij de publieke omroep had gezien.

Voor het dagelijkse nieuws kijk ik altijd naar het RTL nieuws en daarna voor binnenlands nieuws naar hart van Nederland. gewoon lekker burgerlijk ipv dat elitaire gedoe.

In de Telegraaf staat ook een wetenschapsdeel hoor, en daar staan ook leuke ontdekkingen. Dat jij liever saai leest en jezelf dwingt om iets te lezen wat eigenlijk niet leuk leest moet je zelf weten. Ik wordt liever geïnformeerd door een krant die lekker kan schrijven en me ook aan het lezen houdt. Een krant is voor mij een middel om het nieuws voor de dag te weten zowel binnen als buitenland. Ik weet niet waarom je een verwijzing maakt dat de Telegraaf niet interessant is, maar er staat toch echt hetzelfde grote nieuws in hoor. Dat ze de grootste krant zijn is niet voor niks, ik ben blij dat er nog steeds veel mensen zijn die de dag willen starten met een lekkere krant waarvan ze niet meteen depressief en geïndoctrineerd worden.

20. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Hart van Nederland trekt nog steeds miljoenen kijkers.
    Hart van Nederland wil zeggen dat er alleen maar binnenlands nieuws is. Ik vind het nogmaals geweldig dat er ook eens gewone burgers die iets speciaals doen in het zonnetje worden gezet of dat je die ziet. En kennelijk boeit het meer mensen want er zijn nog steeds velen mensen die het kijken.

Deel Deze Pagina