Telegroef bashed de xbox weer eens

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door tipex, 23 apr 2002.

1. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    http://www.telegraaf.nl/imail/teksten/imail.microsoft.eur.xbox.staat.html

AMSTERDAM - Denderende actie, een 3D fantasiewereld, magie en duivelse wezens. Dat zijn de ingrediënten die de nieuwe cd-rom game Dungeon Siege (€45) tot een succes moeten maken. Microsoft lanceerde deze role playing game waarin veel kunstmatige intelligentie zit, afgelopen vrijdag. Maar door voorintekeningen staat het spel al in de Dutch Interactive Charts van deze week.

Dungeon Siege blinkt uit door grafische techniek.

Toch nog een succesje dus voor Microsoft die moeite heeft om toe te geven dat de verkoop van de Xbox zwaar tegenvalt. De softwarefabrikant zag geen andere manier om het tij te keren dan een forse prijsverlaging. De niksbox zoals critici het apparaat noemen, kost nu €299 in plaats van €479. De veel beter verkopende PlayStation2 kost momenteel €317. Als Sony haar prijzen eveneens verlaagt, hebben we een prijsoorlog. Op 3 mei komt de GameCube in Europa uit.

In reactie op Microsoft verlaagde Nintendo de introductieprijs van €269 naar €219. Deze nieuwe spelcomputer wordt een geduchte concurrent van de Xbox. Nintendo heeft net als PlayStation een trouwe schare aanhangers, een gegeven dat Microsoft lijkt te hebben onderschat. Anders dan bij besturingssystemen hebben consumenten bij spelcomputers een ruime keuze. Ook imago speelt een belangrijke rol. Sony had bijvoorbeeld moeite gsm's aan jongeren te verkopen. Een mobieltje 'moet' een Nokia zijn, zo vindt de schoolgaande jeugd. Sony staat voor walkman of PlayStation. Hetzelfde geldt ook een beetje voor Microsoft. Dat merk wordt geassocieerd met traag startende besturingssystemen en niet direct met flitsende games. Microsoft is zelf erg overtuigd van de games die onder haar controle worden uitgebracht. Grafisch zijn ze OK. Maar de gameplay is bij enkele titels onder de maat.

Transworld Surf is moeilijk speelbaar. Om de haverklap vlieg je van de surfplank en word je op het strand teruggeslagen. Dan moet je 'een half uur' peddelen om weer op de ideale golf te komen. Alles duurt zo lang dat je in die tijd bijna een compleet besturingssysteem kunt opstarten. De Xbox-versie Onimusha begint met een flitsend introductiefilmpje, maar vervolgens ontrolt zich een vechtspel zoals we dat kennen van PS2. Simpson's RoadRage is het oude spel van de Dreamcast voorzien van een Xbox plakkertje en de familie Simpson.

Met Dungeon Siege (pc) toont Microsoft aan wel het nodige te kunnen. Een nieuwe engine en geavanceerde grafische technieken zorgen ervoor dat een dynamische 3D-wereld wordt gegenereerd, zonder dat laadpauzes nodig zijn. Daarin kan de speler zich zonder wachttijden van de ene naar de andere locatie begeven, wat het spelverloop ten goede komt. Continue actie is mogelijk.

En actie, het vechten met monsters en andere tegenstanders, staat centraal in de game. Maar anders dan bij schietspelletjes zit er ook een 'verhaal' in dit soort games. Bovendien spelen karaktereigenschappen een rol. De speler kan die overigens geheel naar diens persoonlijke voorkeur aanpassen. Vrijwel ieder aspect van het spel is zelf te wijzigen. En dat is leuk. Hufters kunnen nog gemener worden gemaakt, magiërs nog wonderlijker. Spelers kunnen hun eigen unieke fantasiewerelden opbouwen, compleet met personages, spreuken, kerkers en gebieden. Bij Dungeon Siege zijn de spelfiguren gemakkelijk te besturen, zonder extra keuzeschermen en opties door te hoeven lopen.

2. Pre-Doxium

Pre-Doxium Zalazar LM

Leuk Bevonden:
    1
    het zijn ook een stelletje K*nkerlijers ook nergens zie ik het succes van halo staan=(

3. djbokkeman

djbokkeman Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    want een nEUk... Zeker een paar pleestation fans ingestuurd.

4. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    'niksbox wordt die genoemd door critici', lol ? Zijn er serieuze games critici in NL dan? Die durfen de Xbox echt geen niksbox te noemen want dan krijgen ze mooi geen games meer op gestuurd :+

En dan gaat die over transworld surf praten pfffff dat is geen eens een topgame..

5. killabee

killabee Brute Force

Leuk Bevonden:
    0
    ik snap dat nooit. die mensen weten er nooit ene fuck van en dan gaan ze er een artikel over in de krant schrijven.

echt zeer zielig vind ik het.
    en dan pakken ze ook nog eens het slechtste(vind ik) spel eruit en daarmee vergelijken ze het imago van de xbox.

als ze nou halo pakken of pgr of rsc. maar nee hoor.

stelletje zeikers

6. Pre-Doxium

Pre-Doxium Zalazar LM

Leuk Bevonden:
    1
    zoals ik al zij (sorry vvor mijn taalgebruik nu iets netter) TERINGLIJERS=(

7. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De Xbox-versie Onimusha begint met een flitsend introductiefilmpje, maar vervolgens ontrolt zich een vechtspel zoals we dat kennen van PS2.

Hmmmz zou het daarom ook hetzelfde heeten?!?!?!?!

Transworld Surf is moeilijk speelbaar. Om de haverklap vlieg je van de surfplank en word je op het strand teruggeslagen. Dan moet je 'een half uur' peddelen om weer op de ideale golf te komen. Alles duurt zo lang dat je in die tijd bijna een compleet besturingssysteem kunt opstarten.

Druk eens op 'Y'? Dan komt er een jetski die je naar de juiste golf brengt? En dat opstarten van een besturingssysteem is weer een steek onderwater.

Simpson's RoadRage is het oude spel van de Dreamcast voorzien van een Xbox plakkertje en de familie Simpson.

Laat dat spel nou ook uitkomen op de gamecube, zucht....

8. Spaarpot

Spaarpot Surfdude

Leuk Bevonden:
    0
    Ik neem die Telegraaf dombo's al een hele tijd niet meer serieus :mad: , ze weten niet eens waar ze het over hebben.

Stelletje *@#)*#@ =(

9. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Simpsons Road Rage is, sorry dat ik het zeg EA, gewoon n slecht uitgewerkte crazy taxi.. Ik denk dat we de Telegraaf eens moeten wijzen op hun onprofessionaliteit..

10. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb ze net al even gemaild, niet dat ik er ooit een reactie op ga krijgen maar goed.

11. Rinus

Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Gewoon die meel-box vol laten lopen daar,die bovenstaande reply van tipex gewoon door blijven melen!
    :D.

Journalisten horen objectief te blijven en zich van juiste informatie te voorzien, als je dan de handleiding niet doorleest en de tijd niet neemt om je verdiepen in het onderwerp!
    We hoeven niet alles te pikken, laat ze de Xbox eerst een eerlijke kans geven, dan praten we verder.:mad:

12. TheOne2000

TheOne2000 Oldschool Xboxer

Leuk Bevonden:
    0
    Die "journalist" (lees eikel) heeft zeker te weten een doordepleestadion thuis staan en heeft een paar enorme oogkleppen op die gozert moet per direct ontslagen worden volgens mij mag je als "journalist niet partydig zijn :D

13. De Maki

De Maki Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    pfff... lekker objectief stuk zeg ]:-

Werkelijk te triest voor woorden, om de inkoppertjes van stal te moeten halen om de X-Box af te zeiken. What the hell heeft een besturingssysteem te maken met X-Box!?! =( Bovendien moeten die lui eindelijk eens inzien dat M$ ook echt wel goeie producten kan maken, kijk bijvoorbeeld naar Windows XP. Prima besturingssysteem.

Ook zwaar triest dat de "journalist" niet de moeite heeft genomen om het over de top-games te hebben. Als een artikel over Sony wordt geschreven, gaan ze toch ook niet zitten zeiken over alle bagger gamez die er voor de PS2 zijn uitgekomen!

Noujah, de Telegraaf bevestigd iig wel weer mijn mening over die krant: :r

14. BounceMeister

BounceMeister Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Ja, en wie de Telegraaf leest is toch al niet zo slim, dus het is weer een duidelijke bevestiging over wat voor krant het is!
    Pleepapier! Echt altijd verhalen erin zetten in "Story", "Prive" of "Weekend" stijl. Alles net even zo opschrijven dat het interessanter lijkt. En domme mensen vinden dat leuk. Kunnen we niet even allemaal gaan mailen naar de Telegraaf? Maar dan wel op een nette manier met duidelijke argumenten?

Ik ga eens kijken!

15. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Lijkt me een goed plan, ik heb ze al gemeeld maar misschien dat als meer mensen het doen het meer indruk maakt? En inderdaad geen scheldkanonades sturen maar met goeie argumenten komen. Of verwijs ze naar deze link

16. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De link naar het artikel is verwijderd :pP Hoera, de link is ook niet meer te vinden in het overzicht van de laatste 48 uur, mooi zo!

Alleen rechtstreekse link werkt nog

17. CyberPunk

CyberPunk XBW Elite member

Leuk Bevonden:
    0
    In de nieuwe Power unlimited staat er ook een artikel over..
    Ze geven ons gelijk en niet de Telegraaf..
    En welke oetlul gelooft nou zo'n een recensie uit de krant,
    je kan beter ons geloven...
    De Xbox roeleert gewoon, punt uit.

18. DesVixel

DesVixel New Member

Leuk Bevonden:
    0
    ah ik ben niet de enige die een boos brief gaat mailen, ik ga zo'n boze mail sturen dat ze er van gaan schrikken, let maar op!

19. CyberPunk

CyberPunk XBW Elite member

Leuk Bevonden:
    0
    Een Virusbrief!!
    Whahahaahwwhawhhahaha!!!!!
    Beter van wel!!!

20. Jaxcellent

Jaxcellent Jyaku

Leuk Bevonden:
    0
    weet je wat het is?

je kan er lang of kort over praten, maar de telegraaf is gewoon een boner krant,

heb je ooit wel eens die stukjes gelezen van hoe heet die nerd nou, ummm oja Alex Roos of zo, wat is dat een verschrikkelijke debiel zeg, haha ongeloofelijk:)

ach de telegraaf was toch ook altijd aan het zijken over de dreamcast

en Nixbox? dat is dus echt BS,

cya,

Deel Deze Pagina