Televisie Probleem

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Shadow89, 10 nov 2003.

1. Shadow89

Shadow89 Shadow

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een tijdje geleden kabel internet gekregen. Nadat een monteur van het kabelbedrijf de kabel en de modem enz. heeft aangesloten, is het beeld op Nederland 1, Nederland 2 en Nederland 3 vaag. Wie weet hoe dat komt? En hoe kan ik dit verhelpen?

Vast bedankt.

2. dan1701

dan1701 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    bel of stuur een mailtje naar je kabelbedrijf die weten het vast op te lossen!

3. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Kan zijn omdat je kabel naar moden en vandaar uit gesplitst wordt naar tv de oorzaak is. Dat was bij mij ook zo met oude kabelmodem.

4. Shadow89

Shadow89 Shadow

Leuk Bevonden:
    0
    We hebben 3 tv's en 1 daarvan doet het niet goed. Denk niet dat het uitmaakt, maar het is de TV waarop de Xbox is aangesloten.

Laatst bewerkt: 10 nov 2003
  5. Kane

Kane Xcusses voor de post

Leuk Bevonden:
    2
    probeer de zenders opnieuw in te stellen? denk niet dat dat helpt maar toch :)

6. De Maki

De Maki Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb je de XBox aangesloten op internet voor XBox Live?

Als dit het geval is, zou ik eens proberen om de UTP kabel uit je XBox te halen om te controleren of de storing ontstaat door de internetverbinding.

Heb je zelf kabelinternet aangelegd of is er een monteur geweest die heel het zaakje heeft aangesloten? Als je het zelf hebt gedaan heb je toen ook de coax kabel opnieuw moeten strippen? Het kan namelijk gebeuren dat er een kleine beschadiging aan de coax kabel is ontstaan. Als dit zo is, zul je 'm opnieuw moeten strippen.
    Verder kan het al dan niet geaard zijn van de wandcontactdoos voor je internetaansluiting ook van invloed zijn op het signaal.

Als een monteur het hele zaakje heeft geinstalleerd, moet je enkel controleren of het probleem zich ook voordoet als je de XBox losgekoppeld hebt. Als dit het geval is direct contact opnemen met je provider en zorgen dat zij dit kostenloos komen repareren.

Suc6 :)

7. Shadow89

Shadow89 Shadow

Leuk Bevonden:
    0
    @ De Maki:

Mijn Xbox is (nog) niet aangesloten op internet.
    Een monteur heeft alles gedaan.
    Ik geloof niet dat het helpt als je de Xbox losmaakt, maar ik ga het nu even proberen.
    Edit: Het heeft geen zin om de Xbox los te maken van de TV.

Laatst bewerkt: 10 nov 2003
  8. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Het kan een geval van signaal verlies zijn.
    Dat er 3 TV's op 1 aansluiting zitten.

Probeer het eens met een signaal versterker.
    Verkrijgbaar bij de betere Doe-Het-Zelf zaak.

9. Shadow89

Shadow89 Shadow

Leuk Bevonden:
    0
    Ok, bedankt voor alle tips.

Deel Deze Pagina