TFT beeldscherm van aldi...goede koop??

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door xbox-control, 2 jun 2003.

1. xbox-control

xbox-control i'm a splintercell

Leuk Bevonden:
    0
    hallo!! vanaf woensdag dan heeft de aldi deze TFT schermen in de aanbieding:

TFT plat kleuren-beeldscherm

19 inch

• Aktiv sxga lcd
    • geïntegreerde stereo luidsprekers
    • incl. aansluitkabels
    • zichtbare beelddiagonaal: 48.2 cm.
    • beeldresolutie: 1.280 x 1.024
    • horizontale zichthoek: 170 graden
    • vertikale zichthoek: 170 graden
    • on screen display in 7 talen
    • stralingsarm volgens norm TCO99
    • gewicht: ca. 8.2 kg.

per stuk
    629.-
    plaatje:

ik heb geen verstand van die dingen,dus daarom vraag ik het hier maar ff.

goede koop.......... of duurkoop??

graag jullie meningen:):p

2. ITNL

ITNL Guest

is wel zeeeeer goedkoop voor een 19" tft schermpje. hmmm moet ik ook halen misschien.

3. xbox-control

Leuk Bevonden:
    0
    je pakt m niet voor m'n neus weg he:eek: :+

zijn de specs een beetje goed:confused:?

4. live4xbox

live4xbox EmexUnliesjt

Leuk Bevonden:
    0
    voor xbox of wat?:confused:

5. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    8.2 kilogram, wow!

6. berry moeskops

berry moeskops MIJN CORRADO VR6

Leuk Bevonden:
    0
    cool

De aldi heeft meestal wel goede kwaliteit en is vet goedkoop!!!
    Ik heb al een paar keer daar wat gekocht (computer en scanner) goede kwaliteit!!!

7. Spaarpot

Spaarpot Surfdude

Leuk Bevonden:
    0
    vaak heeft de Aldi best goede aanbiedingen :)
    Het ziet erop zich wel goed uit, alleen staat er niet bij wat voor merk het is, er staat wel wat maar dan kan ik niet lezen.

8. Ik zou het doen als ik zoveel geld had.......

9. Kevin15

Kevin15 Xbox lover!!!

Leuk Bevonden:
    0
    Aktiv is het merk *geeft klap in het gezicht* even opletten he! ander moet je de hoek in! ;)

10. xbox-control

Leuk Bevonden:
    0

ik zal es proberen achter het merk te komen......

edit: het isvan het merk"Medion".

"geeft kevin15 een klap in zijn gezicht":D

Laatst bewerkt: 2 jun 2003
  11. Spaarpot

Spaarpot Surfdude

Leuk Bevonden:
    0
    lol... geef Kevin 15 twee klappen in tha face }:]

Zal binnekort wel is kijken wat ut is :)

12. Tommy Vercetti

Tommy Vercetti Mister V

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou eerst eens de reactietijd (in milli-seconden) van de cellen achterhalen, hoe lager hoe beter, de meeste TFT-schermen hebben tegenwoordig wel een reactietijd van 25ms, ik geloof dat Samsung er eentje heeft met een reactietijd van net iets onder de 25ms, en Nec heeft er één met een reactietijd van 16ms.

Dus hoe lager de reactietijd des te ''vlotter'' reageert het beeld. TFT-monitoren stonden er vroeger nog al om bekend dat ze bij de wat sneller bewegende applicaties (games) last kregen van ''ghosting'' en dat is niet fijn. ;)

13. Johannus

Johannus tom joh

Leuk Bevonden:
    2
    nope, en welke refresrate het ding aan kan staat er ook niet bij...

14. xbox-control

Leuk Bevonden:
    0
    *zoekt uitgebreide spec list*

15. Tommy Vercetti

Tommy Vercetti Mister V

Leuk Bevonden:
    0
    Refreshrates zijn bij TFT-schermen niet van toepassing. Het beeld wordt niet ververst, want de pixels zijn aan of uit.

16. xbox-control

Leuk Bevonden:
    0
    het enige wat ik heb gevonden was een ander type beeldscherm van medion:'-(

17" met een reactiesnelheid van 20 ms. voor 399 eu

kan ik er natuurlijk niet vanuit gaan dat het beeldscherm wat ik bedoel dat ook heeft.:{ ....maar wel een grote kans dus dat het wel goed zit met de reactiesnelheid:)

morgen weet ik het zeker:+

17. Spaarpot

Spaarpot Surfdude

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb hier nog wat algemene info gevonden over een TFT scherm :)
    --------------------------------------------------------------------------
    Pixels
    Een van de problemen met de pixels is dat (met name goedkopere) schermen meestal een of meer dode pixels hebben. Elke fabrikant hanteert zijn eigen criteria aangaande de acceptabele hoeveelheid dode pixels. Wie zich aan de onderkant van de markt begeeft, op zoek naar een LCD-scherm kunnen we maar een ding aan raden: bekijk de schermen voordat u ze koopt. Een dode pixel in een hoekje maakt niet uit, maar jarenlang aan kijken tegen een groepje van twee of meerdere pixels, midden in het scherm kan met de dag irritanter worden.

Je ontdekt dode pixels door nauwkeurig over het scherm te gaan, eventueel er met een vinger overheen te gaan. Een verkoper kan het sneller zien, hij zal niet zo snel durven jokken.

Maximale kijkhoek
    De maximale kijkhoek (viewing angle) is de hoek waaronder het scherm nog te lezen is. Wie de pc gebruikt als multimedia apparaat, en onderuitgezakt met meer personen tegelijk een DVD wil bekijken, wil graag een zo groot mogelijke viewing angle, terwijl een kantoorwerker juist baat kan hebben bij een veel kleinere kijkhoek vanwege privacy. De kijkhoek wordt gemeten in graden.

Reactietijd
    Een van de meest besproken, en meest geadverteerde specificaties is de reactietijd (response time) van een monitor. Reactietijd wordt gemeten in miliseconden (ms). De pixels hebben namelijk enige tijd nodig om geactiveerd te worden, en gedeactiveerd te worden door de eerder besproken transistors.

Zowel de rise-time als de fall-down time worden door de fabrikant weergegeven, maar de fall-down time, de tijd die het duurt voor een pixel om weer 'uit te gaan' is belangrijk. Hoe korter de reactietijd hoe beter, en hoe duurder de monitor. Wie louter kantoorapplicaties draait, zal genoegen kunnen nemen met een wat hogere responsetijd.

Om een indicatie te geven: budgetschermen hebben een reactietijd van rond de 50 ms of zelfs meer. Samsung was midden vorig jaar een van de eerste fabrikanten met een 16 ms reactietijd, sinds dien zijn er al veel meer fabrikanten die aankondigingen hebben gedaan voor een 16ms scherm of al op de markt hebben gebracht.

Wie aan videobewerking doet, graag een 3D-game speelt of DVD's wil bekijken, moet het zoeken in een scherm met een responsetijd van 20 ms of lager. Voor gamers is de responsetijd de allerbelangrijkste specificatie om naar te kijken. Een scherm met een responsetijd van minder dan 35 ms is absoluut onbruikbaar omdat er dan 'ghosting' optreedt: het scherm is dan te langzaam om de afzonderlijke beeldjes weer te geven, en het wordt een soort mistig geheel van door elkaar geklutste beelden.

Bron: http://www.planet.nl/planet/show/id=74392/contentid=372497/sc=eded88

18. Alex V

Alex V V RACING

Leuk Bevonden:
    1
    aldi is wel te vertrouwen in die dingen, ze kopen meestal goede onderdelen op in grote hoeveelheden waardoor ze ze wel relatief goedkoop kunnen aanbieden. Prima ding lijkt me, zeker voor die prijs...

19. Lorre

Lorre Brrrrrrrrmmm

Leuk Bevonden:
    0
    jij verdiend ook een klap in het gezicht!

Ik weet ut niet hoor... 629 euro is wel heel weinig voor een 19 inch TFT scherm...verdacht weinig...

zelf vind ik 19 inch te veel, een 17 inch TFT vind ik al ruim groot en met een 15 incher zou ik ook a blij zijn
    je gaat toch ook niet op een meter afstand zitten van een tv met 50 cm diagonaal?

*bouwt feestje: 400 posts8) *

20. Nicotjeh.

Nicotjeh. Guest

Mijne:[​IMG]

Koste:665 euro!

Damn! ik heb een 16 inch en is duurder dan die grotere maarja
    meschien verschil in kwalitiet

Deel Deze Pagina