TFT-monitor

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Darkwing, 6 mrt 2003.

1. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Ik ben van plan binnenkort een TFT-monitor aan te schaffen. Gewoon een 15", 17" is me gewoon te duur. Maar nou is mijn vraag: wat is een beetje een goeie? En niet al te duur natuurlijk, maximum ongeveer 450 euro. Ik had m'n oog al laten vallen op de Samsung Syncmaster 151s :

Volledige specificaties:

Beeldbuisformaat : 15 Inch
    Soort Scherm : TFT
    Maximum resolutie : 1024x768 Dpi
    Aansluiting : VGA
    Dot-pitch : 0,297 mm
    Zichtbare beeldbuis maat : -
    Ingebouwde speakers : Nee
    Vermogen ingebouwde speaker : -
    Verversingsgr. bij 1024x768 : -

Hij kost € 399,-

Iemand ervaringen met dit type? Hij spreekt mij persoonlijk vooral aan omdat ik er personeelskorting op kan krijgen, dat scheelt me toch weer 50 euro :9

En nog een vraagje: ik hoor regelmatig dat een tft-scherm voor het spelen van spellen niet geschikt zou zijn. Is dat nou wel zo? Wie kan dit bevestigen of juist ontkrachten?

2. XboxruleZ

XboxruleZ Xtraordinary

Leuk Bevonden:
    1
    Ik kan t bevestigen:p T speelt kut, omdat t gewoon te langzaam gaat, en je kunt er niet van de zijkant inkijken want dan zie je gewoon niks. Ik weet niet of deze problemen tegenwoordig al opgelost zijn. Ik vind dat t net zoiets is als een snelle FPS spelen met een draadloze muis... dat werkt ook niet

3. frankx

frankx The Old Guy

Leuk Bevonden:
    21
    ik heb de 171s van samsung een 17" tft. Dat bevalt me uitstekend.

Games gaan ook prima

4. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Re: Re: TFT-monitor

Dat je er niet vanaf de zijkanten op kan kijken is alleen bij - inmiddels alweer achterhaalde - LCD monitoren. Huidige TFT-monitoren hebben een kijkhoek die goed genoeg is om het beeld vanuit bijna elke positie goed te bekijken. Dus daar ben ik niet zo bang voor. Het ging mij idd meer om het feit dat TFT-schermen nogal eens "trager" zijn dan CRT-monitoren, ik weet alleen niet of dat nu al beter is, en of echt hinderlijk is.

5. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Ja die is ook erg strak, is in principe het grote broertje van de 151s :)

Alleen hij is zo gruwelijk duur, 650 euro, dat vind ik met 250 euro duurder een net iets te groot prijsverschil voor 2 inchjes meer...

6. Flamingo

Flamingo ********************

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb een 17" van het merk NEOVO ofziets..... Maar idd de kijkhoek is wel wat verbeterd maar ik weet ook niet hoe jullie achter de pc zitten maar ik heb 't beelscherm altijd recht voor me.
    Bij mijn TFT'tje kun je beter (als je van de zijkant wil kijken) aan de linkerkant kijken dan aan de rechterkant.

En wat ik bij TFT alleen merk aan de games is dat bij iets wat ver is afgebeeld allemaal van die blokjes in beeld komen. Wat ik in een ander topic al zei heb ik een demo gedownload van een vliegspel IL2 ofzo. Maar in dat spel heb ik als ik uit dat raampje keek allemaal van die witte blokjes in het water en op het land. En ik weet zeker dat dat niet van het spel is want een kameraad van mij heeft een normaal scherm en die had er geen last van.

Dus Je kunt het bij sommige spellen wel merken, maar zoals het monsterspel C&C Generals kan ik niks merken of ik nou een TFT heb of niet.......

Edit : ff een fototje bij gezocht,

En de specificaties:

Panel Size 17" (430mm)
    Brightness 230cd/m2 (Typical)
    Contrast Ratio 300:1 (Typical)
    Neo V Technology No
    Viewing Angle (H/V) 100° / 80°(Minimum)
    Display Resolution SXGA 1280 x 1024
    Input Signal Analog
    Response Time 15ms / 35ms (Typical)
    Net Dimension 420 x 413 x 172mm
    (16.5" x 16.3" x 6.8")
    Net Weight 4.9Kg (10.8lb)

Laatst bewerkt: 6 mrt 2003
  7. PONKX

PONKX New Member

Leuk Bevonden:
    1
    Hey eendje, Samsung Syncmaster is zeker weten op het moment de beste keus. Trouwens, dat van de zijkant niet zien, das bullshit (sorry voor degene die dat aanvoerde), maar dat is gewoon echt een oude opmerking. Als het nou 5 jaar terug was geweest, ala, maar nu?!? Nee de Samsung is zeker weten een goeie keus, maar ff een vraagje, ga je er mee grafisch designen? Het schijnt namelijk met TFT ontzettend k*t te gaan.

-edit- Xboxrulz, of hoe je ook heten mag, wil je niet dingen gaan uitkramen waar je niet zeker van bent. FPS spelen juist ontzettend goed met een draadloze muis, vooral de huidige. Ik heb de Logitech MX700 (:9) op de beurs gekocht en werkt uitstekend, nog nooit zo tevreden geweest met een muis. Absoluut geweldig, gaat 1,5 week mee, 2 uur opladen......ik zie het probleem niet. En games spelen op tft gaan absoluut niet traag! Daar kan ik over meepraten :D

8. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    Voor geen goud dat ik de komende tijd een TF monitor aanschaf.

M'n ouders hebben deze fout gemaakt, en OMFG DAMN wat zijn die schermen lelijk qua inhoud. Het uiterlijk ziet er gewoon vet uit, maar als ik op het scherm zelf kijk, BAH. De muis beweegt vaag, zo lijkt het alsof ie een tail heeft (wat je ook kunt instellen bij muis opties, je weet wel) Dan kloppen de kleuren amper, sommige zijn te fel, andere te donker... 't lijkt alsof ze met brightness & contrast hebben zitten fokken, en het is niet meer recht te krijgen. Dan heb je nog eens de kans op dooie pixels, en heb je de kans dat er geen garantie op zit waneer ze binnen de maten vallen.
    Mijn enigste voordeel wat ik kan noemen is dat het zo smal is.

M'n ouders hebben voor een philips scherm 15" in design kleurtjes (zilver met zwart) een dikke 1200,- euro betaalt, met 3 dooie pixels. Dan zeggen ze nog dat 15" TFT gelijk staat aan 17" Normaal, klopt ook voor geen meter. Zelf heb ik een 17" en dat scheelt nogal wat centimeters met een 15" TFT hoor.
    Als je dan nog eens naar de prijs verhouding gaat kijken: Heb ik liever een 19" normaal voor een kleine 400,- euro als een 15" TFT voor 1000,-

Ik wacht nog ff met een nieuw beeldscherm halen totdat plasma schermen te betalen zijn...

9. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Hehe, ik hoor het al: een hoop tegenstrijdige verhalen :)

Dooie pixels ben ik niet bang voor, ik verkoop de samsung schermen zelf, en ik heb nog nooit klanten terug gehad die erover klaagden. Echt veel 3d-bewerking doe ik ook niet aan, en qua games speel ik het meeste op m'n Xbox, alleen af en toe een strategie spel (C&C Generals!), of zoiets als GTA speel ik nu nog op de PC, en ik wil wel dat dat een beetje vloeiend blijft lopen.

Ik denk toch dat ik het bij de Samsung 151s houdt, en die toch maar ga kopen.

Trouwens, nog een voordeel van m'n werk: desnoods neem ik hem gewoon een tijdje op proef, en mocht ie niet bevallen, kan ik hem altijd nog terugbrengen :D

10. PONKX

PONKX New Member

Leuk Bevonden:
    1
    Looool, naaaaais. Regel is ook 1 voor mij 8)

Naja, alvast veel plezier ermee :D

11. Nicotjeh.

Nicotjeh. Guest

Ik heb zelf een liyame 16 inch
    heel mooi beeld mocht ook wel voor die 643 euro

Paar pics van de mijne

Laatst bewerkt door een moderator: 7 mrt 2003
  12. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Liyame? Volgens mij bedoel je Ilyama.

Ziet er zeker leuk uit, maar ik vind hem een beetje aan de prijzige kant... valt een beetje buiten m'n budget.

13. Nicotjeh.

Nicotjeh. Guest

Ja begrijp ik die dingen zijn ook duur

14. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Jongens, allemaal bedankt voor jullie reacties, ik ben overtuigd, het wordt toch de Samsung 151s!

Moet morgen werken, denk dat ik me heel erg in moet houden om hem dan niet gelijk mee te nemen :) wil eigenlijk nog heel ff wachten, omdat ik nu net genoeg geld heb om hem te betalen, maar dan voor de rest van de maand geen geld heb voor leuke dingen (Xbox Live en zo) :)

* Plundert spaarrekening :9 *

15. PONKX

PONKX New Member

Leuk Bevonden:
    1
    Hey eend, :p, j/k Darkwing. Over een maand ofsjo komen de nieuwe series uit van de samsung, zoiets hoorde ik. Misschien is het verstandig om je nog 1 maandje in te houden, ik kan me zo voorstelllen dat dat echt moeilijk gaat worden, maar het is voor jouw bestwil. Deste goedkoper namelijk de samsung 151s wordt. Hij staat nu al namelijk geruime tijd voor die prijs, dus misschien een idee voor jou :D

16. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Kom je nou mee aanzetten, heb hem net gekocht! :eek: :)

Nouja, als het echt zoveel scheelt, ruil ik hem tegen die tijd zo weer om :D

Maar damn, wat een verschil met die ouwe monitor: zoveel helderder en strakker.... echt super!

* Kwijlt * :9

17. TRGXtreme

TRGXtreme Xbox Addict!

Leuk Bevonden:
    0
    TFT is in kwaliteit toch slechter als een CRT (in een redelijke prijsklasse)....vooral voor bewegende beelden is CRT een stuk beter....

Maarja als je toch graag een plat scherm wilt zou ik gewoon een TFT nemen...als je toch niet al teveel spellen speelt. Mn zussie heeft er ook een en die doet het prima....verwacht alleen niet teveel want het is toch prijzig en je gaat er in kwaliteit (in het algemeen) toch op achteruit....

En de specificaties zijn vaak niet echt van belang....gewoon ALTIJD in een winkel kijken naar showmoddellen want er zit echt heel veel verschil in ook al zijn de specificaties hetzelfde....

18. Romius

Romius Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nouja, ff voor de duidelijkheid, TFT=LCD

En die vertraging is nagenoeg weggewerkt, kijk maar naar de Hitachi CML174SXW, 16 ms responsetijd, werkt prima voor games dus.

19. ICT-Boy

ICT-Boy Vinc

Leuk Bevonden:
    0
    met een tft monitor moet je alles op de maximale resolutie spelen anders wordt het beeld vervormt want het zijn losse pixels waar ligt op schijnt, daarom moet je ook controleren bij de aankoop of alle pixels heel zijn is dit niet zo moet je een nieuwe vragen want die pixel word niet verlicht en zie je dus een zwarte pixel in je beeld

20. doOpY

doOpY Appel de Pappel

Leuk Bevonden:
    0
    Er is ook een tft scherm speciaal voor games op te spelen heb alleen geen idee hoe die heet (wil ik wel weten als iemand dit weet ) Schijnt heel erg goed te werken voor alle types games maar dan issie niet voor andere grafische dingen weggelgd denk ik :{

Deel Deze Pagina