1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

The Elder scrolls IV: Oblivion [Deel 9]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Bonbridge, 23 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chaos

    Chaos Simsalabim

    Berichten:
    2.138
    Leuk Bevonden:
    0
    Wellicht al ergens gezegd hier, maar er is blijkbaar toch nieuws over een GOTY versie van Oblivion. \o/

    Hoewel ik de LE al heb (uitgespeeld), ga ik hem wellicht toch halen voor de uitbreidingen, want 30 euro voor een download weiger ik. |:-

    http://www.gamefaqs.com/console/xbox360/data/941875.html
     
  2. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Ik zit nog in het begin van het spel en heb me aangesloten bij de Thieves Guild. Heb een buste gejat voor Armand Christophe en dat wijf genaaid door dat beeld bij haar in d'r kast te zetten. Alleen nu komt die Armand nooit meer naar de plek waar ik hem altijd ontmoette... Wat moet ik doen?

    Er is ook een blauwe pijl bij de gevangenis buiten Imperial City, maar daar kan ik niks mee :confused:
     
  3. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Een blauwe pijl is een marker die jezelf geplaatst hebt. ;) Waarschijnlijk heb je perongeluk in 't Map scherm een keer op X gedrukt. Dan plaats je een marker. Die marker kan je verwijderen door weer X in te drukken, en dan Remove Marker te kiezen. ;)
     
  4. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    En waar is Armand? :9

    Heb 'm al gevonden. Hij stond in z'n blote togus te wachten met z'n torch... De stumperd.
     
    Laatst bewerkt: 14 aug 2007
  5. (Smart)ass

    (Smart)ass Active Member

    Berichten:
    2.084
    Leuk Bevonden:
    0
    dat staat ie toch altijd?
     
  6. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Hij stond op een andere plek. Aan de andere kant van de muur en een stuk verderop. En in z'n nakie...
     
  7. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.811
    Ik zat vanmiddag zo erg in de game, ik zat in de grot op vampierenjacht. Kijkend naar m'n beeld als ik een vampier afslacht of ik niet besmet ben geraakt met die vampiershit. Echt ik zat helemaal erin, opeens doet m'n moeder m'n kamerduur open en ik schrok me rot! wtf! :lol:

    ( Toch goed dat de vakantie bijna afgelopen is, teveel gegamed xD )
     
  8. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.054
    Leuk Bevonden:
    4.705
    Dat had ik ook toen ik de game voor het eerst speelde. Ik vond persoonlijk de intro van de game wel het mooiste, alleen zijn de stukken met de koning wel erg kort. Ik hoop zo zwaar dat iemand als Spielberg of Jackson wat ziet in een mogelijke film. ;):)
     
  9. haaske

    haaske Active Member

    Berichten:
    66
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb de 4 bieken van mythic down en nu moet ik de boeken goed bestuderen om meer te weten te komen ofzo iets.
    ik heb de boeken al doorgenomen maar ik vind niks :confused::'-(
    wat moet ik nu doen? :):
     
  10. (Smart)ass

    (Smart)ass Active Member

    Berichten:
    2.084
    Leuk Bevonden:
    0
    hocus pocus blablabla,

    het 1ste woord of 1ste lettter, van elke bladzijde, zal onthulllen wat gij het meest zoekt, ofzo iets,

    maar als je het niet vind, ga dan naar die hagedis, in die mages guild torentje in de imperial city
     
  11. Ashavan

    Ashavan Guest

    Als dat de 4 mythic dawn boekwerkjes zijn moet je naar de argonian in de Arcane University zijn. Ze zit meteen in de eerste hal op zo'n bankje.
     
  12. (Smart)ass

    (Smart)ass Active Member

    Berichten:
    2.084
    Leuk Bevonden:
    0
    of, je onravelt het mysterie zelf!!!
     
  13. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Jezus, ik ben Kvatch ingegaan om Martin te redden maar ik krijg het niet voor elkaar om die achterlijke beesten (3 normale goblin's en een soort beest met een dinosauruskop) af te maken zodat ik Martin en z'n groepje meekrijg.

    Wat moet ik in hemelsnaam doen? 8) Ik kom zo niet verder in het spel want ik heb ook geen flauw idee hoe ik die Oblivion-gate moet sluiten :x
     
  14. (Smart)ass

    (Smart)ass Active Member

    Berichten:
    2.084
    Leuk Bevonden:
    0
    je vemoord gewoon die beestjes, laat die soldaten ook een hoop werk doen, en niet alles zelf,

    anders zet je de moelijkheids graad lager

    oh, je hebt die gate ook nog niet voor de poort gesloten?? je moet gewoon erin gaan, je gaat naar de hoogste toren, en daar kan je de sigil stone eruit halen, maar je kan ook gewoon de cursur volgen op je kompas, en kaart

    ( dus in de oblivion gate gaan)
     
    Laatst bewerkt: 18 aug 2007
  15. Ashavan

    Ashavan Guest

    Smartass zei het merendeels als, maar toch...

    Als je bij Kvatch aan komt heb je onderaan een klein tentenkamp. Vervolgens zeggen zei dat Martin elders is en ga je de berg op. Daar ontmoet je wat soldaten die moeite hebben met de Oblivion Gate. Jij moet die gate in om hem te sluiten.

    Ik adviseer hier regelmatig even op de Map te kijken. Slacht alles buiten af, maar kijk uit voor wat simpele traps. Ga elke toren in voor loot, maar je eindbestemming is in de centrale en meest grote toren die er is. Deze moet je helemaal naar boven beklimmen. Onderweg heb je niet echt veel gevechten, maar bovenin wordt je besprongen door Daedra ipv scamps e.d. Je kan lekkere loot vinden zo.

    Bovenin de toren zie je dan een grote lichtstraal welk in verbinding staat met een steen. Deze pak je er uit en je eindigt vanzelf weer buiten de Gate welk zich sluit. Je praat weer met de soldaten en krijgt te horen dat Martin in het kasteel is.

    Je gaat met hen naar binnen en maakt het hele binnen plein leeg van alles wat beweegt. Vervolgens loop je het kasteel in en kom je een lading vluchtelingen tegen waaronder Martin. Je kan hem vragen nu met je mee te gaan aangezien er geen gevaren meer aanwezig zijn zoals de beesten en de Gate. Of je besluit de soldaten nog een handje te helpen om de rest van Castle Kvatch te reinigen. Je krijgt op het einde een handige cuirass welk je voorlopig kan gebruiken. In dat geval zal Martin met de andere vluchtelingen naar het tentenkamp beneden aan de berg gaan en wacht daar op je.

    Als je nog steeds moeite hebt met vechten zet de moeilijkheidsgraad nog iets naar beneden tot je door hebt hoe je wel moet vechten heheh. Meestal sla ik een paar keer met me wapen en loop dan een stap weg en ga er dan weer op in. Onthoud dat je Fatigue (de groene balk) gebruikt voor kracht. Dus als die balk laag is dan deel je geen krachtige meppen meer uit. Zorg dat je niet rent tijdens het vechten en zorg dat je goed mikt zodat je geen Fatique verspeelt. Je kan veel snelle korte slagen uitdelen, welk genoeg zou moeten zijn voor deze beestjes, of je neemt een afstand en houdt de mepknop ingedrukt tot je mannetje springt en met al zijn kracht slaat om zo het beestje in 1-3 klappen neer te halen. Kijk anders een filmpjes op Youtube om te zien hoe mensen vechten.

    http://www.youtube.com/watch?v=SgqYzcdGB6o
    Dit was ik in het begin op de PC dus kun je zien hoe slecht het was. Maar het wordt beter. Zeker aangezien het op de x360 makkelijker mikken is. Tegenwoordig gebruik ik me schild nog steeds zelden tot nooit en sla door die van de ander heen hehe
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 aug 2007
  16. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    't Is al gelukt. Bedankt :)

    Heb inderdaad gewoon de moeilijkheidsgraad wat naar beneden gescrollt en toen was het geen kunst meer om die wezens af te slachten. Ben inmiddels al weer een stuk verder.

    Fantastisch spel zeg. Episch _O_
     
  17. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.054
    Leuk Bevonden:
    4.705
    Als Peter Jackson of Steven Spielberg deze game nou zouden verfilmen? Met Viggo Mortensen als de Held, en Sean Bean als Martin. En Patrick Stewart als de Koning Uriel Septim VII. Pas helemaal perfect, net als hun stemmen voor de game, op Viggo na dan. ;):)
     
  18. Ashavan

    Ashavan Guest

    Zou niet weten waar te beginnen wat te filmen. De hele guild quests of de main quests of de deadra quest.... Een serie zou betere zijn :D
     
  19. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.054
    Leuk Bevonden:
    4.705
    De guilds moeten ook geen centrale rol spelen, maar slechts in woorden en locaties voorkomen en meer niet. Het gaat om de storyline, en die was kort maar krachtig. Het verhaal was gewoon goed, genoeg materiaal voor zo'n 2,5 tot 3,5 uur zitwerk in de bioscoop. ;):)
     
  20. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.811
    Zou inderdaad ongelofelijk vet zijn, vooral de battle of de great gate maar dan met veel meer deadra's en guirds van heel Tamriel! En Gray Fox die je ziet in de film :)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina