1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Multi] The Elder Scrolls V: Skyrim [Remastered]

Discussie in 'Games' gestart door Yellow 13, 11 jan 2013.

  1. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Lol, Witcher 3 is een game ontworpen voor de current gen in 2015 en Skyrim een game voor de vorige gen uit 2011. Dan si het niet heel gek toch?
    Het is een remaster he, dan is een oude game met een oude engine met wat nieuwe textures.
     
  2. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.902
    Leuk Bevonden:
    3.281
    En hij gaat ook nog een PS4 Pro patch krijgen dus dan zal die er nog beter uitzien.
     
  3. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Skyrim blijft een mooie game, vooral gemod. En ik denk dat de remastered versie er heel redelijk uit ziet, zeker voor zo'n oude titel. Vergeet niet dat de scope gigantisch is in deze game. Best knap gemaakt. Ik ben onderhand 350 uur ofzo bezig (wel inclusief alle expansions) en er nog niet klaar mee. En het spel boeit voldoende om toch steeds weer verder te gaan.

    Wanneer je Skyrim de eerste keer hebt gemist is deze remaster *de* reden om hem eindelijk op te pakken.
     
  4. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.421
     
  5. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
    Mua, neem bijvoorbeeld Red Dead Redemption, die is ouder dan Skyrim maar grafisch zeker een stuk beter uitgewerkt. (The Witcher 2 stamt ook uit die tijd maar is niet volledig open-werld, al blaast die Skyrim wel compleet weg!)
    Skyrim op de releasedag gekocht voor de 360, maar vond die game vanaf de eerste minuut al bijzonder lelijk, en clunky. :D

    Hele ontwerp stijl van Bethesda games vind ik altijd zo ouderwets overkomen, zelfs in Fallout 4 is dit nog steeds het geval. Veel 'copy-paste' werk qua objecten, indoorlocaties waar je engtevrees krijgt en als geheel oogt het gewoon allemaal vrij kaal. Zeg maar gerust een beetje levenloos.
    Helaas brengt die remaster daar in mijn ogen ook weinig tot geen verbetering in voor wat ik zo kan zien in de video's. (mods die zaken opnieuw hebben ontworpen/toevoegen tel ik even niet mee)

    Snap dan ook niet dat mensen zo enthousiast kunnen worden van een remaster als deze...

    Al moet ik er wel bij zeggen dat ik die hele remaster hype van tegenwoordig sowieso niet helemaal snap, pure geldklopperij naar mijn mening. |:-
     
  6. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Ze hadden ook beter een Oblivion remaster kunnen doen. Die game speel ik tenminste na 10 jaar nog... als die BC word ooit. :+
     
  7. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Skyrim op de 360 draaide ook voor geen meter. Zelfde op de PS3. Denk dat de remastered versie wel een behoorlijk verschil laat zien t.o.v. die versie. Degene die hem 1080p/60fps gemod op de PC draaien hebben er minder aan. Gemod is dit nog steeds een top game. Bijna elk facet aan Skyrim (niet alleen de graphics dus) kan worden gewijzigd.

    Over RDR: relatief lege wereld, vandaar dat het waarschijnlijk toen een betere indruk maakte. Die game draaide gewoon beter.
     
  8. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.902
    Leuk Bevonden:
    3.281
  9. SoleSurvivorN7

    SoleSurvivorN7 Active Member

    Berichten:
    1.802
    Leuk Bevonden:
    222
    Niet? Ik kan me nog herinneren dat die best goed liep. Na een tijdje als je saves te groot werden dan wilde die nog weleens haperen, maar het was niet zo erg als met Fallout New Vegas. Die game bleef maar freezen op de Xbox 360.

    Heb er toch wel weer zin hoor. Lekker weer door die wereld lopen en daarbij eindelijk de DLC spelen want erg genoeg heb ik die nog steeds niet gespeeld:confused: Maarja eerst eens tijd gaan zoeken aangezien ik voorlopig nog druk ben met The Witcher 3. Ben nu pas bij Velen en wil tot zover het mogelijk is alles doen in de game. En daarbij wil ik als Fallout 4 een complete edition krijgt ook nog ermee verder gaan. Lastig als RPG's je favoriete genre iso_O
     
  10. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Damn, dat gaat je *veel* tijd kosten haha. Witcher 3 complete, Fallout 4 complete en Skyrim complete... ik gok op zo'n slordige 750 - 1000 u gaming bij elkaar opgeteld! :D

    Wat vind je eigenlijk van Fallout 4? Twijfel nog of ik die ooit ga spelen, puur gebaseerd op wat ik heb gehoord en gezien. Fallout 4 is minder "RPG" t.o.v. deel 3? Misschien speel ik die titel ook wel gemod. Juist Skyrim Requiem gaf mij zo ontzettend het old-skool RPG gevoel in Skyrim. Precies wat deze game nodig had IMO.

     
  11. SoleSurvivorN7

    SoleSurvivorN7 Active Member

    Berichten:
    1.802
    Leuk Bevonden:
    222
    Ik vind het gewoon heerlijk om dat bij dit soort games te doen. Lekker je tijd nemen met exploren, quests en je character. Helaas zijn deze games daardoor heel tijdrovend ja=(

    Fallout 4 was best tof hoor, maar ik blijf Fallout 3 de betere vinden. Die game had echt iets magisch voor mij waardoor ik helemaal verslaafd werd aan die game. Ik wil Fallout 4 wel weer oppakken, maar het is nu niet zo dat ik helemaal gek word omdat ik de game op dit moment niet kan spelen. Bij Fallout 3 had ik dat wel. Die heb ik echt tegen de 100x gespeeld (Xbox 360 en PC) Fallout 4 voelt gewoon meer als een shooter en ik mis bepaalde dingen ook van Fallout 3. Fallout 3 had bijvoorbeeldnog skills (Repair, Barter, Smaal Guns etc etc) en kon je nog echt verschillende characters spelen, omdat je niet oneindig kon levellen zoals bij Fallout 4.
     
  12. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Ik zou jou Requiem op de PC adviseren voor Skyrim. Volgens mij helemaal jouw ding. Wel erg lastig in het begin, omdat je karakter als een complete loser begint.
     
  13. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Wat maakt deze game bijvoorbeeld zo lang speelbaar?
     
  14. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Man, toch wel weer zin in deze game hoor. Ik ga hem zeker vrijdag kopen. Ik heb echt weer zin in een game waar je op een avond drie uurtjes of meer gaat dwalen in de prachtige gebieden met mooie muziek. Lekker van de mainquest afstappen en grotten verkennen, steden zoeken en veel looten. Heb destijds Skyrim nooit uitgespeeld, zowel qua main story als side-quests en guilds. Ik was denk op 2/10'de ofzo. Alleen maar beter want nu begin ik zo goed als fresh met deze remaster inclusief DLC. :)
     
    Tyrant en Lijpe Mocro vinden dit leuk.
  15. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Ik hoef alleen maar te weten of de laadschermen op de Xbox One zijn verbeterd. Ik heb de game ook op de PC gespeeld en dat was fantastisch, dus hoop ik wel dat het ook verbeterd is op de One. Ik ga niet uit van PC prestaties, maar wel beter dan op de 360 hopelijk.
     
  16. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Je bedoelt dat mensen 300+ uren met deze game bezig zijn? Ik denk niet dat het zozeer door het goede verhaal komt (wat niet zo is), of de geweldig omschreven quests (wat ook niet zo is), het gaat simpelweg om het verkennen van een mooie, sfeervolle en uitgebreide wereld met uiteenlopende gebieden (van het koude noorden tot de loofbossen in het zuiden). Je loopt op een pad en je ontdekt een wolvengrot half verscholen achter de bomen. Blijkt daarachter nog een diepere dungeon te liggen vol met darkelves en spinnen. Of je verkent een meer met een ontzettend vredig uiterlijk (tjirpende vogels en kwakende kikkers inbegrepen) en dan bots je ineens tegen een luik verstopt onder bladeren in het midden op een eiland. Het luik leidt tot een kelder vol met smokkelwaar en ondood gevaar... Een mysterieus ogende ruïne op een hoge berg, een reus die vee leidt naar een slachtritueel en toevallig je pad kruist...

    De quests zijn gewoon een excuus om de wereld te gaan verkennen en die wereld is best knap in elkaar gedraaid. Misschien deed The Witcher 3 dit nog wel beter (moet ik ook nog doen), maar Skyrim is toch echt wel een stukje ouder en doet het nog steeds behoorlijk knap.
     
    Martijnn vindt dit leuk.
  17. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.421


    Mods voor One (dus ook PS4?). Alternate Start is een vette mod. Ben je er klaar mee steeds vanilla Skyrim als gevangene in Helgen te starten? Start met deze mod als een warlock's slaafje, stamkroeg bezoeker, soldaat in het leger, beroofd en voor dood achter gelaten of gewoon in Raven Rock etc etc.
     
  18. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.421


    Kijk eens tussen 13:00-15:00. Belichting van de wereld ziet er ontzettend sfeervol uit. Ook zichtbaar direct in het begin en vanaf 20:00 (trip naar Bleakfalls Barrow). Modellen NPC zijn wel typisch Bethesda basic. Algemene indruk: geen current gen graphics, maar Skyrim heeft zijn momenten. Hoe minder NPCs/hoe meer natuur, hoe beter de engine tot zijn recht komt. Je kunt ook een *stuk* verder kijken in deze versie. Geen gekloot met de framerate (PS3 ellende). Kijk vanaf 37:00 voor het eerste draken gevecht.
     
  19. ageQned

    ageQned Active Member

    Berichten:
    2.193
    Leuk Bevonden:
    732
    Dit is mijn laatste aankoop van dit jaar. Toevallig was de game overigens gister avond verzonden dus verwacht hem vandaag binnen te krijgen.
     
  20. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Ik zou weleens een lijst met alle mods voor de console versie willen zien. Misschien dat we ze hier kunnen raten.
     

Deel Deze Pagina