1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Multi] The Elder Scrolls V: Skyrim [Remastered]

Discussie in 'Games' gestart door Yellow 13, 11 jan 2013.

  1. Yerewn

    Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

    Berichten:
    2.600
    Leuk Bevonden:
    8.657
    Ook maar de remastered gekocht in de aanbieding. Laadtijden zijn gelukkig minder dan destijds op mn 360. Net de DB afgerond en nu de thievesguild aan het doen. Die muziek tijdens een drakengevecht blijft episch.
     
  2. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Ja, tot die muziek niet meer klinkt en die kut draken in eens voor je neus, of vlak achter je, opduiken. Dat kom je nog wel tegen. Heb dit al zeker een x of 10 gehad. Niet leuk als je aan het reizen bent. :+
     
  3. Yerewn

    Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

    Berichten:
    2.600
    Leuk Bevonden:
    8.657
  4. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Gisteren één of ander kut gevecht gehad in een dungeon niet ver van Falkreath. Moest 3 soorten urnen vinden met bloed, die dumpen in een schaal en wachten tot de geest in de dungeon een lich zou oproepen. Jezus, die doet damage zeg. Ging dus ook een keer dood met mijn 1 handed warrior instelling. Wel lekkere loot. Overigens bewaar ik die maskers nooit, kwam gold te kort na dikke investeringen in mijn eerste gebouwde huis.

    Overigens mijn mods even aangepast en gekeken wat voor nieuwe mods ik er voor een mod playtrough bij wilde hebben. Aanrader is niet voor de mod met alternatieve startplekken te kiezen, die is nogal bugged. Vind het zelf ook erg lastig kiezen welke mods te nemen, evenals het zoeken, maar dat is ook iets waar je een complete aparte speelsessie voor moet nemen. Er is best veel keuze in mods.

    Zo meteen gewoon verder gaan en kijken of ik nog wat dungeons kan clearen voor de lunch. :9
     
    White Hawk vindt dit leuk.
  5. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    Mooi spel, maar dat hele gedoe met die Draken verslaan vind ik totaal niet fijn werken, combat systeem moet echt eens aan gewerkt worden, wat vinden mensen van Oblivion in verhouding met Skyrim, sommige vinden Oblivion de betere RPG, maar Skyrim de betere Game, Oblivion vond ik echt Super, Skyrim vond ik qua mainquesten iets minder leuk in den beginnen, maar dat is wel vaker met andere Games ;)
     
  6. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Qua MQ is Oblivion overduidelijk beter en beter uitgelegd ook. SQ vind ik Oblivion ook beter in, zeker als mensen zich de SQ herinneren waarin je in een schilderij verdwijnt. Qua wereld vind ik alleen de buitenwereld van Oblivion beter, maar dat had te maken omdat je veel meer herhaling ziet in grotten in Oblivion dan in Skyrim. Qua NPC's vond ik de variatie in Oblivion beter dan in Skyrim. Ik word in Skyrim nog altijd gestoord van de hoeveelheid Draugr die in de game zitten.

    Als ik grote hoeveelheden ijszombies wil, ga ik wel Game of Thrones kijken. Qua combat zijn zowel Oblivion als Skyrim erg onhandig, maar Oblivion t.o.v. Skyrim doet het imo wel een stuk simpeler en minder onhandig. Ik haat Skyrim overigens ook voor het feit dat je bij sommige kills een soort van cutscene te zien krijgt, wat de gameplay enorm vertraagd imo. Als ik dan toch een cijfer moet geven, dan zou ik Skyrim een 8/10 geven, maar Oblivion zeker een 9/10.
     
    MaxxRaptor vindt dit leuk.
  7. Yerewn

    Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

    Berichten:
    2.600
    Leuk Bevonden:
    8.657
    Zo Skyrim ook weer platinum. Handig dat je nu skills legendary kan maken, 2 keer sneak gereset en daardoor lvl 50 redelijk snel gehaald. Uninstallen maar en door naar wat nieuws.

    Wel mazzel gehad want 1 van mn daedric weapons geglitched maar had er toch nog genoeg voor de oblivion walker
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  8. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Zelf ook een skill naar 15 terug gezet, one handed was dat, omdat ik met de andere heal.

    Inmiddels ook de no stone unturned quest klaar, waar je 24 stenen voor The Thieves Guild moet verzamelen. Je activeert die quest alleen maar als je er eentje gevonden hebt. Daarna een guide gebruikt, quest afgerond en de quest erna gedaan. Ik moest toen nog één of andere kroon vinden. Die lag diep in een grot vol falmer en andere ongedierte. Kolere, erg vaak dood gegaan, maar uiteindelijk met een flinke sprint gehaald. Je moet erg goed voorbereid zijn als je die 24 stenen binnen hebt, de quest en grot erna mag je zowat wel level 50 voor zijn met de nodige skills en perks op 100.

    De beloning is echter meer dan prima, waar je wel even voor moet werken, maar dan heb je ook iets permanents. :+
    Je krijgt gewoon een permanente buff waarbij je altijd waardevolle stenen vind in urnen o.a. Erg handig als je geen zin hebt om je inventory vol te gooien met zware loot. Heb al een hele lading stenen bij me en mijn inventory zit nog lang niet vol, waardoor ik in principe elke handelaar in Skyrim bij af kan gaan om te verkopen en redelijk snel rijk kan worden. Moet die 100K gold achievement namelijk ook nog. Vette beloning voor een verschrikkelijke kut quest. :+
     
  9. Yerewn

    Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

    Berichten:
    2.600
    Leuk Bevonden:
    8.657
    Na dat ik 2 ton aan goud had heb ik alle urnen overgeslagen, heb maar 1 huis nodig, potions heb ik nog genoeg, en arrows zijn niet zo duur.
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  10. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Voor de achievements heb ik o.a. die uitbreiding Hearthfire gedaan. Bij 1 huis geprobeerd alles erin te pleuren wat kon, toen op herinrichten gedrukt. Ziet er nu prima uit, maar ik heb inderdaad ook maar één huis nodig, die in Whiterun waar mijn bodyguard/oppas en mijn adoptiedochter ook zijn.

    Maar goed, voor het bouwen van een huis is het wel handig tenminste 25 K septims te hebben. Het meeste wat ik tot nu toe bij me droeg was 40K, daar heb ik het huis in Solitude van gekocht en ingericht omdat daar ook zo'n steen in lag voor die quest.

    Ben niet echt van plan om nog meer huizen te kopen, heb er nu drie, Whiterun, Solitude en mijn eigen gebouwde vlakbij Falkreath. Is wel leuk om er zelf één te bouwen, maar neemt veel tijd, resources in beslag.

    Ik ben van plan mijn rijkdom wel op te bouwen en ervoor te zorgen dat ik genoeg septims heb om permanent veel te kunnen uitgeven aan alles wat ik wil.

    Heb trouwens nog wel een vraagje: Je krijgt zo nu en dan als Dragonborn van een koerier een briefje voor een nieuw word of power die je kunt gaan zoeken. Houd die koerier nog wel eens op met briefjes geven van die onbekende afzender? Ben vooral benieuwd of ik degene die die briefjes laat brengen ooit nog eens ga ontmoeten als ik bijvoorbeeld alle words of power van alle shouts uit de base game heb.
     
  11. Yerewn

    Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

    Berichten:
    2.600
    Leuk Bevonden:
    8.657
    Volgens mij gewoon een manier om je te vertellen waar die shouts zijn, heb niet het idee dat er echt een questline achter zit.
     
  12. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Door mijn vakantie niet eerder op kunnen reageren, maar bedankt nog.

    Had trouwens voor mijn vakantie al de quest van die stenen van Berenziah gedaan. Enorm kut sommige plekken waar die stenen liggen, maar de quest die erna komt en uiteindelijk de beloning geeft is nog kutter. Je moet dan een grot in in de buurt van Riften. Die zit zo overvol van falmer mages en noem het allemaal maar, dat je volgens mij wel bijna level 50 mag zijn met alles op 100 om er goed door te komen. Enorm zware tegenstand krijg je in die follow up quest.

    De beloning daarentegen is vet, ook al moet je er nog wel voor werken. Je krijgt namelijk een soort van permanente buff waardoor je in urnen en dergelijke altijd waardevolle diamanten en andere edelstenen vind. Die 100K gold achievement zou je in theorie in no time binnen kunnen hebben, als je alle handelaren weet te vinden en speech op 100 hebt en natuurlijk geïnvesteerd hebt in de handelaren.

    Buff is ook bedoeld om vies rijk te worden, zodat je geen zware waardevolle wapenloot meer hoeft mee te nemen. Edelstenen wegen niets, en ik heb nu ook de war steed sign ofzo, krijg je 100 draagpunten erbij. Kapitalen kun je dan verdienen, handig als je nog huizen wilt kopen of bouwen. En handig om waardevolle grondstoffen te kopen waarmee je je gear nog kunt upgraden.

    Zeker aan te raden, de quest No stone Unturned, en wat erna komt, ook al is het behoorlijk pittig aan het eind. :thumbs:
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  13. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Nog een mooie bug in Solitude. Die alchemy handelaar daar, die oude vrouw, kun je permanent in blijven investeren. :D

    En nu ik de permanente loot buff heb is dat echt een zegen. :+
     
  14. SoleSurvivorN7

    SoleSurvivorN7 Active Member

    Berichten:
    1.802
    Leuk Bevonden:
    222
    Damn Bruma is nu ook op de Xbox One te spelen. Pfff ik blijf echt balen dat Sony zo moeilijk blijft doen over mods.
     
  15. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Nice, maar ik speel hem pas als ik helemaal klaar ben met de game zonder mods.

    Inmiddels level 41 en hard op weg naar 42. Lang geleden al alle verhaallijnen gedaan en vooral rustig op zoek naar dungeons die een word of power kunnen hebben. Gisteren kreeg ik weer een bericht van de koerier, met ditmaal een complete shout, met alle drie de woorden dus. Nice. :D

    En gold verdienen gaat ook erg lekker. Kan zo een K of 35 per dag binnenhalen, met dankzij de bonus die je krijgt na de follow up quest van de stenen van Berenziah. Die bonus laat je allemaal dure edelstenen vinden die normaal slechts af en toe te vinden zijn.

    Wel jammer dat sommige dungeons nog steeds niet helemaal te clearen zijn. Ook kut dat ik o.a. de attunement sphere, elder scrolls, 2x en Black Books, 3x, niet kan kan verwijderen uit mijn inventory. Heeft te maken met quests, maar weet gewoon niet welke. Attunement sphere schijnt wel een bug te zijn, maar voor die andere waardevolle boeken wil ik gewoon weten welke quests ik moet beginnen omdat spul uiteindelijk kwijt te kunnen raken. Iemand die dat weet misschien?

    O, en heb twee klein huishoudsters in Whiterun, met hun oppas, mijn bodyguard, geslacht voor een Deadra quest. :+
     
  16. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
  17. LuckyLuciano

    LuckyLuciano PS5: LuckyLuciano__NL | Xbox: LuckyLuciano NL

    Berichten:
    1.261
    Leuk Bevonden:
    30
    Deze game weer eens opgepakt. Die deadric quests zijn wel kut man, wil graag die platinum halen maar vrees dat ik net 1 te kort kom. Eigenlijk de enige lastige trophy die nog open staat om m'n (eerste) platinum te behalen.
     
    Tyrant vindt dit leuk.
  18. NuclearGoat

    NuclearGoat PSN: Acrillic

    Berichten:
    3.815
    Leuk Bevonden:
    837
    Moet er ook weer een keertje verder mee, maar heb The Witcher 3 ook nog liggen :+.
     
  19. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Ik speel dit spel gewoon nog steeds, echt bizar. Toch wel de beste game ooit in mijn opinie.
     
    Tyrant vindt dit leuk.
  20. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Heb je ook de remaster? Die is te vergelijken met de PC, zeker wat betreft laadtijden. Mocht je de remaster niet hebben, pas op met mods, die mag je niet ingeschakeld hebben als je nog trophy's of achievements wil halen.

    Inmiddels met deze game ook ruim 300 plaatsen ontdekt. Geen idee hoeveel er echt zijn, want er worden verschillende getallen gemeld van tussen de 300 en 700 in. Ben het wel met je eens dat dit een heel erg toffe game is, zeker als je de remaster of de PC versie kent, zelfs zonder on officiële Skyrim patch.
     

Deel Deze Pagina