1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Multi] The Elder Scrolls V: Skyrim [Remastered]

Discussie in 'Games' gestart door Yellow 13, 11 jan 2013.

  1. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.444
    Leuk Bevonden:
    3.415
    Gamers met een gigantische backlog.
     
    Yellow 13 en RemcoM vinden dit leuk.
  2. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.755
    Leuk Bevonden:
    2.011
    De vraag is wie er straks in 2022 GamePass aan houdt nadat hun goedkope sub van destijds verloopt en het opeens 100+ euro per jaar kost, ipv die goedkope upgrade van Gold naar Ultimate van 1 euro destijds.

    Ik heb NU GP, vanwege die deal, maar als die straks verloopt koop ik die paar games die ik speel via GP wel even voor 15-20 euro in een sale ofzo. Speel daarnaast ook zelden online, dus als Gold zo slecht blijft qua games dan houdt dat waarschijnlijk ook op.

    Ben sowieso best ontevreden met hoe de industrie er nu voor staat. Schaarste, hogere prijzen voor nieuwe releases, weinig fysiek aanbod in winkels, weinig goede aanbiedingen, etc. Qua indies en vanuit Zuid Korea en China komen er wat interessante nieuwe dingen aan wat betreft innovatie en kwaliteit, maar verder staat het een beetje stil.
     
    Zifnap en Modder-Eter vinden dit leuk.
  3. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Dat is inderdaad de vraag. Ik blijf inderdaad ook niet lid als het bij het aflopen van mijn abonnement in 2022 opeens 15 euro in de maand gaat kosten. Dan zal ik eerder selectief een maand nemen als er wat interessant uitkomt. Hetzelfde doe ik bijvoorbeeld met diensten als Disney+.

    Maar voor nu ben je een dief van je eigen portemonnee als je een Xbox bezit (of in mindere mate een high end pc) en geen Game Pass hebt via de upgrade deal.
     
    Zifnap, RemcoM en Yi-Long vinden dit leuk.
  4. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.444
    Leuk Bevonden:
    3.415
    Helemaal mee eens. Natuurlijk ben je dief van je eigen portemonnee wanneer je een abonnement afneemt voor games die je hoofdzakelijk toch niet gaat spelen. :+

    Maar even serieus, natuurlijk mooi dat mensen reclame maken voor dit soort aanvoer mechanismen van luxe diensten. Net zoals o.a. Netflix. Maar niets hiervan is noodzaak of essentieel in je leven, buiten consumptie voor in de vrije tijd. Wanneer je niet zo'n dienst afneemt, mis je verder weinig. Dus voor degene die geen gamepass afneemt en aan zijn eigen verstand twijfelt: er is niets mis met je, je bent 100% gezond en normaal.
     
    Jorrie vindt dit leuk.
  5. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Speel enkel Forza Horizon 5 op launch en je hebt het geld voor een jaar Game Pass er al uit. Je houdt zelfs nog 15 euro over ook tov het kopen van de game. Met die 15 euro kun je dan vast Skyrim: Special Edition upgraden naar de Anniversary en die ook spelen. :)

    Lijkt me als Xbox eigenaar toch een done deal. Behalve als je de Xbox exclusives niet speelt, maar dan had je een PS5 moeten kopen. :+
     
    Laatst bewerkt: 6 nov 2021
  6. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.755
    Leuk Bevonden:
    2.011
    Je kunt de game ook een jaartje later kopen natuurlijk voor 30 euro en dan is ie gewoon altijd voor jou, ipv dat je nu even alleen betaalt voor de toegang tot dat spelletje …

    Natuurlijk kunnen we een discussie beginnen over of je die game over 15 jaar nog wilt spelen of niet (in het Skyrim topic, toepasselijk), maar de een vindt GP ideaal en hoeft daardoor eigenlijk verder geen games meer te kopen, en anderen willen bepaalde games toch gewoon ‘bezitten’, ipv afhankelijk te zijn van een dienst.
     
    Jorrie en Zifnap vinden dit leuk.
  7. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Dingen bezitten is zo ouderwets. Op naar 2030! #GREATRESET
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  8. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.444
    Leuk Bevonden:
    3.415
    EDIT: Grappig genoeg geef ik ook steeds minder om eigen bezit als het om games gaat. In het verleden was dit wel een belangrijk element voor mij. Steeds vaker ben ik mij gaan afvragen hoeveel games ik opnieuw speel nadat ik deze heb uitgespeeld. Maximaal 15% was het antwoord. De rest verkoop ik (console) of zit als licentie in mijn bibliotheek te niksen. Maar: kwaliteit verslaat kwantiteit bij mij. En kwaliteit verslaat ook de prijs als overweging bij het betalen voor een consumptie goed, dus ook games. Een bijproduct van kennis en inkomen.

    EDIT2: overigens heb ik niets tegen GP. Alleen vind ik wel dat gamers de aanschaf hiervan wat beter voor zichzelf mogen rationaliseren. Wat zijn nu *echt* de voordelen voor jezelf? Heb je het nodig en voor hoe lang? Is GP simpelweg een tijdelijk avontuur, of ben je het type dat liever gamed op basis van een aanbod binnen een abonnement? Het gewoon lekker "uitproberen" zeg maar. Dat iets goedkoper is (of lijkt), is simpelweg maar één argument te midden van een scala aan argumenten voor of tegen een keuze.

    Inderdaad. Een GP bezitter kiest vooral voor gemak, maar zodra die aanbieding m.b.t. het abonnement verloopt (wat was het, 1 euro/mnd?) is het heel gemakkelijk na te rekenen of je uiteindelijk goedkoper uit bent. En dan nog zou je kunnen beargumenteren dat de prijs van een spel, afhankelijk van je inkomen/draagkracht, niet zo relevant is. Of ten minste niet de bepalende factor waarom je gamed. Tegenwoordig gaat het vaak om "bang for buck", wat ik erg eenzijdig vind. Het haalt IMO teveel de focus weg bij de kwaliteit van de tijdsbesteding. Buiten dat is niets is zo fijn wanneer je als aanbieder een steady cashflow kunt opzetten bij consumenten. Zo'n aanbieder hoeft dit systeem nog niet eens te rationaliseren, dat doen wij wel als (verslaafde) gamers. :+

    Maar goed, Skyrim dus op ... Game Pass (haha). Hoe werkt dat eigenlijk met het modden van zo'n spel buiten de mods die al meegeleverd worden? Op Steam heb je dan een mod workshop, maar ik kan mij voorstellen dat zoiets ontbreekt bij GP. Breek ik dan Skyrim?
     
    Laatst bewerkt: 6 nov 2021
    Yi-Long vindt dit leuk.
  9. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.900
    Leuk Bevonden:
    3.280
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  10. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.444
    Leuk Bevonden:
    3.415
    200 Mods, dat is zeker niet mis. Zal ongetwijfeld ook veel meuk tussen zitten, maar als al 25% interessant is heb je potentieel iets gaafs in handen. Leuke trailer.
     
  11. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Hij loopt in elk geval wel soepel en snel, maar ik had wel op het eerste oog meer content direct geïnstalleerd willen zien. De direct zichtbare content uiteraard. Dat zie je niet direct, maar moet je echt opzoeken of zien op de map. En geen extra achievements erbij, wat imo een gemiste kans is. Technisch gezien wel een goede upgrade lijkt het. :thumbs:
     
  12. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.444
    Leuk Bevonden:
    3.415
    Patch upgrade game sowieso voor de nieuwe generatie. Hogere res en framerate.
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  13. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.444
    Leuk Bevonden:
    3.415
  14. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.444
    Leuk Bevonden:
    3.415


    Dovahkiin! Dragonborn! How fare you?

    GOED, is het antwoord. Nog het vermelden waard: in deze editie tevens een survival mod waarbij honger, dorst, slaaptekort en temperatuur een even zo groot gevaar vormen voor de avatar.



    Honderden uren gespeeld, met steeds keer weer een warm en heroïsch welkom. <3
     
    Laatst bewerkt: 2 dec 2021
  15. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.444
    Leuk Bevonden:
    3.415
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  16. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.444
    Leuk Bevonden:
    3.415


    Skyblivion live stream!
     
  17. Yerewn

    Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

    Berichten:
    2.600
    Leuk Bevonden:
    8.659

    kan iemand die arme knul even helpen?
     
    Laatst bewerkt: 7 nov 2023
    Cyndris, Yellow 13 en Reckuuza vinden dit leuk.
  18. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    we hebben weer wat om tot in de treure uit te melken

    ja verbeter t maar
     
    Yerewn vindt dit leuk.
  19. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    964
    Leuk Bevonden:
    8.739
    Ik was nog bij juun
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  20. FinalBob

    FinalBob Active Member

    Berichten:
    1.454
    Leuk Bevonden:
    858
    Raar verzoek, maar ik zal je matsen.
     
    Yerewn en Reckuuza vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina