1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PS4] The Last of Us 2

Discussie in 'Games' gestart door Maddmonkey, 12 jun 2018.

  1. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Dus jullie zijn toch over het algemeen erg positief. Hmmm, ik twijfelde eerst of ik deze game überhaupt nog wilde spelen. Maar ik denk dat het wel degelijk een playthrough op de PS5 wordt. Puur omdat ik toch nog twee Ps4 titels heb liggen, dus op de korte termijn gaat me dat niet meer lukken. :thumbs:
     
  2. ExquisiteSteez

    ExquisiteSteez Active Member

    Berichten:
    3.198
    Leuk Bevonden:
    909
    Gameplay en graphics wise is dit dé beste game van deze gen. Dat durf ik gerust te zeggen. En ik heb het spel nog niet uit. Heb er denk ik 5-6 uurtjes op zitten.

    Het verhaal gaat alleen echt helemaal nergens over (tot nu toe iig).

    [​IMG]

    Voor de rest is het gewoon genieten. Zou het wel met een goede headset spelen.
    Als het geen haast heeft, zou ik idd gewoon op de PS5 versie wachten. Kijk alleen uit voor spoilers op internet.
    Genoeg gasten op reddit of youtube die jouw game ervaring kunnen verpesten.
     
  3. Cyndris

    Cyndris Member

    Berichten:
    800
    Leuk Bevonden:
    369
    Beste gameplay van deze gen? Ik heb TLOU2 nog niet gespeeld maar het moet wel INTENS goed zijn wil het over iets als Bloodborne heen gaan. Dat is echt peak gameplay wat mij betreft.
     
  4. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Heb er net als jij circa 6 uur op zitten.
    Maar hoe kan je het verhaal tot nu toe helemaal niks vinden?

    Zit er zelf wel helemaal in, en genoeg reden om uit te vinden hoe het zich verder ontwikkeld.
     
    Matrix vindt dit leuk.
  5. Yerewn

    Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

    Berichten:
    2.615
    Leuk Bevonden:
    8.703
    Gameplay wise, is het nog steeds een third person shooter, met lichte platform en puzzel elementen. Maar filmisch is het allemaal wel.
     
    Laatst bewerkt: 8 jul 2020
  6. ExquisiteSteez

    ExquisiteSteez Active Member

    Berichten:
    3.198
    Leuk Bevonden:
    909
    Niks mis mee toch ? Het is best uniek op wat voor manier ND zijn games weet te presenteren. Geen enkele studio die het ze nadoet.
    Ik vind dit de beste game deze gen ja. Zelf al zou het verhaal zo kut blijven.

    Tja, Bloodborne. Moeilijk.. Ik heb niks met Bloodborne. Vond de combat ook clunky. Terwijl andere het weer het beste combat systeem vinden 8).Was er niet goed genoeg voor. En wou er ook geen tijd insteken om er beter in te worden. Maar ik kan best begrijpen waarom mensen dit vet vinden. Die krijgen een bevredigend/voldaan gevoel van het verslaan van een uber moeilijke baas. Daar doen ze het voor i guess. Ieder zijn ding toch.

    Misschien ben ik wel een beetje voorbarig.
    Maar ik vind het een beetje te simplistisch.

    Gewoon een standaard actie - reactie verhaal.
    Daarom ben ik wel benieuwd naar eventuele plot twisten.

    Ben helaas denk ik al gespoiled door een youtube thumbnail (kut is dat). Dus ik weet waarschijnlijk al wat er gaat gebeuren. Maar ff afwachten of het ook echt zo is..

    Maar goed, zoals ik al aangaf is het overige gedeelte ZO goed. Dat je het ze bijna wil vergeven.

    En ik geef eerijk toe. Na 2 uurtjes wou ik het spel gewoon verkopen he. Ik had echt zoiets WTF ND waarom :eek:.
    Maar ben wel blij dat ik het een 2e kans is gegeven. Spel is namelijk keihard!!

    TLoU 2 is een beetje dé Resident Evil 4 van deze gen!
     
    Laatst bewerkt: 8 jul 2020
  7. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.435
    Leuk Bevonden:
    17.527
    Volgens mij is het verhaal ook helemaal niet zo boeiend (maar dit kan ik natuurlijk niet zeggen als ik er geen fok over weet), maar is het met name met zeer veel overtuiging en acting in beeld gebracht. Dat zie ik gewoon terug in Naughty Dog games, op een een of andere manier zijn die cutscenes en cinematics gewoon zwaar indrukwekkend qua voice acting en weetikveel wat. Merkte dat al meteen met Uncharted 4.
     
  8. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.811
    Ik ben juist niet perse amazed zoals vele aangeven om graphics en level design. Komt door de setting (grauw grijs/groen) dat het gewoon alright is, stukken waar de zon even schijnt zijn een stuk mooier door de belichting dat er bij komt, anders is het gewoon dof. Stukje buiten lopen > ergens niet verder kunnen > huis ingaan met infected of other enemies is op een gegeven moment ook wel boring. Daardoor zijn shock momenten te verwachten en heeft iedereen wel veel plot armor. Motion capture qua gezichten is dan weer wel echt sterk, zowel in cutscenes als in tijdens gameplay zelf. Daar zit de kracht in, laat de personages een stuk beter en realistischer aanvoelen.
     
  9. ExquisiteSteez

    ExquisiteSteez Active Member

    Berichten:
    3.198
    Leuk Bevonden:
    909
    Het is ook grauw, maar dat maakt het imo niet minder mooi.
    En wat betreft de gameplay. Tuurlijk als je 10x achter elkaar een geinfecteerde van achter dood. Zal het wellicht wat boring of eenzijdig aanvoelen. Maar dat heb je bij elke game. Nathan Drake dood in elke Uncharted game wel 500 gasten. Geen enkele seriemoordenaar zal in zijn leven 500 man hebben gedood. Er zal nooit een 30 uren lange game komen, waarin je maar 10 of 20 mensen dood. Onmogelijk natuurlijk! Dus ja, op sommige facetten zal een game ook altijd een game blijven. En nooit zo realistisch worden als in real life.

    Ik vind het combat systeem trouwens ook echt heel vet . Nergens super baanbrekend ofzo. Maar heb het op deze manier nooit eerder gezien bij vergelijkbare games. Voelt voor mij toch wel next-gen aan. En ik hoop dat dit alleen maar beter gaat worden op de PS5/Serie X.
     
  10. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Ha! Dit viel mij precies op! En het viel me ook expliciet op in Death Stranding. Bij "grijs weer" loop ik naar mijn gevoel door een kijkdoos van textures van een paar generaties geleden. Licht en daardoor contrast van schaduw en fel belichte stukken zijn essentieel om je een gevoel van realiteit te geven. En dat natuurlijke licht is subliem in TLOU2 en DS, maar zonder zon lijkt er iets niet te kloppen.
     
    Fiasco vindt dit leuk.
  11. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Hitman
     
    Reckuuza, Yellow 13 en Fiasco vinden dit leuk.
  12. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.430
    Leuk Bevonden:
    4.955
    Niet hoe ik speel :+
     
    Reckuuza en Yellow 13 vinden dit leuk.
  13. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.811
    Man, deze game maakt me emo af.

    Chapter 9
    Ugh Yara dood was echt jammer. Hele gebeurtenis vooraf, Abby moeite doen om medicijnen te fixen met die fucking Infected boss, arm te amputeren, haar broer opzoeken en dan zelf doodgaan. Eerste keer dat ik echt goed shocked was, vond Yara en Lev beste nieuwe personages namelijk.

    Vond de chapters met Abby heel interessant, mooi om vanuit beide perspectieven te zien en spelen. Kinda liked it, op gegeven moment kon ik me ook wel inleven in Abby en zag ik eerder Ellie als een irritant personage. Uiteindelijk is humanity in de serie gewoon lost, fucken elkaar alleen maar op. Vanavond maar afmaken, kinda already spoiled en kan wel leven met die keuze tho.
     
    Matrix vindt dit leuk.
  14. ExquisiteSteez

    ExquisiteSteez Active Member

    Berichten:
    3.198
    Leuk Bevonden:
    909
    Per ongeluk op bovenstaande spoiler geklikt. Hopelijk is het niet zo'n grote spoiler. :eek:

    Ben iets over de helft. En hij wordt wel steeds beter en beter. Verhaal ging wel helemaal nergens over in het eerste gedeelte imo.
    Maar naarmate de game vordert, krijg je wat meer context mee en snap je het verhaal wat beter (niet dat het zo interessant of ingewikkeld is). Maar je weet tenminste waarom ze dit en dat doen !

    Toch vond ik gameplay wise deel 2 (day 2) eigenlijk een stuk minder. Nu speel ik dus met Abby, en vind dit idd wel weer interessant. Ook leuk ter afwisseling.

    Ben benieuwd of ik nog wat twists gaan meemaken. Of misschien is bovenstaande spoiler dé enige twist (als je het een twist kunt noemen) ? We gaan het zien. Ben zo ver nog niet. En weet ook niet wie Yara is. :p

    P.S. Ik was hierboven erg lovend over de gameplay. Maar er is naar mijn mening wel 1 groot minpunt. Of misschien ben ik gewoon niet goed genoeg. Maar ik vind dit wel écht een stealth game. Running en gunning werkt imo niet zo lekker. Als ik word gespot, doe ik meestal ook check point restart.

    Je hebt al zo weinig ammo. En als je wordt gespot komen er honden, 5-6 man op je af. Allemaal leuk en aardig. Maar na zo'n gevecht is al je ammo op. En ammo en resources zijn al zo schaars (iig op de hoge moeiljikheidsgraden). Met clickers en geïnfecteerden heb ik dan weer helemaal geen moeite. Maar vechten tegen menselijke vijanden doe ik niet.

    Dus ja, dat vind ik wel jammer. Nu is het eigenlijk steeds trial en error. Vind het niet de moeite waard om al mijn ammo en resources te verspelen. Bij de Uncharted games kun je wel makkelijk op deze manier spelen als je wordt gespot ofzo.
     
  15. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.758
    Leuk Bevonden:
    2.015
    Nou, lekker negatieve instelling weer. Als je als serie-moordenaar gewoon 1 persoon per week vermoord, dan moet 500 man toch welk mogelijk zijn in 1 mensenleven? Dat is maar 10 jaartjes van je leven. Kun je je daarna richten op andere hobbies.

    Beste gameplay deze gen voor mij is Driveclub, maar goed, dan hebben we het over een compleet ander genre. Bloodborne is natuurlijk ook uitstekend. TLOU1 vond ik qua gameplay niets bijzonders, dus ik verwacht dan niet dat TLOU2 daar veel van zal verschillen.
     
  16. ExquisiteSteez

    ExquisiteSteez Active Member

    Berichten:
    3.198
    Leuk Bevonden:
    909
    Misschien wel in een mensenleven ja. Maar Nathan killed er 100 per week ofzo :p. Lekker boeiend!

    Wat betreft de gameplay.
    Dat is denk ik ook een kwestie van smaak. Daar kun je eindeloos over discussiëren. Ik vond Bloodborne weer niks. Maar goed, ik was er ook niet goed in. Dan is het altijd makkelijker om te roepen dat je een game niet leuk vind.

    In het third-person action adventure genre zijn er iig weinig spellen, die op het niveau van een The Last of Us 1 of 2 zitten imo. Ja, een God of War, misschien Resident Evil 2, MGS V en Control.
    Ik kan er niet veel meer opnoemen.
     
  17. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.758
    Leuk Bevonden:
    2.015
    Ik denk dat niemand Bloodborne of Dark Souls geweldig vindt qua gameplay als ze het voor de allereerste keer spelen. Het oogt wat houterig, je kan niet/nauwelijks springen, je bent een zwak watje tegen de eerste tegenstanders, al je wapens, als je die al hebt, zijn ook ruk, en meestal ben je vrijwel meteen dood.

    Maar dat is dus waar het om gaat: Je leert daarmee de controls, de afstand van je aanvallen, hoe je moet blocken, dodgen, etc etc, en heel langzaamaan word je steeds ietsjes beter en kom je verder, en DAT is wat de game qua gameplay zo goed en verslavend maakt. Het voelt ook altijd eerlijk aan, net als in Ninja Gaiden Black. Het is pittig, maar als je dood gaat is het je eigen schuld, en als je wint en verder komt, dan heb je dat helemaal zelf gedaan, en dat is wat zo goed voelt en verslavend is.
     
  18. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Lol dit heb I'm totaal anders ervaren. Ik heb juist nauwelijks stealth gebruikt, dat ik af en toe dacht shit rush ik er niet te veel Rambo doorheen. Gebruikte wel veel cover en als ik te veel enemies achter me aan had probeerde ik weer van hun radar verdwijnen. Maar ik werd ook vaak snel gespot wanneer ik op een nieuw gebied een keer m'n kop boven het gras uitstak en ging dan maar rampagen, wat ik in dit deel ook lekker soepel vond. Ammo schaarste vond ik meevallen, had altijd genoeg dus hoefde niet zuinig te doen,
    en de game zit zo in elkaar dat na ieder stuk met veel actie je weer door wat winkels kan struinen met voldoende supplies. (Vond dat overigens minder aan de game, omdat het in dat opzicht best voorspelbaar was.)
    Maar ik had m op medium difficulty staan dus dat kan best het verschil maken.
     
    Laatst bewerkt: 11 jul 2020
  19. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.055
    Leuk Bevonden:
    4.705
    @fredfenster . Hoe makkelijker je de game hebt staan, hoe meer voorraden je tegen komt. Dat was al zo in deel 1. :)
     
  20. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    I know, doelde meer op verschil in beleving, niet alleen beschikbaarheid resources.
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina