1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Wii] The Legend of Zelda

Discussie in 'Games' gestart door OniRyo, 19 mrt 2011.

  1. OniRyo

    OniRyo Active Member

    Berichten:
    3.269
    Leuk Bevonden:
    257

    [​IMG]

    [gb]The Legend of Zelda[/gb]



    Ontwikkelaar: Nintendo
    Uitgever: Nintendo
    Genre: Action-Adventure
    Platform(s): Nintendo Entertainment System, Super Nintendo, Nintendo 64, Gamecube,
    Nintendo Wii, Gameboy, Gameboy Color, Gameboy Advance, Nintendo DS, Nintendo 3DS
    Officiële Website: Www.zelda.com

    [gb]Informatie=(/gb]
    [gb]The Legend of Zelda[/gb]

    [​IMG]

    Platform: Nintendo Entertainment System
    Spelers: 1
    Release 21 februari 1986



    [gb]Zelda II - The Adventure of Link[/gb]

    [​IMG]

    Platform: Nintendo Entertainment System
    Spelers: 1
    Release: 14 januari 1987


    [gb]The Legend of Zelda - A Link to the Past[/gb]

    [​IMG]

    Platform: Super Nintendo Entertainment System
    Spelers: 1
    Release: 21 november 1991


    [gb]The Legend of Zelda - Link's Awakening[/gb]

    [​IMG]

    Platform: Gameboy / Gameboy Color
    Spelers: 1
    Release: Link's Awakening kwam uit in 6 juni 1993 de DX versie kwam uit in 1 Januari 1999

    .

    [gb]The Legend of Zelda - Ocarina of Time[/gb]

    [​IMG]

    Platform: Nintendo 64
    Spelers: 1
    Release: 21 november 1998

    [gb]The Legend of Zelda - Majora's Mask[/gb]


    [​IMG]

    Platforms: Nintendo 64
    Spelers: 1
    Release: 21 november 2000

    [gb]The Legend of Zelda - Orace of Ages/Seasons [/gb]


    [​IMG]

    Platform: Gameboy Color
    Spelers: 1
    Release: 27 februari 2001

    [gb]The Legend of Zelda - A Link to the Past / Four Swords[/gb]

    [​IMG]

    Platform: Gameboy Advance
    Spelers: 1-4
    Release: 2 december 2002

    [gb]The Legend of Zelda - The Wind Waker[/gb]

    [​IMG]

    Platform: Nintendo Gamecube
    Spelers: 1
    Release: 2 mei 2004

    [gb]The Legend of Zelda - Four Swords Adventures[/gb]

    [​IMG]

    Platform: Nintendo Gamecube
    Spelers: 1-4
    Release: 7 januari 2005

    [gb]The Legend of Zelda - The Minish Cap[/gb]

    [​IMG]

    Platform: Gameboy Advance
    Spelers: 1
    Release: 4 november 2004

    [gb]The Legend of Zelda - Twilight Princess[/gb]

    [​IMG]

    Platforms: Nintendo Gamecube, Nintendo Wii
    Spelers: 1
    Release: 8 december 2006 op de Nintendo Wii, 15 december 2006 op de Nintendo Gamecube

    [gb]The Legend of Zelda - Phantom Hourglass[/gb]

    [​IMG]

    Platform: Nintendo DS
    Spelers: 1-2
    Release: 23 juni 2007

    [gb]The Legend of Zelda - Spirit Tracks[/gb]

    [​IMG]

    Platform: Nintendo DS
    Spelers: 1
    Release: 11 december 2009






    [gb]The Legend of Zelda - Ocarina of Time 3D [/gb]

    [​IMG]

    Platform: Nintendo 3DS
    Spelers: 1
    Release: 17 juni 2011


    [gb]The Legend of Zelda - Skyward Sword[/gb]

    [​IMG]

    Platform: Nintendo Wii
    Spelers: 1
    Release: 18 november 2011




    [gb]Andere Games=(/gb]

    [​IMG]
    [gb]Videos=(/gb]

    [yt]_NElFLzgdUs[/yt]​
     
    Laatst bewerkt: 4 feb 2012
  2. OniRyo

    OniRyo Active Member

    Berichten:
    3.269
    Leuk Bevonden:
    257
    Meeste heb ik niet zelf geschreven, ik ben er achter gekomen dat ik daar gewoon enorm slecht in ben :+.
     
    Laatst bewerkt: 19 mrt 2011
  3. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.476
    Leuk Bevonden:
    8.460
    Windwaker blijft toch een prachtige game. Die screenshot doet de game maar half eer aan.
     
  4. Kiss of Fire

    Kiss of Fire Kiss of Fire

    Berichten:
    1.005
    Leuk Bevonden:
    40
    Favoriete Zelda's zijn voor mij The Minish Cap en ook Wind Waker. OoT is heerlijk en was natuurlijk revolutionair maar is volgens mij inmiddels niet de beste meer. Minish Cap vond ik heerlijk om onderweg te spelen en bleef mij boeien. Goed kleurgebruik en snelle gameplay <3. Wind Waker was alleen wat minder door het vele varen en het kaartzoeken. Verder ook een heerlijke game met de oude vertrouwde Zelda feel met net dat beetje extra cuteness. Ben benieuwd hoe Skyward Sword gaat worden!
     
  5. OniRyo

    OniRyo Active Member

    Berichten:
    3.269
    Leuk Bevonden:
    257
    Mja, ik vond het zelf ook niet echt een perfecte screenshot, ik heb er maar 1 gepakt, maar the Wind Waker was en is zeker een goede game, toen the Wind Waker net aangekondigd was, was het toch wel een grote teleurstelling na die test versie te zien in 2000 van Spaceworld, maar uiteindelijk viel het toch wel mee, maar ik moet wel zeggen nu met de DS titels de laatste tijd dat het wel minder gaat met Zelda naar mijn mening hoor.
     
    Laatst bewerkt: 20 mrt 2011
  6. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
    Inderdaad als ik alleen al die bagger screenshot zie krijg ik meteen een prachtig gevoel. Dit zijn van die games dat je inderdaad na een tijd ook beseft hoe mooi ze waren want ik weet nog dat ik tijdens de speelsessie het niet eens zó vond, maar ondertussen blijkbaar toch genoot aangezien ik alweer terug verlang naar het zeebriesje!

    Ik weet nog wel wat ik echt jammer vond, dat er niet veel meer eilanden waren dan bijv. windfall island en dat begin eiland. Die sfeer daar was prachtig. Maar he was niet zo mooi als OoT waar je zora's shit had van die gorons, kakariko etc. etc. (kan nog wel ff doorgaan)
     
    Laatst bewerkt: 20 mrt 2011
  7. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Mee eens, bij de eerdere zelda's maakt het me niet uit dat de games erg op elkaar leken omdat ze wel steeds qua technologie sprongen vooruit maakten. Van de Nes naar de SNES naar de N64 etc.

    Maar nu heb ik het idee dat het sinds Majora's Mask een beetje stil staat.

    Het word tijd voor een nieuwe Nintendo console met daarop een echte next-gen Zelda die net zo'n sprong maakt als destijd van Link to the past naar Ocarina of time
     
  8. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vond de twilight princess ook wel een grote stap naar voren anders.

    Vooral hoe ze het verhaal vertelde in ieder geval. Was meer emotie van de caracters af te lezen. En het vechten werd minder eentonig.

    De beste Zelda is nog altijd A Link to the Past. Speel hem nog best vaak, op een pc, maar toch (a). OoT blijft een goede tweede. Ligt er vooral aan omdat die twee spellen heel baanbrekend voor mij zijn geweest en dus ook veel sentimentele waarde hebben. A link to the Past is het eerste spel wat ik echt dood heb gespeeld als kind en OoT was het eerste 3d spel wat ik kapot heb gespeeld. Wat was dat een eye-opener.

    Hebben jullie dat ook dat je altijd een glimlach op je gezicht krijgt als je de zelda muziekjes hoort?

    Edit: de nieuwe 2d zelda's op vind ik ook niet sterk.
     
    Laatst bewerkt: 20 mrt 2011
  9. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Zelda is m'n favoriete game serie. Heb zoveel goede herinneringen aan A Link To The Past, heb die game echt zo vaak uitgespeeld. M´n favoriete Zelda is en blijft echter toch Ocarina of Time. Die game had (en heeft nog steeds) zoveel magie. Kijk daarom ook echt heel erg uit naar de 3D remake op de 3DS.
     
  10. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Heb veel Zelda's gespeeld en van wat ik gespeeld heb, is bij mij ook A Link to the Past de favoriet. Heb daar het langst plezier aan beleefd en het heeft ook lang geduurd om hem uit te spelen. Maar het komt ook wel een beetje omdat ik dat speelde toen ik nog op de basisschool zat en wat minder slim was. Dan duurt het ook wel wat langer dan bijvoorbeeld Phantom Hourglass. En ik was toen ook nog niet zo slim om de hints in het spel te lezen, nee ik liep zelf altijd maar wat rond en dan ontdekte ik opeens weer wat 8)
     
  11. i EnDleSs GaMeR

    i EnDleSs GaMeR Member

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    0
    Wind Waker de mooiste kwa graphics,maar Ocarina blijft de allerbeste Zelda game.
     
  12. John_Petrucci

    John_Petrucci Active Member

    Berichten:
    1.682
    Leuk Bevonden:
    40
    Ooit begonnen met de allereerste Zelda op de NES. Ik gok zo 18/19 jaar geleden. Als ik dan zo terugkijk naar alle Zelda's die ik heb gespeeld (En dat zijn ze allemaal..) is het lastig te zeggen welke mijn absolute favoriet is. Ik heb altijd gezegd dat Ocarina of Time mijn favoriet is. Maar dat komt ook door de hele ervaring die ik met die game had.

    Maar ik heb ook heel erg genoten van Majora's Mask en mijn favo handheld Zelda; Minish Cap. Twilight Princess was ook briljant... ach man, welke Zelda was niet goed? Nog steeds mijn favoriete reeks en dat zal altijd zo blijven :).
     
  13. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    Ook begonnen op de SNES, helaas, om eerlijk te zijn vond ik elke zelda na OOT al iets minder leuk... Twilight princess was na een tijdje ook niet meer zo van "ja tof". Wel uitgespeeld natuurlijk...

    OOT/Link's Awakening & A Link to the past zijn mijn favo's

    als hier één van is die iets beter is dan de rest, dan is het denk ik OOT
     
  14. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.476
    Leuk Bevonden:
    8.460
    Zelfs Majora's Mask? Eigenlijk is dat nog een betere Zelda dan OOT, maar omdat het niet zo'n revolutie was is die naar de achtergrond gedreven. OK, dat is niet helemaal waar, want ook het tijdsysteem speelde mee. Maar daarbuiten was het echt OOT on steroids.
     
  15. Conquistador

    Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.869
    Leuk Bevonden:
    5
    Majora´s Mask was inderdaad geweldig. Het was een flinke verbetering ten opzichte van OoT. Net zoals Perfect Dark een betere versie was van Goldeneye maar niet zo revolutionair was.

    Mijn favoriete Zelda game is Minish Cap en A Link to The Past.
     
  16. MathijzX

    MathijzX Member

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn favoriete game is Zelda Twilight Princess een erg mooie omgeving en een goede gameplay. Ik heb hem op de Wii echt een topper:)
     
  17. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Allemaal uitgespeeld (meerdere malen) behalve de laatste 3. Hopen dat een nieuw deel mij weer kan boeien aangezien ik zo verliefd was op die serie! Link to the Past is denk ik mijn favoriet.

    Persoonlijk vond ik MM beter dan OOT. Hele idee van de tijd was geweldig gedaan. Had ook een beetje een creepy sfeertje. Was geweldig als de dag weer opnieuw begon, de zon weer op kwam en de haan begon te krijgen :)
     
  18. OniRyo

    OniRyo Active Member

    Berichten:
    3.269
    Leuk Bevonden:
    257
    Majora's Mask was mijn favoriet ik vond het verhaal enorm tof(en best creepy indeed), het hele tijd systeem was eigenlijk echt geen probleem als je de Song of Time andersom speelden op je Ocarina/andere instrument dan was de tijd heel wat langzamer, dat je steeds terug naar de tijd moest om verder te komen in het spel vond ik enorm goed gedaan.

    Als ik mijn top 5 moest zetten dan zou dit het wezen:

    1. Majora's Mask
    2. Link's Awakening
    3. Ocarina of Time
    4. A Link to the Past
    5. Oracle of Ages/Seasons

    Zoals je ziet staat er bijvoorbeeld geen Twilight Princess in me top 5, ik vond het spel wel enorm goed maar er waren zeker wel minpunten in deze game bijvoorbeeld het hele Twilight wereld vond ik zelf helemaal niks aan, en in een weerwolf veranderen vond ik ook niet veel aan, het is een leuke verandering maar het was niet echt nodig voor mij.

    maar ook naar mijn gevoel zag ik niet veel sidequests in Twilight Princess(je kan wel Poe's verzamelen, maar je kreeg er echter niks voor als je alles verzameld had) vergeleken met vele Zelda's ook was het veel makkelijker naar mijn mening om Piece of Hearts te halen vergeleken met vele Zelda's, het was niet veel zoeken zoals het geval bij mij meestal was, maar dit is mijn mening, maar het was wel weer zo dat Twilight Princess best een lange game is er zijn natuurlijk niet alleen minpunten.


    The Wind Waker was en is een goede game maar het enige minpunt vond ik dat je enorm veel moest varen :+.


    Maar meestal hoor je mensen weer zeggen dat Goldeneye veel beter is dan Perfect Dark meningen verschillen natuurlijk maar ik vond Perfect Dark heel wat beter vergeleken met Goldenye, achja :+.
     
    Laatst bewerkt: 22 mrt 2011
  19. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    OOT on steroids? Maar is dat wat iedereen wil? In mijn vriendenkring werd OOT juist mede erg gewaardeerd omdat het ook wat ontspannen stukjes had. Ik heb vaak met een glimlach door Epona's boerderij gelopen. Prachtig, ik liep daar en dacht er aan dat ik hier als 't goed is ooit een paard zou krijgen en zo.

    De hele sfeer, maar ook de locaties, vond ik beter in OOT. Ok, het begin was een beetje saai (eerste paar uur) maar daarna kwam ik in één van de mooiste avonturen ooit. Als ik een game van vroeger beoordeel doe ik dat vaak op basis van het aantal memorabele momenten. Voor OOT waren dat:
    -+- Gerudo's fortress
    -+- Moo Moo farm (zo heet die locatie toch?)
    -+- Shadow tempel
    -+- het gevecht tegen Ganondorf die door schilderijen ging
    -+- de begraafplaats
    -+- het eindgevecht, maar ook de scene in het begin in de tuin van Zelda waarin je als kind door de ramen kijkt.......
    -+- prachtige credits, alles wordt mooi afgerond
    Negatief? : er waren een paar puzzelmomenten waarbij ik zoiets had van, euhm ok, dan hadden ze wel iets moeten uitleggen van te voren. Verder was ik niet zo te spreken over de water tempel.

    Bij Majora's mask, tja.. hmm ja..
    -+- het killersword waarvoor je veel dingen moest verzamelen, alle maskers of zo..........

    Negatief:
    - tijdstres, kom op, ik wil ontspannen rondlopen, ik vind het maar niks met die gare maan. De tijd"stres" zorgde ervoor dat ik alles minder mooi vond. Los hier van vond ik de locaties ook niet echt van "yeah vet gedaan"... Muaa, ik had hem uitgespeeld maar niet echt van genoten.


    Smaken verschillen natuurlijk:)
     
    Laatst bewerkt: 22 mrt 2011
  20. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Het probleem wat ik met Twilight Princess had is dat ik het niet echt als een Zelda game vond aanvoelen maar meer een standaard japanse productie. Ik weet niet precies waarom, maar de magie zat er voor mij niet in.

    OoT vind ik ook vele malen beter als Majora's Mask. MM verhaal vond ik niet zo geweldig en niet heel duidelijk. Af en toe rondjes moeten lopen en geen idee wat ik nu eigenlijk moest gaan doen. Had pas beide spellen nog eens aan gezet op mijn N64 en wat op valt is dat MM wel veel mooier is. Het verhaal van MM en vooral de heel irritante psychedelische geluidseffectjes waren af en toe vervelend. Als je de eerste keer in het begin in die plant veranderd krijg je zo'n inzoom PWING PWING PWING moment. Doe eens relaxed :p

    Wat MetalSonic ook zegt, het gewoon rondbanjeren moet leuk zijn in een Zelda game. Beetje op ontdekkingsreis met geen zorgen aan je kop, hier en daar een mini-game doen, wat upgrades verzamelen en doorgaan wanneer je wilt. Op dit punt scoort OoT nog steeds heel hoog. De wereld was (zeker destijds) groot en er viel overal genoeg te doen.
     

Deel Deze Pagina