1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Wii] The Legend of Zelda

Discussie in 'Games' gestart door OniRyo, 19 mrt 2011.

  1. Bassie

    Bassie No lollygaggin'

    Berichten:
    4.234
    Leuk Bevonden:
    33
    Ik ben nu bezig met Skyward Sword op m'n PC via Dolphin (emulator)! Bevalt me tot nu toe prima, erg toffe controls. Ff wat shots gemaakt. :D

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    So geil. Net de eerste tempel uitgespeeld. :)

    Meer:
    http://imgur.com/a/1MxvH
     
    Laatst bewerkt: 13 feb 2015
  2. PePzi NL

    PePzi NL Ōkami! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.997
    Leuk Bevonden:
    203
    Goddamn dat ziet er goed uit. Heeft TP ook zo'n HD-upgrade? En hoe speel je dit dan, qua controls?

    Ik wil deze shit gewoon spelen op m'n WiiU, ookal kost het me weer 50 euro :mad: Nintendooooooo?
     
  3. OniRyo

    OniRyo Active Member

    Berichten:
    3.269
    Leuk Bevonden:
    257
    Het is met HD textures gedaan, maar daar is ook een Twilight Princess versie van maar qua stijl vind ik Skyward Sword er veel beter uitzien dan Twilight Princess. :+
     
  4. Bassie

    Bassie No lollygaggin'

    Berichten:
    4.234
    Leuk Bevonden:
    33
    Nee hoor, geen HD textures, HD resolutie! Met de emulator kan je de resolutie upscalen, dit is 3x de oorspronkelijke resolutie.

    Ik speel dit gewoon met originele Wii-mote & nunchuck, alleen een sensorbar erbij gekocht. Ik had 'm ook op m'n Wii U kunnen spelen, maar ik ben nogal van de graphics tegenwoordig, en ik vind het altijd leuk om met die emulators te kloten. :)

    En Twilight Princess is ook best mooi op de PC.

    [​IMG]

    Maar dit is wel met HD textures. :p
     
    Laatst bewerkt: 13 feb 2015
  5. OniRyo

    OniRyo Active Member

    Berichten:
    3.269
    Leuk Bevonden:
    257
    Ik vind het sowieso jammer dat als je de games afspeelt op de Wii U dat ze toch op SD kwaliteit blijven. :+
     
  6. Bassie

    Bassie No lollygaggin'

    Berichten:
    4.234
    Leuk Bevonden:
    33
    Jammer? Regelrechte schande. :p Zal wel lastig te emuleren zijn op een Wii ofzo. Ze hadden best de resolutie ff kunnen verdubbelen.
     
  7. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.440
    Leuk Bevonden:
    17.546
    Inmiddels al een aardig lange tijd bezig met oot op de 3ds. Mn eerste Zelda ooit. Ik vind m dope, maar god allemachtig zeg, ik kan het gewoon niet spelen zonder walktrough. En da's best jammer. Want ik kom bij sommige shit gewoon niet verder. Dan liggen er zoveel dingen voor de hand wat je moet doen, en andere dingen weer totaal niet.

    Majora's Mask ook al in huis, die wil ik toch ook wel spelen. Maar als ik al zieke moeite heb met oot zie ik mezelf al nog slechter gaan met mm.
     
  8. heuft

    heuft Active Member

    Berichten:
    1.510
    Leuk Bevonden:
    53
    mee eens, sommige dingen zijn echt zo simpel (achteraf) dan heb ik echt zo'n DUUH..moment, en andere dingen juist weer minder. ik ben ook weer verder gegaan met oot, maar kom nu dingen tegen die ik me niet meer herinner van vroeger. met MM had ik vroeger ook erg veel problemen. en ook ik denk nu van, ga ik er nu wel door heen komen? en acht..anders hebben we internet nog (mocht ik er echt niet meer uit komen)
     
  9. OniRyo

    OniRyo Active Member

    Berichten:
    3.269
    Leuk Bevonden:
    257
    Ah je had het over Ocarina of Time Mijn excuses. (dus geedit) :+

    Maar je zou een Zelda sowieso eigenlijk niet met een guide moeten spelen (vind ik dan) want dat is juist wat mooi is aan de Zelda games is, de games zitten normaal vol met puzzels, dus het is vrij normaal dat je dan vastzit en helemaal als het je eerste Zelda is.
     
    Laatst bewerkt: 17 feb 2015
  10. Bassie

    Bassie No lollygaggin'

    Berichten:
    4.234
    Leuk Bevonden:
    33
    Volgens mij was ik vroeger uiteindelijk 5 jaar bezig met Ocarina of Time. :p Ik deed er al een maand over om het zwaard te halen.
     
    heuft vindt dit leuk.
  11. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.440
    Leuk Bevonden:
    17.546
    Tuurlijk is dat puzzelelement leuk, maar het gaat gewoon te ver. Ik zit gewoon elk fucking kwartier vast. Of dan moet je weer ergens heen waar je al heen bent geweest en moet je weer 2924002930249km lopen als je Epona nog niet hebt.
    Of krijg je een goudenspinnenmask als je een bom neerlegt bij een random boom (logic puur sang) of moet je ivm t verhaal een vis droppen voor zo'n grote vis (die ergens anders compleet random het water uit moet plukken) en dan kan je erin. Er wordt amper geshowed waar je naar toe moet, en het werkt behoorlijk frustrerend.
     
  12. heuft

    heuft Active Member

    Berichten:
    1.510
    Leuk Bevonden:
    53
    je heb van die stenen waar je onder/in kan kruipen. die laten je zien waar je heen moet dacht ik. ik moet eerlijk zeggen dat ik er niet altijd aan denk om daar in te gaan, dus ik zie de hints pas achteraf. weet dus niet of je van te voren ze ook ziet.
     
  13. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    Volgens mij worden de dingen die je moet doen voor de main storyline toch wel redelijk gehint? (In termen van waar moet je heen en wat moet je doen)

    Die gouden Skultullas etc. zijn natuurlijk collectibles, dan is het nogal logisch dat ze verstopt zitten. In bijvoorbeeld Halo kon je ook niet zomaar alle Easter Eggs (Skulls volgens mij?) vinden.

    Maar ik moet je wel enigszins gelijk geven dat je veel minder aan het handje gehouden wordt dan in de huidige game industrie, maar dat is ook wel weer leuk, toch?
     
  14. John_Petrucci

    John_Petrucci Active Member

    Berichten:
    1.682
    Leuk Bevonden:
    40
    De 3DS versies van OoT en MM hebben een guide ingame als je er niet meer uitkomt. Daarnaast zijn Zelda-games idd geen games die je bij je handje vastpakt en meewandelt door de game. De puzzels zijn vaak achteraf superlogisch, maar vaak denk je te moeilijk. Ik heb er zelf ook wel is last van.

    Maar als OoT al frustrerend is, dan wordt MM helemaal een gekkenhuis. Die game geeft je echt een grote middelvinger en roept: zoek het maar uit :D.
     
  15. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.440
    Leuk Bevonden:
    17.546
    Dat heeft OOT al imo.
    En er is idd een virtuele guide, dan moet je onder een steen kruipen in die kerk. Maar veelal die hints die erinstaan heb je al gedaan en volgens mij komen er pas nieuwe als je minimaal een uur een weer een beetje scheetjes loopt te laten.
    @Modder, dat is zeker leuk, maar het is too much imo. En heb t al gehoord van MM ja. Wordt een feest.

    En hoezo wordt Link een adult in OOT en niet in MM?
    Hoe kan Link uberhaubt weer een koter zijn in MM als dat de opvolger moet zijn van OOT?
    Vage games.

    En je moet in MM toch die shit saven in 3 dagen? Hoe moet ik dat zien? Zit er nou ook nog een timer aan? :p
     
  16. John_Petrucci

    John_Petrucci Active Member

    Berichten:
    1.682
    Leuk Bevonden:
    40
    Omdat de storyline van Zelda in 3-en splitst na OoT. Je hebt de weg van young link en daaropvolgende games en die van adult link en daaropvolgende games + dat de hero of time overwint of verliest. Zie ook deze timeline:

    [​IMG]
     
  17. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.440
    Leuk Bevonden:
    17.546
    Kan ook nooit eens normaal he, met die gekke Japanners.
     
  18. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    Nouja, in de basis is Zelda gewoon de quest van Link om de wereld te redden. Iedere game speelt zich eigenlijk af in een andere tijd met een nieuwe Link en Zelda etc. In het grootste gedeelte van de games wordt er dan nog weleens verwezen naar een vroegere held die de wereld heeft gered uit een vorige game, maar Majora's Mask is toevallig een directe sequel. Omdat de fans maar bleven zeuren om een officiele timeline hebben ze dit maar verzonnen bij Nintendo.

    Waarom we eigenlijk dezelfde soort quest spelen in een nieuwe generatie wordt echter weer uitgelegd in Skyward Sword. :+
    Majora's Mask stapt echter behoorlijk van deze formule af, dus zal wel lekker fris aanvoelen. :)
     
  19. OniRyo

    OniRyo Active Member

    Berichten:
    3.269
    Leuk Bevonden:
    257
    De timeline is ook dikke bullshit, ik weet niet of je the Wind Waker wel eens met de Tingle Tuner gespeeld hebt maar als je dat doet geeft Tingle je heel veel geschiedenis over de Tingle die in Majora's Mask zat, terwijl de timeline juist zegt dat Majora's Mask niet eens in de timeline van the Wind Waker zit. :+

    Maar bij Majora's Mask zie je gewoon dat het een direct sequel is van Ocarina of Time, daar kom je uiteindelijk wel achter!
     
  20. John_Petrucci

    John_Petrucci Active Member

    Berichten:
    1.682
    Leuk Bevonden:
    40
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik me nooit echt verdiept hebt in de timeline van Zelda. Ik ken deze timeline dan van het boek en het leest logisch. Maar ik zie toch elke game inderdaad op zichzelf staand, waarbij sommige games duidelijk pre- of sequels zijn.
     

Deel Deze Pagina