The next generation consoles

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Xwon, 24 nov 2008.

1. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Hier een goed te lezen artikel dat probeert te voorspellen wanneer de nieuwe generatie consoles eraan komt.

Ik denk dat dit artikel een goede start kan zijn van een nieuw discussie topic over de nieuwe generatie.

Onderwerpen kunnen zijn:
    - Wie zal als eerste launchen?
    - Wat voor hardware gaan ze gebruiken?
    - Wat ging er goed in de huidige generatie en wat juist slecht?
    - Zullen de drie partijen dezelfde strategie behouden? (MS & Sony de powerconsoles, Nintendo de slimme en goedkopere hardware met een "familie console" )
    - Wat zal de console kosten?
    - etc.

More on the next generation

Wat denken jullie?

2. tmffirework

tmffirework Willem II Tilburg!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat het nog wel even kan duren. Xbox 360 is goed genoeg!

3. Hezzel

Hezzel Peace in my Panties

Leuk Bevonden:
    1
    idd beetje te vroeg... volgens mij is er nog niet eens wat aangekondigd :):

duurt nog wel anderen half jaar denk ik..

4. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    :): Wat lief, dank je. feit is wel dat de 3 bedrijven al bezig zijn met de nieuwe generatie. MS zn code naam is Phoenix (google is je vriend ;) )

Het zou heel logisch zijn als de nieuwe Xbox ergens eind 2010 uit gaat komen. Dan is de 360 5 jaar op de markt.

Eerste Xbox kwam uit in de herfst 2001. De 360 herfst 2005. (4 jaar)
    Eerste Playstation in 1995... PS2 in 2000...(5 jaar). Saturn in 1995...Dreamcast in 1999...(4 jaar). N64 in 1996... GameCube in 2001...(5 jaar).

Niet zo onlogisch dus ;) :):
    Edit: Hebben jullie het stuk wel gelezen trouwens? Maakt een goed onderbouwde reactie iets makkelijker namelijk.

Laatst bewerkt: 24 nov 2008
  5. Hezzel

Hezzel Peace in my Panties

Leuk Bevonden:
    1
    :): omdat je zo aardig antwoord ;)

maar ik weet wel c'ker dat ze al aan het plannen zijn over een nieuwe next gen console. het lijkt me wel sterk dat hij phoenix zal heten.. Inet is niet altijd zo betrouwbaar.

maar er valt weinig te discussiëren nu want er is nog helemaal geen info over imo.

6. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Phoenix is meer een "project naam" , niet de naam dat de console zal krijgen.

7. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Denk dat Msoft al eerste zal launchen. Verwacht dat de opvolger van de 360 eind 2010 / begin 2011 in de winkel zal liggen. Sony kan niet volgen. Dit in verband met het gebrek aan winstgevendheid van de PS3. Daarnaast kan Sony niet zo snel een opvolger uitbrengen. De fout die Sony heeft gemaakt is dat men te veel later dan de 360 heeft gelaunched. Hierdoor zal Msoft altijd een bepaalde periode voorliggen op Sony. Wat Nintendo gaat doen? Geen idee. Misschien een soort Wii HD?

Wat ging goed bij de Xbox 360?

-Uitstekende prijsstrategie
    -Veel games, bepaalde grote games bij Sony weggehaald
    -Sterke 3rd party ondersteuning
    -De service

Wat ging niet goed bij de Xbox 360?

-De hardware

Wat ging goed bij de PS3?

-Compleet apparaat
    -Blu-ray drive
    -Goede 1st party ondersteuning

Wat ging niet goed bij de PS3?

-Slechte prijsstrategie
    -Niet vechten voor exclusives
    -Mindere 3rd party ondersteuning
    -Het maar blijven uitstellen van zaken

8. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Ik vond het altijd wel spannend die plaatjes die maar een deel van het geheel gaf.

9. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1

Inderdaad, MS heeft echt steken laten vallen op het hardware front (hoewel ze wel hele goede after sales hebben).
    Sony heeft op meerderen fronten steken laten vallen, als Sony zn zaken goed voor elkaar had was het mogelijk geweest MS te pakken op hun slechte hardware...
    Ik heb een launch 360 maar toch zal ik bij de nieuwe generatie de eerste paar maanden de kat uit de boom kijken ivm de kwaliteit....
    Volgens mij zijn er meer mensen die niet meteen "in jumpen" :D

10. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Verwacht de eerste details eigenlijk op de E3 (of een ander groot evenement) van 2009, ten laatste op die van 2010. Hoop wel dat Sony en MS bij de standaard controller blijven en niet de Wii toer opgaan.

Voor de rest verwacht ik zowel in de nieuwe Xbox als in de nieuwe PS een blu-ray drive. Voor digital distritbution gedoe is het internet nog niet (overal) klaar tegen dat de next-gen consoles uitkomen. Dat zal ten vroegste voor de generatie erop zijn (2015'ish).

11. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    Je mist bij de PS3 bad things de after-sales van Sony. Hoe kan je dat nou vergeten trouwens met je huidige situatie? :'-(

Ik hoop ook echt dat ze bij de standaard controller blijven, ik zit echt niet te wachten op het gedoe met die Wii controller.

12. Liquid2ubstanc3

Liquid2ubstanc3 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    BYE

Laatst bewerkt: 2 jan 2011
  13. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Interessant artikel, hij haalt van alle spelers wel een aantal sterke punten aan m.b.t. de mogelijke launch van next-gen consoles. :)

Ik verwacht dat Microsoft als eerste met een nieuwe console komt. Op dit moment zitten ze qua prijs wel goed, al denk ik wel dat we nog één prijsverlaging zullen zien voordat ze een nieuwe uitbrengen. Een Elite voor bijvoorbeeld rond de €199, Pro voor €149 en Arcade voor €99.

De PlayStation 3 is imo momenteel nog aan de dure kant om er een nieuwe generatie naast te zetten. Of ze moeten binnen nu en twee jaar €200 in prijs verlagen? Daarnaast kan Sony het zich niet nog eens permitteren om weer later dan MS te launchen, en al helemaal niet voor een absurd hoog bedrag. MS heeft door de latere launch van de PS3, het gestuntel van Sony, lagere prijs en meer (betere) games een behoorlijke voorsprong opgebouwd. Veel exclusieve PlayStation developers zijn in de tussentijd multiplatform gegaan, of hebben hun titels exclusief op de 360 uitgebracht. Wat dat betreft heeft MS een uitstekende basis gelegd voor een nieuw platform.

MS heeft deze generatie een console gemaakt die echt doet wat die moet doen, namelijk games afspelen. De PS3 is bewust met een -dure- Blu-ray speler uitgerust om te kunnen concurreren met HD DVD. Tot op heden zijn er nog maar weinig tot geen games verschenen die echt iets doen met de extra mogelijkheden. De standaard aanwezige harddisk wordt in veel games gebruikt voor een verplichte install om op die manier de tekortkomingen van de Blu-ray speler en de beperkte hoeveelheid -duur- werkgeheugen te beperken. Dure onderdelen en compleet nieuwe (complexe) technieken => vertraging => hoge prijzen => tegenvallende resultaten omdat e.e.a. nog in de kinderschoenen staat => devs hebben moeite met ontwikkelen => resultaat: minder en mindere kwaliteit games. Natuurlijk, MS heeft met de oude revisies ook de nodige hardware problemen gehad. Ondanks zeven defecte 360's, blijft het toch het platform waar ik het liefste op game.

Tja, de Wii. 8)
    Ik ben er met de Wii weer ingetrapt. Zelda, Mario, Metroid: hebben hebben hebben! Tot nu toe heb ik er geen fatsoenlijke games meer op gezien. Leuk dat ze een andere markt aan willen spreken, maar toch eerst even de hardcore Nintendo fans een poot uitdraaien door ze twee á drie grote titels te geven en verder alleen nog maar prut. Leuk voor de kids op verjaardagen, of na het stappen, maar totaal niet wat ik er stiekem van had verwacht. Nintendo's next-gen console laat ik dan ook aan mij voorbij gaan.

Wat de volgende generatie beter mag?

MS: betere kwaliteit hardware van launch consoles
    Sony: hardware dat op elkaar is afgestemd zodat devs er ook games voor kunnen ontwikkelen, lagere prijs, betere online service, meer -goede- games, afleren om games 100x uit te blijven stellen, beloftes niet na te komen enz...
    Nintendo: betere balans vinden tussen grote titels (klassiekers) en andere meuk, misschien eens tijd voor de overstap naar HD graphics

14. Onslaught

Onslaught HardCore Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    PS4 zal geen Wii achtige PS3 worden. PS4 wordt gewoon een echte next gen console.
    De Xbox 720/whatever of hoe dat ding ook mag gaan heten komt november 2011 en de PS4 zal ook rond die tijd lanceren.
    Beide consoles zullen gemaakt worden voor voxel based processing, geen polygonen meer maar voxels net zoals Ati Cinema 2.0 en deels gebruikt voor Crysis.
    Ik verwacht geen echte videokaarten meer maar eerdere 1 groot rekenmonster bestaand uit meerdere X86/PPC processors (Larabee stijl) en/of Cell met meerdere PPE's en SPE's.
    2 tot 4GB intern geheugen shared door het gehele systeem en wellicht een interne SSD.

15. kilon

kilon Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Grafisch zal het allemaal inderdaad weer voor veel kwijl zorgen. dat de computers weer twee jaar met een inhaalslag bezig moeten zijn.
    Het geluid mag inderdaad ook beter worden.

Maar het hangt allemaal toch het meeste af van de game-developers. Zij moeten voor goede gameplay, physics, verhaal, geluid etc. zorgen. De "phoenix" is slechts een klein onderdeel. Het belangrijkste is dat de hardware dit keer wel naar behoren werkt:)

Wat de PS4 betreft. Ik denk dat er hetzelfde gebeurt als nu met de PS3 alleen zal hij mischien iets eerder na de release van MS uitkomen en zal het een iets minder grote stap voorwaarts zijn.

En de Wii...In ieder geval moeten het graphics worden als bij de current gen, anders zijn ze officieel ten dode opgeschreven. In ieder geval in het Westen. Japan koopt toch alles van Nintendo.
    Verder mag er nog wel motion control en zo inzitten, maar moeten ze veel meer de echte gamers tegemoet komen en ook meer games maken die je gewoon met een controller kan spelen.

En als we dan toch bezig zijn: de handhelds.

Nintendo komt met de DSi, wat ik niet echt een flinke verbetering vindt, dus daar zal ook een echt vernieuwende moeten komen die ongeveer tegelijkertijd met de opvolger van de Wii uitkomt, zodat ze die goed met elkaar kunnen gebruiken (lees: meer winst maken)

Sony heeft de PSP-3000 uitgebracht, wat ook tegenviel. Hier zou echt een duidelijke opvolger moeten komen om geen mensen af te laten haken wegens uitmelkerij.

En over Microsoft zijn al tijden geruchten over dat ze zich ook op deze markt gaan begeven, maar dat moeten we maar afwachten. Mocht het ooit zover komen, zal deze waarschijnlijk vergelijkbaar worden met een PSP 2.

16. Dmatri

Dmatri Bleed til you die

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben best nieuwschierig naar wat de nieuwe generatie brengen zal. Maar ik ben er nog lang niet klaar voor en hoop dus ook dat Microsoft dat ook niet is.

17. Shcaap

Shcaap Liev Gastje

Leuk Bevonden:
    4
    Qua hardware en gfx maakt het weinig uit. De grootste stap was toch wel 2d naar 3d. Resoluties zullen hoger worden maar dat maakt geen zak uit. Wees eerlijk. Wie ziet hier nou verschil tussen 720p en 1080p. Daar moet je echt met een vergrootglas voor he 50"tv zitten. Niet veel mensen hier hebben zo'n monster.

Nee. Photo realistische textures en betere animaties zijn toch wel de speer punten. Gras zal echt individuele sprietjes zijn tegen textures op de grond. Verder zal het in de richting van online distributie en sociaal/casual gamen heen gaan de next gen. De Wii heeft zijn sporen na gelaten.

development moeten ze goedkoper maken en indi developers moeten ze aan trekken om de edge te behouden. De tools om games te maken moeten zo goed zijn dat we weer met 1 of 2 man een vette game kunnen maken. 200 man voor een game kost te veel en de marges zullen dan te laag zijn. MS ninty en Sony moeten ook geld verdienen. Ze zullen nog meer je verleiden dingen te kopen dan dat ze nu doen met NXE.

18. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Precies wat Shcaap zegt. Maar waar ik niet op hoop, is dat ze de spellen duurder gaan maken. Alsnog hebben we dan nog altijd GAMEHUBBAHUBBA! (Gamehubs)

19. yojesse

yojesse Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Perfecte filmpjes voor dit onderwerp :

Part 1
    [GT]<object classid="clsid:d27cdb6e-ae6d-11cf-96b8-444553540000" codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=8,0,0,0" id="gtembed" width="480" height="392"> <param name="allowScriptAccess" value="sameDomain" /> <param name="allowFullScreen" value="true" /> <param name="movie" value="http://www.gametrailers.com/remote_wrap.php?mid=39297"/> <param name="quality" value="high" /> <embed src="http://www.gametrailers.com/remote_wrap.php?mid=39297" swLiveConnect="true" name="gtembed" align="middle" allowScriptAccess="sameDomain" allowFullScreen="true" quality="high" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" type="application/x-shockwave-flash" width="480" height="392"></embed> </object>[/GT]

Part 2
    [GT]<object classid="clsid:d27cdb6e-ae6d-11cf-96b8-444553540000" codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=8,0,0,0" id="gtembed" width="480" height="392"> <param name="allowScriptAccess" value="sameDomain" /> <param name="allowFullScreen" value="true" /> <param name="movie" value="http://www.gametrailers.com/remote_wrap.php?mid=39666"/> <param name="quality" value="high" /> <embed src="http://www.gametrailers.com/remote_wrap.php?mid=39666" swLiveConnect="true" name="gtembed" align="middle" allowScriptAccess="sameDomain" allowFullScreen="true" quality="high" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" type="application/x-shockwave-flash" width="480" height="392"></embed> </object>[/GT]

Part 3
    [GT]<object classid="clsid:d27cdb6e-ae6d-11cf-96b8-444553540000" codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=8,0,0,0" id="gtembed" width="480" height="392"> <param name="allowScriptAccess" value="sameDomain" /> <param name="allowFullScreen" value="true" /> <param name="movie" value="http://www.gametrailers.com/remote_wrap.php?mid=39905"/> <param name="quality" value="high" /> <embed src="http://www.gametrailers.com/remote_wrap.php?mid=39905" swLiveConnect="true" name="gtembed" align="middle" allowScriptAccess="sameDomain" allowFullScreen="true" quality="high" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" type="application/x-shockwave-flash" width="480" height="392"></embed> </object>[/GT]

Part 4
    [GT]<object classid="clsid:d27cdb6e-ae6d-11cf-96b8-444553540000" codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=8,0,0,0" id="gtembed" width="480" height="392"> <param name="allowScriptAccess" value="sameDomain" /> <param name="allowFullScreen" value="true" /> <param name="movie" value="http://www.gametrailers.com/remote_wrap.php?mid=40284"/> <param name="quality" value="high" /> <embed src="http://www.gametrailers.com/remote_wrap.php?mid=40284" swLiveConnect="true" name="gtembed" align="middle" allowScriptAccess="sameDomain" allowFullScreen="true" quality="high" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" type="application/x-shockwave-flash" width="480" height="392"></embed> </object>[/GT]

20. Duke_Jay

Duke_Jay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik kijk waarschijnlijk eerst even de kat uit de boom. Ik heb trouwens ook ergens gelezen dat je je gamertag gewoon kunt overzetten naar de volgende generatie consoles, en dat je je gamerscore ook behoud. Kan iemand dit bevestigen?

Deel Deze Pagina