The Reality.... hoe moet het verder met de games?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Eagle_1, 6 jun 2003.

1. Eagle_1

Eagle_1 yippiekayee

Leuk Bevonden:
    0
    Als je zo de afgelopen jaren naar de game wereld kijkt (voornamelijk naar de games) zie je dat ze steeds beter mooier worden... maar vooral ook echter gaan lijken.
    Opzich is dat op dit punt alleen maar leuk en mooi... maar stel in de nabije toekomst (eventueel met virtual reality) worden dingen zo echt dat je echt denkt dat het gebeurt...
    Zou dat niet gevaarlijk zijn? Bedoel zal vast heel vaak goed gaan... maar stel je carmageddon voor levens echt... er hoeft maar 1 persoon te zijn die in ze auto stapt opweg naar ze werk en het id heeft dat hij een game speelt.... (levens gevaarlijk dus }:] )
    Wat vinden jullie van dat id.... moet het altijd maar beter en mooier worden... moet het echt gaan lijken of zit er ergens een stop?

Persoonlijk lijkt me net echte beelden niet echt handig/veilig...

Laatst bewerkt: 6 jun 2003
  2. Jeroen

Jeroen nomnomnom

Leuk Bevonden:
    4
    Ik denk dat het het altijd nog zelf in de hand hebt als je je net als wat je zegt met carmegadon bijv alles gaat kapot raggen. Ik denk dat het nu inprencipe net zo snel kan gebeuren dan als de graphics mooier en echter worden. Lijkt me lijp om zulke graphics in een game te hebben net als bij de film van Final Fantasy. En dan zeg je dan over het jaar 2003 net als we nu zeggen dat doom zware k*t graphics heeft.

3. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Leuk discussie-onderwerp. Dus -> verplaatst naar Algemeen / Discussie

4. Flupke

Flupke Terug van weggeweest

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat het niet veel uitmaakt, je blijft altijd mesen houden die games ''gevaarlijk'' vinden omdat er te veel geweld in zit. virtual reality lijkt me echter gewoon super gaaf!}:]

5. Eagle_1

Eagle_1 yippiekayee

Leuk Bevonden:
    0
    O-)

Laatst bewerkt: 6 jun 2003
  6. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Bij technische ontwikkelingen zijn er altijd sceptische mensen die denken dat dit het einde der tijden gaat inluiden.

Over de verdraaiing van de werkelijkheid door de tv wist J. Bernlef al het volgende citaat te schrijven.

Een gezin zit geschaard rond het toestel waarop live een inbraak wordt verslagen.
    De gezinsleden zitten op het puntje van hun stoel, geheel in de ban van een inbraak,
    die zich in werkelijkheid achter hun rug afspeelt:
    zij zitten te kijken naar het leeghalen van hun eigen huis
    en verroeren zich pas als de inbrekers aanstalten maken ook hun tv mee te nemen.

- J. Bernlef uit Cellojaren

Zelf zie ik geen gevaar in meer realisme in games. Geloof ook dat dit eindigend is. Mocht je bijvoorbeeld bij DOA29 echt klappen voelen en af en toe een metertje of honderd naar beneden vallen, is de fun voor mij d'r wel af. *)

7. Nilamo

Nilamo To Own or not to Own

Leuk Bevonden:
    1
    Weet je waar ik bang voor ben dat mensen later games gaan ontwikkelen die ONGELOFELIJKE mooie graphics hebben, maar dat ze door al die moeite om die graphics te maken de replay value (dus dat je het spel in 30 minuten uitspeelt) minder word, de kosten (dus om het te kopen) veel worden, en de gameplay zal verwaarloosd worden.

8. Benneke

Benneke De AAP

Leuk Bevonden:
    11
    Ik denk dat als de graphics superrealistisch worden, dat je dan meer het gevoel krijgt dat je naar een film aan het kijken bent, dan dat je een spel aan het spelen bent.

9. Clawviper

Clawviper New Member

Leuk Bevonden:
    0
    Stel je voor dat je in GTA20 meespeelt, met een virtual reality bril op. Lijkt me toch best een eng gevoel.. :eek:

10. PPM

PPM Blaataap

Leuk Bevonden:
    0
    ik denk dat het gros van de mensen wel een onderscheid kan maken tussen games en werkelijkheid. Maar er zijn mensen die niet helemaal ok zijn in hun bovenkamertje die gaan geloven dat het 'echte' leven ook een spel is en dat kan best wel gevaarlijk worden.

Dat zie je nu ook al met the matrix, er zijn dus mensen die er van overtuigd zijn dat dat verhaal klopt en die personen hebben dan ook bijv. hun familie vermoord. Hoe mooier en realistischer spellen worden hoe groter de kans dat zoiets gebeurt.

11. Celtic-X

Celtic-X Royal Dutch

Leuk Bevonden:
    1
    Dat lijkt nu nog onwaarschijnlijk, maar nu al hebben films ook al dat soort effect, denk maar eens aan die jongens die in Matrix-style jassen het vuur op hun medeleerlingen openden... Maar dan kun je ook meteen denken aan de toekomst van films.... Misschien worden spel en film wel een in de toekomst, een soort interactieve film dus.

12. Maas

Maas besjoh!

Leuk Bevonden:
    1
    Er moet wel een zekere grens getrokken worden, maar dat mag verschillen per soort game. bijvoorbeeld een spel als harry potter (8)) mag van mij ware helemaal werkelijk lijken. daar kan je toch geen trauma's aan overhouden.

games als gta3, postal2, gewoon echte shooters moeten wel gebonden worden aan eisen, waardoor het gat tussen realiteit en de game niet al te klein wordt.

13. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Nu zijn er ook mensen die gekke dingen doen door games/films. Ik denk dat ook alleen gekken het met de echte wereld door elkaar gaan halen. Of als het te erg wordt zullen developers wel verplicht worden het niet te realistisch te maken.

14. PPM

PPM Blaataap

Leuk Bevonden:
    0
    idd er zijn al mensen die het verschil niet zien.
    Ik neem the matrix even als voorbeeld: er bestaat volgens mij een of andere psychische aandoening waardoor mensen het 'echte' verwarren met hun dromen of ze geloven op een andere manier dat het leven niet echt is.
    Een film als the matrix sluit natuurlijk heel goed aan op die gedachte, maar ook games zullen heel aanlokkelijk en geloofwaardig zijn voor dat soort mensen.

15. Eagle_1

Eagle_1 yippiekayee

Leuk Bevonden:
    0
    Jah matrix is opzich al een probleem voor sommige mensen... die het allemaal niet meer bij kunnen houden deze tijd...
    Maar ik moet er niet aan denken iemand tegen te komen die denkt dat ie carmageddon speelt terwijl het gewoon echt is....
    Verwarring omdat het spel zo echt lijkt....
    Wat dat betreft ben ik het eens (met maas) dat bijvoorbeeld harry potter net echt mag lijken maar "echte geweldadige" games... wel op 1 of andere manier duidelijk moet blijven dat het een spel is en geen reality.

16. PPM

PPM Blaataap

Leuk Bevonden:
    0
    ik denk niet dat dat zal helpen, het gaat denk ik nog meer om het verhaal erachter dan hoe het eruit ziet (al is het wel van invloed) denk ik.

17. Eagle_1

Eagle_1 yippiekayee

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk niet dat het verhaal zo belangrijk is... bedoel carmageddon...---> verhaal??? nee niet echt...
    maar als carmageddon zo echt lijkt dat je strax niet of bijna niet meer het verschil ziet tussen spel en echt...
    weet ik bijna cker dat je er mensen tussen heb die doordraaien en of denken dat ze de game spelen terwijl ze gewoon echt op de weg rijden...

dus vandaar... volgens mij moet het op gegeven moment een stop aan zitten... bedoel het moeten wel games blijven! en geen gevaren...

(zeg niet dat het zo gaat lopen, maar ik denk dat die kans groot is)

18. Lucca

Lucca Bored

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat diezelfde mensen de tegenwoordige games ook al z realistisch vinden dat ze denken dat het echt is

19. Eagle_1

Eagle_1 yippiekayee

Leuk Bevonden:
    0
    Doe nouw niet of dit allemaal lulkoek is.. (bedoel ik niet verkeerd hoor), mensen die games te geweldadig vinden zijn er altijd en zullen er altijd zijn... maar denk je eens in... je kunt het verschil niet meer zien tussen echt... en een game....

20. Lucca

Lucca Bored

Leuk Bevonden:
    0
    Nee dat snap ik ook wel.
    Maar ik bedoel dat veel mensen die games als de echte wereld gaan zien, nu ook al geactiveerd worden door de vergeleken met de toekomst mindere graphics.
    Toch zal het iderdaad wel scary worden als je je bedenkt dat over een aantal jaren je bijna in het echt mensen zou kunnen neerschieten

Deel Deze Pagina