Gister was de oorlogsfilm : The thin Red line. Ik vond het best een leuke film. Maar hij wordt vaak vergeleken met '' Saving Private Ryan ''. Niet omdat het ook een oorlogsfilm is, maar omdat het net zo goed is als SPR. Zoals ik het al zei, het was best een leuke film, maar om te zeggen dat het net zo goed is als SPV, neeeeeeeeeee................ Wat vinden jullie van The Thin Red line.
Hij is toch echt wel anders als spr ,en daarom vind ik ze allebei op hun manier even goed mischien snapte je het verhaal niet goed van de trl. het ging namelijk niet alleen om de oorlog maar vooral om de waanzin ervan en dat was erg goed weergegeven. beter als in spr.
ik had er net zon hoge verwachtingen van als bij SPR, maar uiteindelijk blijkt de veel te lang durende film (meer dan 3 uur (Titanic )) vooral te bestaan uit zinloos gezwets over liefde en mislukte poetische zinnen, wat compleet niet past in film als deze. MAar als er dan echt actie kwam (3 scenes van de hele film misschien) is het weer heel vet, bijvoorbeeld de bestorming van de 5 mannen die de bunker veroveren, of de afslachting van het dorp... TTRL heeft absoluut niet zijn verwachtingen waargemaakt wat mij betreft... eindcijfer : 4,5
Ik had toevallig SPR gehuurd zonder enige verwachtingen, wat ik in die film aan trof had ik nog nooit gezien. Echt een super film gewoon, een paar dagen later ging ik weer een film huren en stuitte op TTRL, ik dacht ah een oorlogs film wat er op de achterkant stond viel wel in m'n smaakt, nou toen ik hem had gkeken viel hij echt zwaar tegen. Had er echt heel iets anders van verwacht inplaats van wat dramatisch gezwam. Een paar secens waren wel goed, zoals bijv het bestormen van die bunker etc. Eindcijfer: 3.5/10
Dude zal ik je wat zeggen? Ik vond deze film echt goed. Prachtige tussenstukjes erdoor, die relateren op de film zelf(oorlog), en van die poëzie stukken waar je gewoon complete citaten van kunt maken. Er was 'zelfs' een slecht einde. Één van de hoofdpersonen werd ingesloten en doodgeschoten. Die ogen vertellen/vertelden je echt zoveel, prachtig. Maar misschien vond jij die tussenstukjes vet droog/saai/ geweldloos en wou je het liefst dode Jappen zien? Verder vond ik SPR ook een steengoede oorlogsfilm, die je niet vaak ziet.
Ik twijfel welke ik beter vond... de Omaha scene in SPR heeft geen gelijke maar ik vond bij deze film bijv die scenes met die getraumatiseerde japanners echt enorm mooi geacteerd, ik had bij deze film meer het gevoel van : "NOOIT meer dit" dan bij SPR... Hij krijgt van mij een 8,5, SPR een 9
Ik vond er helemaal niks aan. Veels te langdraadig. Bij SPR zit er tenminste een beetje tempo in. The Thin Red Line krijgt van mij een 3.
Ik vondt het een mooie film en ben al HEEL lang opzoek naar de soundtrack. ik bedoel dan niet de gewone sountrach maar die waar al die malaysian chors op staan, net als dat openingsnummer gewoon kei mooi
Vind het ook een geweldige film. Geef 'm ook zeker een 8.5... de 9 is uiteraard gereserveerd voor SPR
Geen een film kan tippen aan SPR, dat is echt mijn ultieme nr 1! Ik vond The Thin Red Line eigenlijk wel tegen vallen, ik vind persoonlijk toch Platoon en Full Metal Jacket veel beter..
ik had em een keer gehuurd uit de videotheek....damn na 50 min heb ik em gekapt, zo een slechte film.....geef mij maar SPR
zal aan mij liggen maar ik heb em op dvd en vin het toch echt een goeie film Saving Private Ryan is wel wat beter (lees : ranziger/heftiger) maar The Thin Red Line mag er zeker ook wezen !! krijgt van mij een 8 (en SPR dan ook maar een 9)
We were soldiers das pas een kut film alleen maar pacifistisch, nationalistisch gedrag wat nergens op slaat. Mel Gibson als William Wallace in een kapiteins pakje. Gibson die grapjes maakt in de kerk. en dan nog er op zetten 'nog spectucalaider dan Saving Private Ryan' damn dan kan je nie maken gewoon. Nadat je de zoveelste yank ziet doodgaan met de boodschap 'Tell my wife I love her.' zet deze SHIT!! echt gefrustreerd uit. En daarna volgd dan de medeling dan er "al" 40 gasten dood zijn, nou ik heb er toch echt een stuk of 1000 zien doodgaan hoor! De ergste opmerking blijft echter nog van een gozer die in de armen van zn maat licht te sterven hij verlaat de wereld (eindelijk) met de woorden 'I am glad that I could die for my country' (kots).
het laatste wat ik nog weet is dat ik volgens mij in slaap was gevallen bij die film... neh, geef mij maar SPR of we were soldiers.
Heb m lang geleden al een keer gezien en ik moet zeggen tis een van de betere films. Enne om heel eerlijk te zijn vond ik SPR prachtig voor de plaatjes, maar het verhaal was wel erg ondiep. Dan heeft spielberg toch echt beter werk geleverd met Band Of Brothers. Thin Red Line is lang ja... maar je moet er ook niet naar kijken als naar een lekkere oorlogs actie film. Je moet er net voor in de stemming zijn. T'is zeker geen burgertje van de mac die je hap slik wegslokt en waarna je er eigenlijk nog wel 3 wilt haha