Dat is het ook, een prachtige RPG. Ervaring met deel 1 heb je inderdaad niet persé nodig. En voor die paar euries kun je hem niet laten liggen. Alleen, wanneer je Skyrim al behoorlijk hardcore vond zul je dat nog meer vinden van tW2 denk ik. Je hebt "gelukkig" niet die ultieme vrijheid, maar elke vierkante km in de kleinere wereld van tW2 is wel X keer zo gedetailleerd. Niet zozeer qua graphics (al is dat ook het geval, tW2 is een behoorlijk mooie game), maar ook qua dialogen & questing, combat, skills upgraden, potion mixen etc. Het gaat allemaal net een stapje verder dan Skyrim. Skyrm is in vergelijking met eerdere Elder Scrolls delen een behoorlijk uitgeklede RPG, die alweer een beetje meer op actie is gericht. Nog steeds een prima RPG overigens, maar tW2 en Skyrim zijn echt totaal andere type RPGs in hetzelfde genre. Allebei kosten zij een enorme tijdsinvestering, maar tW2 vraagt een veel aandachtigere speelwijze en vraagt je meer te investeren in het verhaal, je karakter en in de wereld. Ik vind Skyrim in dat opzicht ook meer geschikt als "instap game" voor het genre, hoewel ik denk dat tW2 uiteindelijk meer voldoening geeft voor degene die naar nog iets meer diepgang op zoek zijn. Sterk punt van Skyrim is absoluut het free flow avonturieren, terwijl tW2 vooral scoort op diepgang, volwassenheid in alle facetten (karakters, wereld, intriges etc) en die prachtige sfeer (nog meer dan Skyrim alsof de wereld echt leeft). In dat opzicht heeft tW2 misschien wel meer dan Skyrim gemeenschappelijk met het JRPG genre, dat ook minder gericht is op free flow avonturieren ("beleef je eigen verhaal") en meer gericht is op ontwikkeling van het verhaal en de karakters, zonder overdreven focus op loot hoarding.
Anyway, check eens wat reviews. Het is echt een fantastische RPG, maar weet waar je aan begint.
Laatst bewerkt: 14 jan 2013