[XOne] The Witcher 2 [Deel 2]

Discussie in 'Games' gestart door Yellow 13, 13 jan 2013.

1. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.775

Platforms
    | Xbox 360 | PC |
    ~
    Uitgever
    Microsoft Windows | Atari | Namco Bandai | 1C Company | Synergex de Argentina | Warner Bros Interactive Entertainment | Namco Bandai Partners
    ~
    Developer
    CD Projekt RED
    ~
    Genre
    RPG
    ~
    Release datum
    17 April 2012​

Q: What is The Witcher 2: Assassins of Kings?

A: The Witcher 2: Assassins of Kings is a third-person role-playing video game developed by Polish studio CD Projekt RED for Microsoft Windows and Xbox 360. It is a sequel to the 2007 video game The Witcher, and was released internationally on May 17, 2011. Like its predecessor, the game is based on the book series of the same name by Polish author Andrzej Sapkowski. The game has been a critical and commercial success selling around 1 million units

Q: What can you tell me about the game?

A: The Witcher 2: Assassins of Kings contains many different paths and storylines, along with multiple endings. As in the first game, the player takes control of Geralt of Rivia, one of the few remaining witchers. Witchers are humans that have been genetically enhanced and trained to fight monsters from a young age.They have special Powers, different in each Witcher. These include Alchemy, Magic, and Sword Handling (swordsmanship).

Q: What can you tell me about the story so far?

Darkness gathers over the heads of four kings. I suppose your Excellency will now tell me what the future holds? No Witcher, I sense you will tell me...

[yt]9-hhRlT5lCg[/yt]

[yt]6ZmqgxrnK7M[/yt]

[yt]PwUAv-SSZqw[/yt]​

Wat vinden de critici? Witcher 2 Enhanced Edition Gamespot, , Gametrailers, Gamesweasel en Eurogamer reviews.

[yt]jBXea1JvjAI[/yt]

[GT]729374[/GT]

[yt]S1A3HflD9Y4[/yt]

Eurogamer review

Met dank aan Zifnap voor de startpost en DulleNL voor de template en het wegwerken van de schoonheidsfoutjes. Hulde! :)

2. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Thanks, maarre, was niet echt nodig geweest lijkt me :)

3. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.775
    Dat zeiden ze ook van het boekentopic en kijk hoever we daar mee kwamen met 4 personen en af en toe een paar anderen. :+

4. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    is hier nog iemand die 't op de pc speelt?

5. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.116
  6. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    [yt]mA2j4AFU32M[/yt]

7. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe speelt dat? Hoe is de performance? Kan je dit spel ook aanraden aan iemand voor wie Fallout 3 al een stevige rpg is en die daarnaast vooral traditionele japanse rpgs heeft gedaan (lees lineair).

8. Bassie

Bassie No lollygaggin'

Leuk Bevonden:
    33
    Ik ben net vandaag begonnen met deze game op de PC. Erg leuke speelstyle met veel interactie. Grafisch ziet het er allemaal super uit. :)

9. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.440
    Ik weet niet wat de configuratie van jouw PC is, maar het spel draait behoorlijk vlot op alle configuraties en ziet er prachtig uit.

tW2 is zeker niet helemaal lineair, binnen de verhaallijn zit je "vast" in bepaalde gebieden. Binnen deze gebieden is over het algemeen veel te doen en er valt veel te verkennen. Er wordt een goede illusie gecreeerd dat je veel vrijheid hebt. tW2 is niet een RPG die je erg aan het handje houdt, zoals voor veel moderne (J)RPGs doen. In dat aspect verwacht ik dat je tW2 wel als een pittig spel zult ervaren, dat meer aandacht van je zal opeisen tijdens het spelen in vergelijking met andere games in het genre. Questing, verhaallijn en dialogen hebben soms behoorlijk veel diepgang en er wordt verwacht van de speler dat je oplet tijdens het spel en niet teveel door dit soort interacties heen clickt. Je zult zelf best veel moeten uitzoeken en je verstand aan het werk moeten zetten. Maar wanneer je bereidt bent deze extra stap te zetten is tW2 een prachtige RPG, dat zich afspeeld in een volwassen wereld met lagen op lagen van intriges.

Laatst bewerkt: 14 jan 2013
  10. Jorrie

Leuk Bevonden:
    5.116
    En het heeft native controller support :)

11. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.440
    Zeker een pluspunt. Eén van de redenen waarom ik toen een 360 controller heb gekocht voor mijn PC. Je hebt er namelijk eentje met een kabel nodig, niet zo'n infrarood ding.

12. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn game pctje zou hem goed moeten kunnen draaien. Ik twijfel nog wel een beetje of de rpg misschien qua gameplay te hardcore is, dat had ik bij Skyrim.

Desondanks heeft dit spel mijn interesse want videos laten een prachtige sfeer zien!

13. Jorrie

Leuk Bevonden:
    5.116
    Eerste deel al gespeeld? Die is ook zeer zeker de moeite waard!

14. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Nope! Wellicht leuk om daarmee te beginnen, scherper prijsje helpt ook wel

15. Jorrie

Leuk Bevonden:
    5.116
    Vorige week was ie 2 euro op gog.com :+

16. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.440
    Dat is het ook, een prachtige RPG. Ervaring met deel 1 heb je inderdaad niet persé nodig. En voor die paar euries kun je hem niet laten liggen. Alleen, wanneer je Skyrim al behoorlijk hardcore vond zul je dat nog meer vinden van tW2 denk ik. Je hebt "gelukkig" niet die ultieme vrijheid, maar elke vierkante km in de kleinere wereld van tW2 is wel X keer zo gedetailleerd. Niet zozeer qua graphics (al is dat ook het geval, tW2 is een behoorlijk mooie game), maar ook qua dialogen & questing, combat, skills upgraden, potion mixen etc. Het gaat allemaal net een stapje verder dan Skyrim. Skyrm is in vergelijking met eerdere Elder Scrolls delen een behoorlijk uitgeklede RPG, die alweer een beetje meer op actie is gericht. Nog steeds een prima RPG overigens, maar tW2 en Skyrim zijn echt totaal andere type RPGs in hetzelfde genre. Allebei kosten zij een enorme tijdsinvestering, maar tW2 vraagt een veel aandachtigere speelwijze en vraagt je meer te investeren in het verhaal, je karakter en in de wereld. Ik vind Skyrim in dat opzicht ook meer geschikt als "instap game" voor het genre, hoewel ik denk dat tW2 uiteindelijk meer voldoening geeft voor degene die naar nog iets meer diepgang op zoek zijn. Sterk punt van Skyrim is absoluut het free flow avonturieren, terwijl tW2 vooral scoort op diepgang, volwassenheid in alle facetten (karakters, wereld, intriges etc) en die prachtige sfeer (nog meer dan Skyrim alsof de wereld echt leeft). In dat opzicht heeft tW2 misschien wel meer dan Skyrim gemeenschappelijk met het JRPG genre, dat ook minder gericht is op free flow avonturieren ("beleef je eigen verhaal") en meer gericht is op ontwikkeling van het verhaal en de karakters, zonder overdreven focus op loot hoarding.

Anyway, check eens wat reviews. Het is echt een fantastische RPG, maar weet waar je aan begint. :)

Laatst bewerkt: 14 jan 2013
  17. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Ik dacht dat ik de combat helemaal de shit ging vinden toen ik die gameplay videos zag, maar ik heb op veel moment echt dat de combat mij juist behoorlijk frustreert. Soms slaat ie gewoon mis en dan gooit zo'n kut vijand als een wraith er weer een cheap shot tegenaan die echt ALTIJD raak zijn gewoon. Nu ook...ik zit in de sidequest Melitelle's Heart en je moet daar uiteindelijk iemand beschermen tegen een groepje vreselijk irritante wraiths en ze blijven maar komen en er komt maar geen eind aan. Ik wordt 1 a 2 x geraakt en ben dood en die hufters kunnen idioot veel klappen aan.

Ik gebruik constant de fire spell en schield spell, ik rol me echt een ongeluk en ik krijg dit stuk maar niet gehaald. Soms voelt het gewoon niet goed gebalanceerd aan moet ik zeggen. En het zijn momenten als dit dat ik spijt ervan heb dat ik op hard ben begonnen.

18. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.440
    Op hard, waarom? Heb je een death wish ofzo?

19. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Ik weet niet man, volgens mij wilde ik gewoon niet te snel door de game heen gaan en bij genoeg games valt hard wel mee. Bij deze echter niet. Maar ja...kan niet meer terug nu, dus het is niet anders.

20. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Je kunt de moeilijkheidsgraad toch terug schroeven? Of kan dat bij deze game niet meer nadat je gestart bent ... (zo nee, wel slecht, dan krijg je idd dat mensen vast gaan zitten. Moeilijkheidsgraden moet je nooit forceren als dev imho)

Deel Deze Pagina