1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Multi] The Witcher 3: Wild Hunt

Discussie in 'Games' gestart door Fiasco, 6 feb 2013.

  1. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Vandaag dan ook maar eindelijk eens begonnen en tot nu toe een uurtje of 3 gespeeld dus kan er verder nog niet al te veel van zeggen behalve dat ik de controls wel erg clucky aan vindt voelen. Moet bijv. als ik wil looten of op mijn paard wil stappen vaak meermaals X in drukken voordat ik blijkbaar op de juiste plek sta (terwijl de prompt wel in beeld is) Hopen dat dit een beetje gaat wennen.

    Ik neem aan dat Gwent qua MQ compleet optioneel is toch?
     
  2. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Ik begin toch te zien waarom mensen deze game zo waarderen, ik ben hem gewoon slow pace aan het spelen, lekker rond kijken enzo. Af en toe wat background story lezen en dan merk je pas hoe indrukwekkend deze game is. Ik weet er echt nog geen snars van af, ik ben een ontzettende noob erin nog. Inmiddels level 8, wat is het hoogst haalbare level?

    Hebben jullie nog wat tips voor me als beginner? Overigens ben ik qua story bij the baron dat je z'n vrouw en dochter moet zoeken en heb net de orphan quest afgerond met die witches of crookbag bog. Dat is nog niet heel ver denk ik?

    Verder zie ik ook mensen die deze game honderden en honderden uren hebben gespeeld, wat doen die mensen dan bijvoorbeeld na 500 uur?
     
  3. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Je bent relatief amper voorbij de tutorial
     
    Zifnap en Yellow 13 vinden dit leuk.
  4. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    En dan moeten de uitbreidingen nog komen. Daar heb je je 500 uur. :lol:
     
  5. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.443
    Leuk Bevonden:
    3.415
    Jaag die gast nou niet weg jongens.
     
    Yellow 13 en Zumpelvelder vinden dit leuk.
  6. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
    500 uur is misschien een tikkeltje overdreven, maar had zelf wel bijna 300uur om de basisgame plus alle uitbreidingen helemaal uit te spelen.
    Heb de game wel echt helemaal uitgekamd. (zoveel als kon zitten afvinken in een strategy-guide om zeker te zijn dat ik amper iets zou missen)
    Geralt is nu level 54 bij mij.

    Als ik nu een New Game+ start word het denk ik wel al direct pittig in Velen omdat de vijanden met je mee levellen...
    Krijg je het gelijk aan de stok met level 80+ 'peasants' in dat eerste café. :p

    Benieuwd tot wel level ik zelf kan geraken mocht ik de verhaallijn ooit voltooien op Death March.
     
    Zifnap en Yellow 13 vinden dit leuk.
  7. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Net een quest gedaan waarbij je dat vuur brandend moet houden van die oude man, om het ritueel van die botchling te kunnen voltooien. Vervolgens een shitload aan wraiths die je aanvallen, haast niet te doen met die kut controls, dat vuur opnieuw aansteken is haast niet te doen omdat de controls een eigen leven leiden. Op die manier is het niet leuk om te spelen.
     
  8. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.443
    Leuk Bevonden:
    3.415
    [​IMG]
     
  9. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
    Yrden is hier je beste vriend... Dit zijn kringen die een soort 'val' vormen voor de Wraiths, als ze hierin komen worden ze tijdelijk gestunt en kun je ze vrij makkelijk doden. Wel beetje strategisch plaatsen die dingen. Je zou ook je eigen schild Quen kunnen gebruiken en maar weg blijven rollen.

    Vechten is in deze missie volgens mij ook niet de bedoeling omdat die Wraiths eindeloos blijven komen als ik het mij goed herinner. Focus op die kring brandende te houden en blijf dodgen en rollen op een afstandje.
    Rust bewaren en tactisch te werk gaan is de sleutel tot succes in deze game.

    Misschien ook een goed idee om de controls beter eigen te worden door wat te spelen met random encounters. Zwakke(re) vijanden in het wild zeg maar.
    Daag ze uit, maar probeer er zo lang mogelijk mee te spelen zonder ze echt dood te maken. Locken op een vijand, aanvallen blokken en counteren, of om het dodgen en rollen onder de knie krijgen. Test je Signs een uit zo dat je ook hier een beter idee van krijgt wat je ermee kunt doen. :thumbs:
     
    Martijnn vindt dit leuk.
  10. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Die eerste Wraith is wel vrij makkelijk, maar kan ook heel dodelijk zijn als je Yrden niet op tijd doet. Had daar wel een paar pogingen voor nodig. Het is hetzelfde met je gear tegen je eerste weerwolf, die uiteindelijk zijn vriendin zou kunnen verslinden aan het einde van een bepaalde quest. Minor spoiler, maar die quest is een voorbeeld van hoe goed bepaalde stukken en stukjes van de game in elkaar steken. Ga de titel van de quest dus ook niet noemen, maar het was wel mijn eerste serieuze uitdaging.

    Hoewel het vecht systeem misschien twijfelachtig is soms, en het bestijgen van Roach, je paard, vaak clunky werkt, zijn de quest mechanieken alsmede ook de tactiek die je vaak moet toepassen wel briljant. Dit soort shit mis je echt in Ubisoft games, al is de remaster van Far Cry 3 dan wel weer top, die je gratis bij de UE krijgt van Far Cry 5. Al die games zijn overigens ook in de aanbieding nu en Witcher III is zelfs GP nu.

    Dit najaar kun je jezelf wel geruststellen met toffe games tot Cyperpunk komt en veel expansions zitten er ook nog bij. Witcher III is een game die je niet icm met andere game aanbiedingen moet kopen, zeker de GOTY niet, omdat je je, naast je baan/studie, wel tot de release van Cyperpunk kan vermaken. In principe kun je met Witcher III veel kanten op, al is het niet in alle opzichten een echte RPG, het is ook een actie en avonturen game en daarin schittert Geralt geweldig. Mis dat wel in veel andere titels.

    Laatste tip: Niet alle vraagtekens bij af gaan, doe dat na de MQ, dan kun je veel rustiger spelen en mis je juist minder naar mijn mening. :)
     
    Martijnn vindt dit leuk.
  11. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Oh nice mannen!! Thanks voor deze tips, hier ga ik eens mee aan de slag :)

    Ze bleven inderdaad maar spawnen, na 2 keer gelukkig gehaald hoor, maar ik zal yrden eens uitvoerig gaan testen :cool:
     
    Zumpelvelder en Yellow 13 vinden dit leuk.
  12. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    @Martijnn : En bedankt nog, nu krijg ik trek in New Game+. :+ En nog een tip: Rustig ademhalen af en toe bij het bekijken van je quest log. :+

    Sowieso een kut keuze: Doorgaan met huidige game, met alle open shit die ik nog moet of toch New Game+ proberen en hopelijk betere keuzes maken dan in mijn eerste afgeronde MQ. Hellup??? :'-(:'-(
     
    Laatst bewerkt: 29 dec 2019
    Martijnn vindt dit leuk.
  13. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764

    New game +

    Succes.




    :whistle:


    :+
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  14. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Misschien wel een goed idee inderdaad. Ik vond mijn einde de eerste keer veel te slecht. Eén van de weinige dingen waar ik geen zin in heb bij New Game + zijn die heksen. Ik ga denk ik echt heel lang de tijd nemen om de juiste keuzes te maken. En even de opties anders instellen omdat ik niet alles en iedereen tegelijk wil activeren. Notice Boards dus niet meer allemaal bij af gaan, dat moet veel kunnen schelen in de quest log.
     
  15. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    pff nu krijg ik ook weer zin om een poging te wagen. Ben nog een weekje op vakantie maar heb hem via Gamepass maar weer geïnstalleerd :)
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  16. Yerewn

    Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

    Berichten:
    2.600
    Leuk Bevonden:
    8.657
    Ik zit te twijfelen om weer te beginnen. Misschien gewoon lekker alleen voor story gaan zonder al teveel moeilijkheid.
     
  17. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Ga 't nieuwe jaar weer verder. Ik wil dit ook zo graag tof vinden.
     
  18. WorkingTitle

    WorkingTitle ..

    Berichten:
    2.220
    Leuk Bevonden:
    2.817
    Anders ik wel. Heb de basic game 2x gehad en 2x verkocht/ ingeruild CeX. En daarna al 2x de complete edition gehad. Althans ik heb hem nu liggen. Overweeg hem toch eigenlijk weer in te ruilen en hem een keer digitaal te halen haha. Totaal 3x aan begonnen volgens mij en nooit verder gekomen dan een uur of 6
     
  19. Makkabeer

    Makkabeer PSN: Kerkho7en

    Berichten:
    1.128
    Leuk Bevonden:
    234
    Je kan de controls ook op alternative zetten. Deze was later in een patch toegevoegd. Zet hem daar eens op als je de orginele controls clunky vindt.
     
  20. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Goede tip, zal er morgen even naar kijken.
     

Deel Deze Pagina