"This disc maybe dirty or damaged" probleem

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door metzman, 18 aug 2004.

  1. metzman

    metzman XBW's typverslaafde

    Berichten:
    499
    Leuk Bevonden:
    0
    Het zit dus zo. Ik Heb een tijd geleden Rallysport Challenge 2 voor me xbox gekocht en nu krijg steeds als ik de disc in me xbox doe het beruchte "This disc maybe dirty or damaged" scherm voor me neus. Ik kan hem dus nu niet meer spelen en ik heb vandaag Mashed voor me xbox binnen gehad. Was ik aant spelen, kreeg ik dat zelfde grrrr scherm in me beeld. Ook bij een gloed nieuwe game dus. Bij sommige andere games heb ik er weer geen last van. Is er iets mis met me lens of ligt het aan de discs. En is er dan misschien een mogelijkheid om zelf iets te ondernemen qua schoonmaken/reparatie want me garantie is vervallen. En ik wil graag gewoon me diir betaalde games kunnen spelen zonder zorgen van uitval.

    Alvast bedankt voor de reacties
     
  2. Alex V

    Alex V V RACING

    Berichten:
    1.399
    Leuk Bevonden:
    1
    Lijkt erop dat je lens de geest heeft gegeven. Veel dvd spelers van de oude garde zoals jij hebt geven de geest na 2 jaar. Ziet er dus naar uit dat je zal moeten betalen voor de reparatie.
     
  3. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    Waarschijnlijk is je dvd drive smerig of kapot. Je zou zon lens cleaner kunnen proberen.
    Je weet dat je 2 jaar garantie op je xbox hebt? Als je je daarin vergist hebt kun je em nog mooi opsturen naar MS.
     
  4. UberNoob

    UberNoob Active Member

    Berichten:
    39
    Leuk Bevonden:
    0
    'DVD-spelers van de oude garde.'? Wat houdt dat nou weer in? Zijn er 'verschillende xbox-versies'? En zo ja, hoe weet ik of ik met een oude xbox versie ben opgescheept (met zo'n oudere DVD-speler dus)?
    (Inderdaad, ik weet niet echt veel af van de xbox zelf. Ik kan spellen spelen en daar draait het om.)
     
  5. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Lol, nu kan ik een hele mooie inkopper maken die betrekking heeft op je nickname maar dat doe ik toch maar niet :+
     
  6. UberNoob

    UberNoob Active Member

    Berichten:
    39
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarom denk je dat ik die naam heb gekozen?
     
  7. Rodger Young

    Rodger Young Active Member

    Berichten:
    1.536
    Leuk Bevonden:
    5
    bel microsoft op en leg ze het probleem uit, soms letten ze niet op de garantieperiode en laten ze het gratis repareren.
     
  8. Alex V

    Alex V V RACING

    Berichten:
    1.399
    Leuk Bevonden:
    1
    Ja er zijn verschillende xboxen variërend van type 1.0 tot 1.3 als ik me niet vergis. Meestal kleine verschillen in merken dvd spelers/harde schijven en koelingen en beveiliging. De nieuwere xboxen hebben samsung spelers die beter zouden moeten zijn volgens MS dan de oude philips en thompson. Maar om even terug te komen op het onderwerp: reparatie zou ik alleen doen als het minder is dan 100 euro anders kun je net zo goed een nieuwe aanschaffen.
     
  9. SuxxeR

    SuxxeR boem

    Berichten:
    1.197
    Leuk Bevonden:
    0
    De xbox kost 200 euro atm, dus ik zou niet weten waarom die het perse onder 100 eur moet doen. Om nou 200 eur voor een nieuwe te betalen... Is ook weer zonden.
     
  10. patsem

    patsem zie hierboven

    Berichten:
    468
    Leuk Bevonden:
    2
    check de nieuwspagina voor info over de prijsverlaging op 27 Aug.
     
  11. UberNoob

    UberNoob Active Member

    Berichten:
    39
    Leuk Bevonden:
    0
    Als er drie verschillende versies zijn, waar kan ik dat vinden? In de handleiding, op de xbox zelf of kan je het zien aan het serienummer of iets dergelijks? Ik heb namelijk datzelfde probleem met RSC2 (verder niet met andere games).
     
  12. Alex V

    Alex V V RACING

    Berichten:
    1.399
    Leuk Bevonden:
    1
    Nou dat kun je aan de buitenkant niet zien. Daarvoor moet je helaas je xbox openmaken waardoor je garantie vervalt. De dvd drive kun je wel herkennen aan de gaten in de lade. Maar vergis je niet! Niet elke verschillende versie heeft 1 speler. Zo kan de 1.1 beschikken over zowel een thompson als een philips. Het versienummer heeft meer te maken met de kopieerbeveiligingen en koelingswijzigingen van de xbox.
     
  13. gerjan

    gerjan Guest

    Alex kraam geen onzin uit.

    uhm er zijn 7 versies:

    1.0/ 1.1/ 1.2/ 1.3/ 1.4/ 1.5/ 1.6/

    Je kan het zien aan je serienummer achter op je xbox.

    http://www.xbox-linux.org/Xbox_Versions_HOWTO
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 aug 2004
  14. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    bel MS op en rvaag of het geld gaat kosten. ken iemand die ook zo'n oude xbox had maar die is gewoon gratis gerepareerd, goede service van M$:)
     
  15. MasterApu

    MasterApu De klassieker

    Berichten:
    1.580
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb hetzelfde probleem. Ik had soms wel wat last van vastlopers met deze melding maar nu wordt het steeds erger.

    Het begon met Ninja Gaiden, deze game kreeg ik bij het XBW abbonement. Ik spelen, loopt ie vast. Nog eens geprobeerd, loopt ie weer vast. Nog eens geprobeerd, de game start niet meer op. Ik naar XBM abbonementenservice bellen, ik krijg een nieuwe. Ik speel de game dus hier, loopt weer regelmatig vast. Soms wanneer ik de game erin stop dan zegt ie al: Can't recognise disc, mayby the disc is dirty or damaged. Dus ik weer balen. Stop ik vandaag GTA Vice City erin zegt ie ook: Can't recognise disc blabla. Even disc poetsen doet de game het weer. Maar toch is dit nogal vervelend. En Ninja Gaiden heb ik een half uurtje bij een vriend gespeeld en daar liep de game soepel. Ligt het dan aan mijn xbox?

    Ik heb al een keer gebeld naar de helpdesk en mijn garantie was verlopen, en reparen kostte dus 130 euro :{ . Zal ik nog een keer bellen en zeggen dat het probleem erger is geworden? Niet geschoten is altijd mis. Anders misschien een nieuwe aanschaffen.
     
  16. Exige

    Exige PS3: Miqe

    Berichten:
    952
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb hetzelfde probleem wat de error betreft (bij games, dvd's & cd's!). Mijn xbox is inmiddels ook ruim 2 jaar oud, zou MS m'n xbox nog gratis repareren?

    Hoe lang duurt het voordat je je xbox weer in huis hebt bij zo'n reparatie? En wat is het nummer dat ik moet bellen voor dergelijke situaties (zal ongetwijfeld eerder gevraagd zijn)?

    Bedankt voor de antwoorden. :)
     
  17. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    bel M$ op, ze zullen je misschien zeggen dat je meot betalen, maar misschien heb je geluk en is het gratis. als het 130€ kost kun je beter een nieuwe in de winkel kopen, deze heeft dan ook de Samsung dvd-speler, die beter is dan de anderen.

    het duurt meestal 3-5 werkdagen voor je hem trughebt (volgens mij).
    het nummer staat op www.xbox.com , zoek zelf ma;):p
     
  18. nusti

    nusti Wannabe Diefast

    Berichten:
    507
    Leuk Bevonden:
    7
    Als het niet meer gerapareerd kan worden met garantie, kun je ook natuurlijk een nieuwe dvd speler erin zetten. Openschroeven maakt dan toch niet meer uit...
    bijvoorbeeld hier:Xbox dvd speler omgereken zo'n €50,= inc verzenden, maar er zullen ook vast andere sites zijn die het aanbieden....www.psxshop.nl, maar daar kosten ze €75ex verzenden...
     
  19. Lars

    Lars StarFucker!®

    Berichten:
    930
    Leuk Bevonden:
    1
    klinkt misschien stom, maar heb je Star wars Knights of the Old republic
    daar waren een tijd problemen mee zodat je xbox andere spellen ,slecht/niet konden lezen, ik heb dat ook gehad toen heb ik gelijk maar alle save files van me xbox afgegooid en toen werkte hij weer als vanouds
     
  20. Exige

    Exige PS3: Miqe

    Berichten:
    952
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja die heb ik, maar daar zal het toch niet aan liggen. :confused:
     

Deel Deze Pagina