Thuis Netwerk Probleem

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Moondrake, 13 dec 2006.

1. Moondrake

Moondrake T-Shirt Ninja

Leuk Bevonden:
    0
    Hey,

Sinds kort zijn wij thuis gaan verbouwen en door deze nodige verbouwingen zijn er een paar routertjes bij gekomen ivm met de geplaatste apparatuur.
    Hier onder is een simpele tekening te zien, één PC staat op de bovenverdieping.

Het probleem dat ik heb, is dat ik altijd maar één PC op internet aangesloten kan krijgen, de andere twee PC's hebben wel verbinding maar kan ik niet mee internetten (Super vaag). Ik heb al met @home gebeld, die weten niet wat er aan de hand is, maar ik heb geen tijd om op hun technische diagnoses te wachten.

Aangezien er wel wat geniëen op dit forum rondhangen dacht ik het maar hier te wagen. Dus: Wie o Wie snapt waarom dit niet werkt?

http://members.home.nl/ed.willems/opstelling.JPG

Laatst bewerkt: 13 dec 2006
  2. berendhaan

berendhaan Forum sjonnie

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom gebruik jij in ****naam 4 routers in een netwerk?
    daar gaat het al fout.
    Vervang je routers door Switches dan werkt het.
    Of zet in de onderste 3 routers DHCP uit da wil het waarschijnlijk ook wel werken

Zo'n netwerk opstelling wat je hier hebt klopt gewoon niet en raad ik ook erg af.

3. Kortestier

Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

Leuk Bevonden:
    121
    ik weet niet of het helpt maar je moet ook "netwerk delen" selecteren op je host pc

4. axess

axess time wasted

Leuk Bevonden:
    0
    haha wat een tekening :)
    waarom hang je bijvoorbeeld 2 routers achter elkaar terwijl aan het einde vd lijn je maar 1 pc zit 8)

5. berendhaan

berendhaan Forum sjonnie

Leuk Bevonden:
    0
    sommige mensen8)

6. Moondrake

Moondrake T-Shirt Ninja

Leuk Bevonden:
    0
    Daar word soms nog een laptop aangesloten oid.

7. Toyota Yaris

Toyota Yaris Superstar member

Leuk Bevonden:
    0
    Doet alleen de pc het die meteen achter het modem zit?
    Zo ja, het lijkt erop dat je @home naam toegewezen is aan die pc. Waardoor die het publieke ip adres krijgt. Waarom niet 1 router meteen achter modem en die krijgt vervolgens het publieke ip adres en geeft via NAT en DHCP vervolgens lokale ip adressen door aan het achterliggende netwerk.
    En het werkt natuurlijk helemaal niet goed met meerdere routers in je netwerk zeker niet als die waarschijnlijk ook nog allemaal staan te DHCP-en en ook nog heel vaak in dezelfde ranges werken > dus router 1 geeft 192.168.1.x adres af aan router 2 die er direct achter staat die vervolgens weer een 192.168.1.x adres afgeeft aan aangesloten devices. Dit geeft dus meteen grote problemen want hoe kan de router gaan routeren als ie aan zijn externe kant dezelfde ip range heeft als aan de interne kant? Dus 1 router, die de @home naam krijgt, op de andere routers DHCP uitzetten en als je ze dan toch wilt blijven gebruiken: alleen de "internal switch" poortjes gebruiken en dus niet de internet/wan poort. Ben ff voor het gemak van een Linksys WRT54G uit gegaan, zal voor de setup weinig uitmaken of het een speedtouch, netgear of iets dergelijks is. :)

8. Toyota Yaris

Leuk Bevonden:
    0
    OF BEDOEL JE MET DIE ROUTERBLOKJES PUUR ALLEEN DE POORTEN IN DE ROUTER? zal dat wel zijn, dan hoef je alleen mijn eerste advies op te volgen zorg dat je de volgende setup krijgt > modem > router (met @home naam) > dan je pc's/laptop/xbox.

9. Moondrake

Moondrake T-Shirt Ninja

Leuk Bevonden:
    0
    Hartelijk bedankt allemaal \o/

Ik heb bij alle routers behalve de 'main' router DHCP uitgezet... het werkt nu :D

10. Toyota Yaris

Leuk Bevonden:
    0
    Graag gedaan :D. Waarom heb je trouwens zoveel routers? :D

11. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    lolz idd, zo te zien max 5 aansluitingen,
    dus 2 routers max... als je 4 aansluitingen op 1 router hebt :9

waarom sluit je uberhaubt een router NA je pc aan?

beter: modem-->router(-->router)-->pc's

12. Moondrake

Moondrake T-Shirt Ninja

Leuk Bevonden:
    0
    Nou, onze modem zit in de meter kast, dus daar is een router. met 2 kabels.

een van die kabels gaat naar boven naar mijn vader's kantoor.
    Hij had geen zin om nog een extra kabel door de muur te trekken voor zijn laptop... dus had hij een router gekocht..

In de kamer waar de pc's staan van mij en me zusje, en optioneel de laptop van mijn broer, hebben we een router nodig voor de windows media center, xbox. en nog een router voor die 3 pc's. We hadden eerst een router met 4 poorten, maar is dus niet genoeg :).

Die pc die voor de router komt (1e) dient als hardware matige firewall oid.

13. berendhaan

berendhaan Forum sjonnie

Leuk Bevonden:
    0
    maar waarom een router?
    Switches zijn goedkoper en hadden in 1x gewerkt :p

14. Moondrake

Moondrake T-Shirt Ninja

Leuk Bevonden:
    0
    Geen idee ;P

15. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    2 routers geven al problemen :eek: ... routers weg doen ... 1 goede router kopen ... verder .... eerst dit doen ... modem --> router ... daarna pc xbox en dergelijke op je router aan sluiten

wat staat er eigenlijk bij nat bij je xbox?

16. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    of wireless :)

17. axess

axess time wasted

Leuk Bevonden:
    0
    of dLan :)

Deel Deze Pagina