ik heb 1 computer (pentium2 win 98 ) op mn kamer staan en er staan 2 computers op zolder (pentium3 & 4 met XP). samen met mn xbox zijn deze apparaten allemaal aangesloten op een router. ik wil een netwerk maken om grote bestanden snel te verplaatsen naar andere computers. de 2 XP-computers met elkaar linken ging gemakkelijk. deze 2 computers zijn nu ook in elkaars netwerkomgeving te zien. ik wil mijn pentium 2 op dezelfde workgroup zetten, het lukt alleen niet zo met de protocols en clients. ik wil niet dat de computer om een wachtwoord vraagt als ik windows opstart. alledrie de computers hebben al een goed ip-adres en dns enz. en werken perfect op internet. alle comp. hebben dezelfde ethernet kaart. het internet protocol (ip/icp of iets dergelijks) is al geinstaleert weet iemand welke protocols en clients ik moet installeren.
dude, heb al niet eens zin om je probleem op te lossen.. en al helemaal niet als ik jou was, maargoed, heb wel 'n oplossing; Koop een router.. klinkt lekker makkelijk, maar voor 50/60euro heb je er al 1 (www.alternate.nl of www.funprice.nl).. Maar Echt als je er 1 hebt.. je wil nooit meer zonder.. zó makkelijk naja suc6 anyways..
volgens mij staat er dat ie an een router heeft hoor... maargoed ik snap het probleem niet echt eigenlijk...
Ik mag misschien geen reclame maken voor een ander forum, maar met zulke vragen kan je het beste hier eens kijken, de zoekfunctie gebruiken en als je geen antwoord kan vinden post je gewoon je vraag. Succes